Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 24 mei 2025 12:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke WPA-PSK key?
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 00:18 

Hallo,

Volgens het instructieboekje van InternetPlusBellen staat de WPA-PSK key onderop de Experiabox, in mijn geval een zwarte Thomson ST 780i WL. Ik heb inderdaad onderop het apparaat een sticker met daarop een key gevonden, bestaande uit 10 karakters.
Ik wilde vervolgens via Mijn KPN de instellingen aanpassen van de Experiabox, omdat deze hier staat ingesteld met WEP. Echter, nadat ik hier het type beveiliging had gewijzigd naar WPA-PSK en vervolgens in het key-veld de 10 karakters van deze code wilde invullen, kreeg ik na "Versturen" een foutmelding, dat ik alleen een code kan invullen die bestaat uit 26 karakters.. :?:
Ik snap het even niet meer..Moet ik dan zelf een code verzinnen en wat is dan de 10 karakter WPA-PSK code op de Thompson?

Profiel  

Berichttitel: Re: Welke WPA-PSK key?
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 01:10 

Code in MijnKPN werkt idd niet icm de Speedtouch780.

De code onderop je box is de werkende sleutel. In de webinterface kun je echter je sleutel nog wel aanpassen mocht je dat graag willen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 10:43 

Blizzaa: Bedankt voor de snelle reactie..Weer een voorbeeld met een niet goed werkende Mijn KPN dus (Had hier al eerder last van bij het wijzigen van instellingen van mijn telefoon). De boodschap is duidelijk: gewoon de code op de sticker gebruiken en niets veranderen in Mijn KPN dus. Ik ga er dan wel van uit dat er gebruik wordt gemaakt van WPA-PSK encryptie en niet van WEP zoals Mijn KPN standaard suggereert.
Is er overigens een manier om het uitzenden van de SSID voor buitenstaanders te verbergen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 10:55 
Site Admin

hoi,

ja hoor dat kan, als u de interface in gata van de thomson bij thuisnetwerk kunt u het vinkje weg halen bij network broadcast en dan zal de ssid niet langer meer uitgezonden worden. Mocht u gebruik maken van een vista pc is het van belang dat in de eigenschappen van de netwerkkaart aangeeft dat ook ontvangen dientte worden ook als het netwerk niet uitzend! anders verliest u de verbinding namelijk.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 19:30 

Marcel,

Dank voor de tip. Het was even zoeken, maar ik heb het betreffende "vinkje" voor aan- en uitzetten van netwerk broadcast gevonden:
Home > Thuisnetwerk > Interfaces > WLAN: SpeedTouchA752D4 ....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]