Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 08:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 21:07 

Sinds 3 weken heb ik een nieuwe laptop waar Vista op geinstalleerd staat.
Het probleem was dat iedere keer na 10 min, 35 min, 75 min enz. de verbinding werd verbroken met internet.
De verbinding met de experiabox was er nog wel maar geen internet meer.
Helpdesk gebeld KPN, ja wij weten van dit probleem ( Vista & EB ) maar kunnen er nu niks aan doen . :cry:
OK, nu 3 weken verder en vanalles geprobeerd blijkt de oplossing heel eenvoudig te zijn.
Zet onder eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding het "vinkje " uit bij internet protocol versie 6.
En voila het probleem is verholpen, sinds die tijd geen problemen meer gehad.

Misschien dat iemand iets aan deze tip heeft, en bespaart zich zo een hoop tijd met zoeken naar een oplossing.

Groeten........
:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 22:01 

Bedankt voor je tip,het zal zeker nuttig zijn !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2007 14:10 

thx man ik was ook al opzoek naar de oplossing :D ik hoop dat het ook bij mij werkt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2007 22:36 

Helpt alleen icm met de siemens experiabox.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2007 15:02 

magik schreef:
Helpt alleen icm met de siemens experiabox.

Hmm dat is wel interessant. Hoezo alleen met de siemens?
Is daar wat meer info over te vinden?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2007 22:17 

Inmiddels heb ik alweer 1 week het internet protocol versie 6 aanstaan en alles werkt nog steeds.
Tot op heden geen problemen met een verbroken internet verbinding.
Ik werk nog steeds met Vista.

gr.
Embraer :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2007 00:05 

vergeet niet dat er ondertussen wel een aantal updates zijn geweest. dat kan natuurlijk ook de oplossing zijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2007 22:44 
Site Admin

mijn schoonvader is binnenvaartschipper en is 54 jaar oud en heeft nog nooit met een pc gewerkt. echter, zijn nieuwsgierigheid is/was groot en wilde toch graag een laptop hebben.

na wat speurwerk uitgekomen in woerden en aldaar een hp gekocht voor 700 euro, met...ja hoor vista premium :cry:

nou, niet zo snel de moed laten hangen, die dell van je buren (zie andere post) is toch anders en wie weet werkt dit wel. dus boeltje geinstalleerd, update`s binnen gehaald (bedraad) en kijken of hij wilde conecten mijn mijn thomson. fout dus, niks nada noempa. versie 6 uitgezet, experia naar wpa gezet noem maar op, niks nada noempa. je krijgt dat &5#$4*&(* vista no way geconect op wep of wpa. dus uiteindelijk maar aangemeld bij de buren die een open netwerk hebben en toen daarmee maar het gedaan wat ik moest doen.

ik ben zeker geen dombo. ik ben goed thuis in computers en netwerken. maar dit is nu al mijn 3rde pc met viats die ik niet draadloos aan het werk krijg.

kpn en support? kan je wel vergeten. echte goeie aandragingen zijn schaars. klachten die ik net benoem zijn er legio te vinden. een oplossing op microsoft? kan je ook wel vergeten. dus daarom, de loden loekie voor dat hele schijt vista. wat ben ik blij dat ik het niet hebt :evil: ben inmiddels druk bezig om die laptop te downgraden naar xp. hp biedt dit aan alleen even uitzoeken hoe dit werkt.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2007 22:56 

Citaat:
HP heeft na lang stilzwijgen toegegeven dat zijn Pavilion-notebooks uit de 6000- en 9000-serie problemen hebben met de ingebouwde wifi-module van Broadcom. De computerfabrikant reageerde lange tijd niet op talloze klachten in het HP-forum.
Pavilion-bezitters klagen en masse over draadloze netwerkverbindingen die plotseling wegvallen of wifi-netwerken die niet gevonden worden. In enkele gevallen werkt de wifi-module helemaal niet meer. HP leek niet in te willen gaan op de problemen; pas na een blogposting op ZDNet kwam er een officiƫle reactie: de gebruiker werd aangeraden om het bios te flashen met nieuwe firmware, of het OS te herinstalleren.
Helaas voor de getroffen gebruikers blijkt de bios-update geen effect te sorteren. Ook de constatering van HP dat het probleem alleen onder Vista voorkomt, is volgens de Pavilion-bezitters onjuist: XP-gebruikers ondervinden dezelfde wifi-problemen. Alleen zij die na de nodige aandrang en binnen de fabrieksgarante het nForce-moederbord hebben laten vervangen, melden dat het probleem verdwenen is. Of en wanneer HP met een definitieve oplossing komt, is nog onbekend.
Bron: Tweakers.net

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 nov 2007 01:26 
Site Admin

mijn dank is groot, want die hp is ook uit de 9000 serie. dus ga morgen direct de laptop van boord halen en terug brengen. hij is nieuw gekocht 5 dagen geleden dus met deze klacht moeten ze hem terug nemen.

maar nogmaals zonder dit bericht had ik niks geweten dus mijn dank is groot!

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]