Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 07:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 09:29 
Offline

Geregistreerd: zo 27 aug 2006 19:55
Berichten: 23
Woonplaats: Almere
DonRozeboom schreef:
Martine1312 schreef:
stond op b/g
Ik heb b en (legacy) b geprobeerd...... noppes....

ik zie wel dat het ip adres statisch is.... ik kan ip subnet mask en gateway in voeren maar weet niet waar de gegevens staan 4x3 getallen......en alleen met ip gaat het ook niet dsi wil de andere 2 ook hebben.....


Kwa dit geval is het redelijk simpel. Ip adres moet eigenlijk buiten de DHCP range liggen. Maar aangezien de range niet aangepast kan worden kan je het beste dan IP instellen op 192.168.1.2
Subnetmask is nagenoeg altijd 255.255.255.0
Standaard gateway is het IP adres van de DHCP server(in dit geval de EB), dit is dus in dit geval 192.168.1.254.



192.168.100.200 cq 192.168.001.002
255.255.255.000
192.168.100.254 cq 192.168.001.254
ingevoerd en bij beiden zegt de dsi dat de data incorrect zijn......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 09:42 
Offline

Geregistreerd: zo 27 aug 2006 19:55
Berichten: 23
Woonplaats: Almere
DonRozeboom schreef:
Het makkelijkste om de poorten open te zetten zou DMZ zijn. Maar gezien het feit dat de EB dit niet ondersteund wegens beveiligingsredenen zou je kunnen proberen om op de webinterface van de box te klikken op Toolbox, gevolgd door Firewall. Hierna bovenaan de pagina op configureren, en dan Disabled aan te klikken en dit toepassen. Dit zou niet volledig onveilig zijn omdat vanaf Windows XP een firewall standaard zit ingebouwd in het Operating System. Deze is tevens betrouwbaar.
Er zullen vast mensen zijn die dit met mij oneens zijn. Maar het doel heiligt de middelen.

Als je inbraakdetectie bedoelt, dat staat oa onder Toolbox , is deze ingeschakeld en kan je dit niet configureren......als gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 10:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo,

Dat klopt waar DonRozeboom op doelt kan niet. De Firewall is geblokkeerd en niet aan te passen door een gebruiker.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 10:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Martine1312 schreef:
192.168.100.200 cq 192.168.001.002
255.255.255.000
192.168.100.254 cq 192.168.001.254
ingevoerd en bij beiden zegt de dsi dat de data incorrect zijn......


192.168.001.002
255.255.255.000
192.168.001.254

Deze instellingen zouden wel moeten werken. En wat betreft de firewall, was even vergeten dat de VOIP box dat ook niet ondersteund. De DSL-only box kan dat namelijk wel. Misschien dat je contact kan leggen met Nintendo Nederland? Want ik weet het momenteel niet meer.

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 10:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo,

Ik heb het voor je opgezocht. Nintendo Nederland ( 0900-NINTENDO ) kan hier ook niets aan doen en die zal je verwijzen naar ons. Als je kijkt op bijvoorbeeld tweakers.net dan wordt het daar ook uitgebreid onderzocht.

Ik moet je dan ook helaas teleurstellen dat wij ook niet verder kunnen helpen. Misschien een andere gebruiker die dezelfde ervaring heeft.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 17:54 
Offline

Geregistreerd: zo 27 aug 2006 19:55
Berichten: 23
Woonplaats: Almere
technische dienst: gaf als eerste een zucht bij het horen van Speedtouch...

Zou liggen aan DHCP en/of DNS kanaal 1 ed. in iedergeval iets wat de klant niet zelf kan veranderen...


Stef ik zou graag willen dat de kpn cq hetnet dit eens goed onder de loep neem!!!
Nintendo is een grote speler op de gamemarkt door de wII...... Schijnt dat de meeste klanten van hetnet/kpn ook problemen hebben met de wii te verbinden en dat het heel byzonder is dat ik deze problemen niet heb.

KPN/hetnet doe er wat aan!!!!
Andere routers hebben dit probleem niet waarom bij jullie wel???
Heel veel klante zouden met een oplossing geholpen zijn!!!

Alvast bedankt voor jullie hulp en meedenken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2009 12:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Beste Martine,

Helaas ondersteund onze KPN helpdesk geen randapparatuur die wordt aangesloten op de Experiabox.

Ik hoop echter wel dat het is gelukt.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 13:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Van mijn kant trouwens nog een opmerking over de WPA versleuteling. Mijn collega zegt heel makkelijk WPA-PSK oftewel WPA-tkip. Maar WPA-PSK heeft ook als sleutelmogelijkheid AES. Dat het WPA-PSK is zegt niet gelijk dat het een tkip encryptie is. PSK staat voor Pre-Shared Key. Dit is precies hetzelfde bij een AES versleuteling. Ongeacht het feit dat de meeste routers standaard TKIP ingesteld hebben staan (en de Experiabox als het goed is ook) zou je ook nog kunnen proberen om de WPA-PSK AES te proberen.

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 14:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Beter is wellicht om eerste zonder WPA contact te krijgen en vervolgens de beveiliging opvoeren via WEP naar WPA ?!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 15:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei 2009 14:19
Berichten: 44
Was al op WEP geprobeerd, geen resultaat. Had wel leuk geweest als dat had gewerkt inderdaad.

_________________
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom
Matroos der 2e klasse
van de Operationele Dienst Verbindingen

Als je me nodig heb. PB is simpel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 18:55 
Offline

Geregistreerd: zo 27 aug 2006 19:55
Berichten: 23
Woonplaats: Almere
KPNwebcare2 schreef:
Beste Martine,

Helaas ondersteund onze KPN helpdesk geen randapparatuur die wordt aangesloten op de Experiabox.

Ik hoop echter wel dat het is gelukt.


Gek genoeg ben ik nu een beetje van meening dat de KPN zelfs Nintendo boycot......want heel veel andere modems/providers geven geen problemen.
Moet toch niet mogelijk zijn dat reguliere rand apparatuur niet werkt via dit modem!
Straks wil KPN ook het liefst een bepaald merk voor de computers .....
Mi heb ik een alleen internet verbinding gehuurd (met een modem inbruikleen)en wat ik daarop wil aansluiten moet geen probleem zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 23:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Maar ik begrijp niet goed waarom deze nieuwe DSi (zo heet dat ding toch?) geen connectie wil maken met een EB?
De "oude" DS deed dit toch zonder problemen en zonder aanpassing in welke firewall dan ook?

Ik heb helaas geen DSi, zou toch wel graag willen weten waar het probleem dan precies zit.
Het kan toch niet zo zijn dat het gewoon domweg niet werkt?

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 19:11 
Offline

Geregistreerd: zo 27 aug 2006 19:55
Berichten: 23
Woonplaats: Almere
Niet op de EB, wii kan dit dus wel....dus maar naar de Macdonald's gegaan voor het broodnodige downloaden...... :lol: :oops: :roll:

het is en blijft zeer vreemd en ik ben helaas de enige niet met de EB/dsi toestanden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 18:09 
Offline

Geregistreerd: vr 29 mei 2009 16:46
Berichten: 30
Goedenavond,

Heb precies hetzelfde probleem om de DSI via een speedtouch 780 met internet te verbinden (middels HetNet).
Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Dit terwijl ik een WII en drie PC's draadloos heb draaien via HetNet.

De Nintendo DSi werkt wel via WiFi met een andere provider (nl. Tiscali). Heeft mij zoon bij een vriendje onlangs uitgetest.
Ook werkt de DSi via WiFi met een internet-aansluiting van KPN zelf via de zilveren (Siemens) experiabox (bij Opa thuis twee straten verder).

Probleem gemeld bij Nintendo tech. support. Zij geven aan dat diverse personen binnen NL al dit probleem hebben gemeld. Zij geven dan ook aan dat KPN eea niet correct ondersteund.

Ik trek dan ook de onderstaande conclusies:
- DSi werkt gewoon bij verschillende providers (waaronder die van KPN zelf)
- Er zit een configuratie-verschil tussen de zilveren en zwarte experiabox
- HetNet levert alleen de zwarte experiabox welke de WiFi van DSi niet ondersteund

Hierbij het verzoek aan KPN/HetNet om te onderzoeken waarom alleen de DSi niet via de speedtouch werkt. Dit daar een hoop mensen met dit probleem zitten. Gaarne voor dit probleem een oplossing zoeken (firmware update ?)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 23:24 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Ik heb ook een 780 en krijg morgen een DSi, ben heel benieuwd hoe het bij mij gaat.
Ik laat van mij horen.

JanDomBo

Berichten: 102
Geregistreerd op: za 18 nov 2006 15:05
PrivéberichtOmhoog
--------------------------------------------------------------------------------

Wijzig berichtVerwijder berichtMeld dit berichtAntwoord met een citaatRe: Verschil experiaboxen en DSi connectie
door DomBo op wo 10 jun 2009 21:46

Hij is binnen, leuk dingetje.
Heb geprobeerd om rechtstreeks met de EB780 vebinding te maken met WPA(2), Dit lukte niet. Ik ben met de mtu waarden bezig geweest ,576, 1400, 1492, 1500. Bij elke wisseling kreeg ik wel contact met de EB. maar daarna lukt het niet om weer contact te krijgen. Alleen door de mtu waarde te veranderen lukt het 1 keer.
Ben nog even op de nintendo site geweest en daar geven ze duidelijk aan dat het met niet één modem van KPN mogelijk is om een verbinding te maken.


Citaat:
Let wel: in het geval van een thuisverbinding zijn de volgende routers niet compatibel met het Wii-systeem:

■KPN Experia Box
■Thomson SpeLet edtouch 780i/TL
■Siemens Gigaset SX 551 / SX 552




Nu heb ik nog een 3com Wlan-router liggen en deze gerbruik ik voor de DSlite, geen beveiliging alleen mac filteringen en Broadcast ESSID uit.
Hiermee kan ik wel verbinding maken.

Dus KPN heeft nog wat huiswerk te doen in het Wlan gedeelte.



Jan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling