Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: geen verbinding
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2007 12:21 
Offline

Geregistreerd: vr 11 mei 2007 11:46
Berichten: 2
Heb sinds kort een draadloze usb adapter siemens 108. Deze verbinding werkt alleen maar als ik op de pc windows wireless configuration inschakel, dan gaat ie zoeken naar verbinding, vindt niets, kruisje door het icoontje. Het vreemde is dat het trappetjes onderin de taakbalk wel gewoon verbinding geeft, en ik kan ook gewoon op internet. Als ik het trappetje aanklik en ik kijk bij ip instellingen, is het vakje achter gateway leeg!???
Zet ik wwc niet aan, dan heb ik geen verbinding meer met internet en bevriest de pc, kan ik niks meer behalve de aan\uit knop bedienen. Opnieuw opstarten doet ie het gewoon weer, eventjes dan, en dan het zelfde weer opnieuw.

Wie herkent dit en weet hoe dit kan? en misschien heeft iemand een oplossing.
alvast bedankt!
Groet Muck


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2007 13:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik gebruik deze adapter met alleen de driver en wwc.
Dan heb je dus niet die tool maar bij mij werkt het prima.

Ik had dus alle software van de Siemens USB adapter van mijn systeem gehaald.
Adapter aansluiten, alleen de driver installeren en WWC op automatisch zetten, dat was bij mij voldoende.

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2007 17:01 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Is ook altijd mijn advies aan de klanten.

Software deïnstalleren, usb adapter even uit je pc halen en er weer in, krijg je de wizard nieuwe hardware gevonden, doe je de KPN of gigaset cd in je pc, ga je drivers zoeken via verwisselbare media, dan worden ze meteen geïnstalleerd, WZC ( wireless zero configuration ) nu even aanzetten, netwerken in de buurt zoeken, verbinding maken, WPA sleutel invoeren en verbinding maken. Werkt (bijna) altijd!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2007 19:22 
Offline

Geregistreerd: vr 11 mei 2007 11:46
Berichten: 2
Heel erg bedankt voor jullie adviezen, maar helaas, het doet nog steeds niks, vandaag wel een nieuwe experiabox ontvangen, maar die doet ook niks, heb wel twee en een half!!! :? uur met in totaal 3 medewerkers aan de lijn gehangen, maar ze kwamen er alle drie niet uit!! :cry: Maar goed, maandagochtend komt er een monteur de boel in orde maken!! Hoop dat het dan gaat lukken. In ieder geval bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen verbinding
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 04:57 
Offline

Geregistreerd: do 01 feb 2007 05:15
Berichten: 11
Gebruik je een laptop? Dan kan het zomaar zo zijn dat er een ingebouwde wireless-kaart in de laptop zit. Dat kan in conflict komen met een geinstalleerde usb-adapter. Zeker als je de configuratie via WZC (of WLAN voor Vista) laat lopen. Kijk eens naar het volgende:

1-Start
2-(Alle) programma's
3-Uitvoeren

Als daar de 108 tussen staat moet je de snelkoppeling verwijderen en het eventuele trappetje rechtsonder met rechts aanklikken om deze te verwijderen (klik 'exit'). Daarmee voorkom je dat de wireless-client van de 108 als voorkeurs-software gebruikt wordt. Dat zou moeten helpen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen verbinding
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 07:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
GhostinaShell schreef:
Als daar de 108 tussen staat moet je de snelkoppeling verwijderen en het eventuele trappetje rechtsonder met rechts aanklikken om deze te verwijderen (klik 'exit'). Daarmee voorkom je dat de wireless-client van de 108 als voorkeurs-software gebruikt wordt. Dat zou moeten helpen


Dat zal je dan iedere keer moeten doen als je de laptop opstart. Beter is de WZC uit te zetten in Windows en de originele verbindingssoftware van de wireless adapter te gebruiken of WZC gebruiken i.c.m. de drivers van de wirelesskaart(dus niet de software installeren).

De EB op een vast kanaal tussen 1 en 11 zetten en de encryptie van de Thomson i.p.v. "WPA+WPA2" op alleen WPA of WPA2 zetten lost ook veel draadloze verbindings problemen op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen verbinding
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 09:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Iedere keer en overal lees ik dat je WZC uit moet zetten en de orginele driver van een draadloos kaartje moet gebruiken.

Bij alle laptops die ik onder handen heb gehad met slechte verbindingen stond dat WZC inderdaad uit.
Ik zet juist dat WZC áán, en kieper de driver van het kaartje er juist helemaal af.
Zo'n driver is meestal echt te groot en te uitgebreid.
Die driver verbreekt de verbinding vaak als je uit slaapstand komt, je ziet dat alles actief is en dan komt de driver op en de verbinding is weg en moet dan hersteld worden.

Ik laat het aan WZC over samen met de mini-driver voor het kaartje zelf en heb al jaren een zeer stabiele verbinding.
Zelf met dat Siemens 108 gevalletje, iedereen heeft problemen met dat ding terwijl deze juist prima werkt met WZC.

Kortom, ik ben een groot voorstander van WZC..... :D

Vaste kanalen doe ik ook niet aan... :shock:
In mijn omgeving pik ik 10-15 draadloze netwerken op en dan heb je altijd dubbele kanalen.
Volgens mij zoeken de apparaten zelf uit welke kanalen ze gebruiken, afhankelijk van de omgeving.

Overigens met mijn Linksys adapter zie ik 4-6 netwerken terwijl die Siemens 108 er veel meer "ziet".

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen verbinding
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 11:03 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Er zijn idd meerdere opties om via draadloos contact te maken met je netwerk.De eens kiest ervoor om het via Windows te laten doen,de ander om het via de "clientsoftware" te laten opzetten.

Bij de laatste zou je wat meer gerichte sturing moeten hebben,maar iedereen zijn eigen keuze :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen verbinding
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 11:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik had met de uitgebreide driver van Linksys "problemen", vandaar.

Als de klep van mijn laptop opendeed zag ik dat ik direct verbinding had met het draadloze netwerk.
Dat zie je aan dat icoontje in de system-tray.
Dan kwam die uitgebreide driver aanzetten, kapte de verbinding af en begon opnieuw verbinding te maken.
Op zich werkte dat dan wel weer maar het leek me nutteloos om een bestaande verbinding te verbreken om dan weer een verbinding op te zetten.
Ook de Siemens driver voor dat 108 ding deed het zo.

Nu WZC alles laten doen en het werkt probleemloos, gelukkig.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen verbinding
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 22:27 
Offline

Geregistreerd: do 17 jul 2008 21:52
Berichten: 1
Ik ben in het bezit van een zwarte experiabox en een Siemens USB adapter 108. Deze verbinding heeft tot voor kort redelijk goed gewerkt. Omdat ik overweeg Windows XP te upgraden naar Vista heb ik zondag van de site van Siemens de nieuwe software gedownload. Nadat ik deze geïnstalleerd heb was ik mijn verbinding kwijt en tot nu is het mij niet gelukt de verbinding te herstellen. Ik heb de nieuwe software verwijderd en de oude weer geïnstalleerd. Ik heb zoals jullie al schreven alles verwijderd en alleen de drivers geïnstalleerd maar niets werkt. Als ik de usbstekker verwijder en weer terug stop, krijg ik wel een netwerkverbinding te zien, maar die is uitgeschakeld en krijg ik ook op geen enkele manier ingeschakeld. Als ik mijn pc opnieuw opstart krijg ik geen netwerkverbinding te zien.
De experiabox werkt goed want ik heb met de laptop van mijn zoon normaal verbinding en ook de wifi van mijn Iphone werkt via de speedtouch.
Kunnen jullie mij helpen?
Groet,
Dolf


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen verbinding
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 16:59 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Kun je een screenshot maken en die op het forum plaatsen ? Misschien is het dan voor meer mensen duidelijker.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling