Ik heb een tijdje geleden mijn draadloze netwerk in de Experiabox op "off" gezet en de laptop bedraad aangesloten. Nu wil ik terug naar draadloos, maar na het terugzetten van deze instelling en het inschakelen van de draadloze netwerkverbinding in de laptop worden geen netwerken gevonden. Dus niet alleen zie ik mijn eigen netwerk niet, ook de twee of drie naburige, die ik vroeger altijd wel zag, zijn er niet meer. Enig idee hoe dat kan? Ik bedoel: van on naar off, vice versa, dat moet toch geen veranderingen aanbrengen in de overige settings van het draadloos netwerk?
Dan nog een vraag over een "beveiligingsadvies" van KPN (gestuurd aan alle I+B-klanten, denk ik): het veranderen van je SSID. Wat is daar veilig aan? De naam staat op alle draadloze pc's in de buurt toch gewoon bij de lijst van draadloze netwerken binnen bereik? Hadden ze niet beter kunnen adviseren SSID uit te zetten?
PC: HP Pavilion zv6000 (laptop) Besturing: Windows xp, service pack 3 met standaard firewall-instellingen Virusscan: Sophos Anti-spyware: Windows Defender
Gr. Egbert
|