Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 10:55 
Offline

Geregistreerd: zo 04 apr 2010 13:35
Berichten: 6
Goedemorgen.
Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe laptop.
Nu wil ik net als bij de vorige vanaf deze laptop draadloos printen via de box.
Ik heb alles ingesteld zoals het hoort.
Printer geinstalleerd. Nieuwe printer toegevoegd via het IP adres 198.162.2.1, alles precies zoals bij de vorige laptop.
Ik krijg hem alleen niet aan de gang. De printer staat als "gereed" maar enige tijd na de printopdracht krijg ik een foutmelding.
Rechtstreeks met de USB aansluiten op de laptop werkt wel goed dus het ligt aan de instellingen van de experiabox.
Moet ik nu iets aan de instellingen van de experiabox iets veranderen?? Bijv. het mac adres van de nieuwe laptop
invoeren bij allowed clients of iets dergelijks? Ik krijg het zo niet voor elkaar.
Kan iemand mij stapje voor stapje uitleggen hie ik kan zorgen dat ik ook vanaf deze laptop draadloos kan printen?
En geldt dat ook voor de laptop; kan ik maar met 1 laptop tegelijk verbinding maken?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de oplossing!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 11:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Voor een goed antwoord is wel wat meer informatie nodig.
Zoals,
-merk+type printer
-welke Experia wordt gebruikt (siemens, Alcatel 780, 787, 789)
-hoe is de printer aangesloten (direct op de EP, via een printer server??
-welke windows versie wordt gebruikt op de laptop?? (W-XP, W Vista, W7)

Hier een schot voor de boeg.....
Omdat het via de USB aansluiting wel werkt vermoed ik dat het een USB printer is achter een (grijze) siemens EP.
En omdat het direct printen op de USB wel werkt denk ik dat er geen netwerk poort is aangemaakt.
Dit kan men instellen bij menu Settings/printers. Open de printer en klik op tab poorten (ports)
klik op poort toevoegen (add port), selecteer "standard TCP/IP port" en klik op "nieuwe poort"(new port)
Geef ip-nummer in enz.


Suc6


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 19:08 
Offline

Geregistreerd: zo 04 apr 2010 13:35
Berichten: 6
Tja, dat beschrijf ik volgens mij allemaal hierboven. Ik heb alles volgens het boekje gedaan dus ook een nieuwe TCP/IP poort aangemaakt etc.
Met als adres het IP adres van de box 192.168.2.1
Precies zoals de vorige laptop waarbij het WEL werkte. Besturingssysteem is Vista en het is inderdaad een grijze siemens (die met 2 antennes)
Printer is een Canon Pixma IP2200 maar dat maakt volgens mij allemaal niet uit omdat hij het bij de andere laptop wel gewoon deed.
Ik denk juist dat er op de box iets moet worden ingesteld als je meerdere laptops gebruikt toch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 19:46 
Offline

Geregistreerd: zo 04 apr 2010 13:35
Berichten: 6
En wat HELEMAAL vreemd is, is dat net de instellingen van de printer op LPR ipv RAW heb gezet. LPT1 als wachtrijnaam gegeven. Vervolgens een testpagina geprint zonder problemen. Direct toen dez klaar was, ging de printer weer op off-line. Ik weet het niet meer hoor!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 20:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Marja schreef:
En wat HELEMAAL vreemd is, is dat net de instellingen van de printer op LPR ipv RAW heb gezet. LPT1 als wachtrijnaam gegeven. Vervolgens een testpagina geprint zonder problemen. Direct toen dez klaar was, ging de printer weer op off-line. Ik weet het niet meer hoor!

Heb je de testpagina vanaf de nieuwe laptop geprint??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 21:59 
Offline

Geregistreerd: zo 04 apr 2010 13:35
Berichten: 6
inderdaad. Direct nadat ie klaar was ging ie offline en krijg hem niet meer online.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 06:14 
Offline

Geregistreerd: zo 04 apr 2010 13:35
Berichten: 6
Jammer...
Ik had mijn hoop een beetje gevestigd op dit forum. Er is dus blijkbaar niemand die dit probleem herkent of
weet hoe het opgelost kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 23:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Als je de testpagina kan versturen dan lijk me dat de printer dus wel werkt vanuit je nieuwe laptop.
Is wel vreemd dat de printer direct op offline gaat maar blijkbaar is er wel communicatie tussen laptop en de printer.
Waarom laat je hem trouwens niet op raw staan? Ik ken de printer en de printerdriver niet maar probeer eens wat andere instellingen.
Mogelijk is er een optie uni-directioneel (alleen communicatie naar de printer en niet terug) zo ja, selecteer deze eens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 09:07 
Offline

Geregistreerd: zo 04 apr 2010 13:35
Berichten: 6
Tja,
Het is allemaal maar vreemd. Ik heb gisteren bij configuratie van de poort enkele dingen uitgevinkt en vervolgens kon ik 2 documenten printen. Alle volgende documenten zag ik in de wachtrij gewoon verdwijnen zonder dat deze werden geprint. Vanmorgen weer een testje gedaan en weer deed ie het gewoon.
Misschien kan de experiabox niet helemaal goed met Vista omgaan? Mijn vorige OS was XP en daarbij ondervond ik nooit problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling