p.m.hermans@ schreef:
De broadcast in de Experiabox stond gewoon aan. Dus daar ligt niet de oorzaak dat mjn beveiligd netwerk in het scherm Draadloze netwerken beheren, blijft staan. Van hieruit wordt geprobeerd om verbinding met het netwerk te maken maar het gebeurd niet. Op het scherm Verbinding met een netwerk maken staat 2 beveiligde en 1 onbeveiligd netwerk uit de buurt. Het onbeveiligde heeft als radiotype: Niet-broadcast. De beveiligde types hebben 802.11g als radiotype. Mijn netwerk heeft m.i. ook niet-broadcast terwijl het wel beveiligd is. Is dat juist? Op de EB heb ik ook alle kanalen 1 t/m 13 geprobeerd. Niets hielp om de adapter in de laptop de verbinding te laten oppakken van de EB terwijl het signaal daarvan sterk is. Moet ik dan eigenlijk niet iets veranderen in Eigenschappen van de adapter? Of misschien verder iets wijzigen in de EB. Ik heb van de EB alle schermen uitgeprint en die aan (medewerker van) de leverancier voorgeegd
De arme man.... Ik moet het verder zelf maar uitzoeken. Hij: het ligt aan KPN-Internetplusbellen. Die ondersteunen geen VISTA met hun EB. Weet u tenslotte nog iets? Ik ben ten einde raad! Er moeten toch meer kopers-tevens Internetplusklante van deze nieuwe laptop zijn. Hoe hebben die dat dan opgelost??
Inmiddels vele laptops met Vista draadloos verbonden met internet. Tot nu toe 1 laptop niet draadloos kunnen verbinden. De WPA encryptie gaf problemen met deze laptop met Vista, het modem en de laptop op WEP gezet en meteen verbinding.