Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 12:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2008 12:03 

Ik heb een tijdje geleden mijn draadloze netwerk in de Experiabox op "off" gezet en de laptop bedraad aangesloten. Nu wil ik terug naar draadloos, maar na het terugzetten van deze instelling en het inschakelen van de draadloze netwerkverbinding in de laptop worden geen netwerken gevonden. Dus niet alleen zie ik mijn eigen netwerk niet, ook de twee of drie naburige, die ik vroeger altijd wel zag, zijn er niet meer. Enig idee hoe dat kan? Ik bedoel: van on naar off, vice versa, dat moet toch geen veranderingen aanbrengen in de overige settings van het draadloos netwerk?

Dan nog een vraag over een "beveiligingsadvies" van KPN (gestuurd aan alle I+B-klanten, denk ik): het veranderen van je SSID. Wat is daar veilig aan? De naam staat op alle draadloze pc's in de buurt toch gewoon bij de lijst van draadloze netwerken binnen bereik? Hadden ze niet beter kunnen adviseren SSID uit te zetten?

PC: HP Pavilion zv6000 (laptop)
Besturing: Windows xp, service pack 3 met standaard firewall-instellingen
Virusscan: Sophos
Anti-spyware: Windows Defender

Gr. Egbert

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 19:10 

Intussen heb ik de oplossing. Opdat anderen er wat aan hebben, geef ik die hier weer. Daarna kan wat mij betreft deze "draad" dicht.
Als je de draadloze verbinding in de Experiabox een tijdje uitgeschakeld hebt gehad ("off") is terugzetten naar "on" op zichzelf niet voldoende om je draadloze verbinding terug te krijgen. Je moet via de Wizard "Draadloos netwerk instellen" het netwerk opnieuw op je laptop instellen. Dat wijst zichzelf want alle gegevens staan er nog, inclusief je wpa-beveiligingscode. Daarna klik je in het overzicht van "draadloze netwerken binnen bereik" op Lijst vernieuwen en dan moet-ie er weer zijn.

PS: Dat ik in eerste instantie helemaal niets zag, ook het netwerk van de buurman niet, is een kwestie van de E-box even handmatig resetten (door 'm even uit- en weer aan te zetten met de wipschakelaar). Kennelijk wordt de softwarematige reset, nadat je het netwerk op "on" zet en daarna op OK klikt, toch niet helemaal goed afgewikkeld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]