Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 21:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Bij een harde reset worden alle gegevens gewist uit de box. De box maakt daarna contact met de KPN server en worden de klantengegevens opnieuw ingeladen. Ook de WEP instelling.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 11:19 
Offline

Geregistreerd: di 06 feb 2007 23:46
Berichten: 21
ik kan je vertellen dat als je box reset je de default waardes terug krijgt, dus als je zelf van wpa naar wep bent gegaan staat het modem na reset weer op wpa.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 11:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 jun 2006 09:35
Berichten: 146
Woonplaats: Noordoostpolder
harde reset is gewoon terug zetten van de orginele settings, met een beetje "geluk" wordt er ook nog nieuwe firmware/software geladen.

Als daartegen automatisch de firmware/software wordt geladen dan blijven de instellingen wel staan. (althans bij mij iedere keer wel)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 13:27 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
domboos schreef:
ik kan je vertellen dat als je box reset je de default waardes terug krijgt, dus als je zelf van wpa naar wep bent gegaan staat het modem na reset weer op wpa.


niet als je je sleutel in MijnKPN hebt ingevoerd, na een reset laadt hij de gegevens die daar staan ingevuld op.

edit: wat marcel dus zegt een paar posts terug


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 feb 2007 07:58 
Offline

Geregistreerd: do 25 jan 2007 07:45
Berichten: 32
Woonplaats: Friesland
Dit kan wel mits je de wpa/wep key in mijn KPN verandert.

Als de KPN je key niet weet komt er na een reset of update de orginele er

weer in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2008 06:31 
Offline

Geregistreerd: do 01 feb 2007 05:15
Berichten: 11
Eigen instellingen worden NIET, herhaal NIET geladen in de EB na een harde reset. Niet in de Siemens, niet in de SpeedTouch. Een harde reset betekent dat de modem terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen en de fabriek in kwestie was niet op de hoogte van persoonlijke instellingen - dat lijkt me duidelijk.

Je kunt het ook anders bekijken. Als de eigen instellingen geladen zouden worden na een harde reset, zou de KPN wel aan haar klanten aangeven een eigen naam aan het eigen netwerk te geven. Dat is niet het geval, dus...

Nog een variant. De experia-box wordt in feite in bruikleen gegeven. Dan zal de KPN toch echt niet het profiel van de klant zelf handhaven. De experia-box is in feite gebonden aan een adres - niet een persoonlijk profiel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2008 06:38 
Offline

Geregistreerd: do 01 feb 2007 05:15
Berichten: 11
Aangaande MijnKPN en eigen netwerksleutels: een harde reset is echt een harde reset. Daarmee bedoel ik de volgende actie: zo ongeveer 20 seconden de reset-ingang met een paperclip ingedrukt houden. Naar het schijnt kan de helpdesk echter zelf ook op afstand een soort variant van een reset uitvoeren die wel de instellingen handhaaft. Als dat zo is, is dat wel zo prettig.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling