Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2010 14:14 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010 19:17
Berichten: 5
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Heb de volgende apparaten:
- PC
- laptop Acer Aspire 7740
- Canon printer/scanner MP560

Geen printer geinstalleerd: met de laptop en/of PC kan ik via de Experia box (EB) normaal verbinding maken met internet.
Printer ingesteld op de EB, software van Canon op de PC en laptop geinstalleerd: nu kan ik echter alleen een verbinding
(via Outlook of Internet explorer) met internet verkrijgen indien ik de printer voor de laptop of PC aanzet. Staat de
printer uit of zet ik deze later uit dan krijg ik geen, of verdwijnt de, verbinding met internet.
Leverancier (Correct), KPN, Canon, Thomson, Microsoft zijn niet in staat mij een antwoord te geven dat ook maar in de buurt
van een oplossing komt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2010 20:19 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Dit zou toch vlekkeloos moeten werken.
Je zorgt eerst voor een verbinding van printer en EB
daarna met je cd op al je pc's de stuurprogramma's erop zetten ( wel kiezen voor netwerkprinter )
De printer gewoon aanlaten zorgt ervoor dat deze in een energie bespaarstand gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jul 2010 19:56 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010 19:17
Berichten: 5
Tijdens de CD installatie op de laptop zowel als op de PC wordt gevraagd voor een netwerk installatie.
Voor de rest is de installatie bijna 'fool-proof'.
Onder 'Apparaten en printers' heb ik echter het volgende staan:
1-Canon MP560 series printers (default)
2-Fax
3-Microsoft XPS Document writer
4-MP560 series_61E602000000

2 en 3 staan er waarschijnlijk standaard in
Van nr 4 begrijp ik niets. Is wel een netwerk apparaat. Waarom staat de Canon er 2x in?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2010 15:59 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
1 vanaf de canon cd en 1 vanuit microsoft WDM


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jul 2010 18:04 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010 19:17
Berichten: 5
Oplossing gevonden. Eerst alles normaal installeren: printer/scanner op het netwerk, dan CD-rom van Canon installeren. Als alles werkt het programma "Canon IJ Network Scan Utility" uit de lijst met programma's geheel verwijderen. Volgens Canon kan dit gedaan worden zonder nadelige gevolgen, omdat dit programma alleen wordt gebruikt om de scan-funktie te installeren. Daarna is dit programma niet meer nodig. De fout zit hem in dit programma. Canon zal de zaak onderzoeken (zeggen ze).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jul 2010 21:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Goed dat het voor elkaar is en bedankt voor het posten van de oplossing.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling