Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 01:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 16:17 
Offline

Geregistreerd: do 07 jan 2010 20:10
Berichten: 35
Wat is het Opnemen Pakket?

Met het Opnemen Pakket kun je voortaan ook zonder harddisk recorder programma's opnemen van Interactieve TV.

Er verandert verder niets aan de manier waarop programma’s moeten worden opgenomen. Net als voorheen kunnen programma's via de programmagids of via de rode snelknop ‘record‘ eenvoudig worden opgenomen.

Alle opnames worden maximaal één jaar bewaard. Het opnameoverzicht blijft vertrouwd en is even duidelijk als altijd

Met het Opnemen Pakket kun je op twee tv’s met ontvanger tot maar liefst 6 programma’s tegelijk en tot 200 uur opnemen: ruimte genoeg voor al je favoriete series en films. En als je op de ene tv iets anders wilt opnemen of afspelen dan op de andere, dan is dat ook mogelijk.

HD Pakket

Neem je een programma op dat wordt uitgezonden op een HD zender wordt het programma ook in HD opgenomen.

Het HD Pakket is op slechts 1 ontvanger te bekijken. Opnemen en afspelen in HD kan alleen op deze ontvanger.

Maandelijks opzegbaar

Het Opnemen Pakket is maandelijks opzegbaar. Voor Premium klanten is het Opnemen Pakket gratis. Voor Basis en Extra klanten kost dit 5 Euro in de maand.

Activeren van het Opnemen Pakket kan via de afstandsbediening. Bij het stopzetten van het Opnemen Pakket worden uw opnames verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 18:54 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
dit0rz schreef:
Wat is het Opnemen Pakket?
Met het Opnemen Pakket kun je voortaan ook zonder harddisk recorder programma's opnemen van Interactieve TV.
Het Opnemen Pakket is maandelijks opzegbaar. Voor Premium klanten is het Opnemen Pakket gratis. Voor Basis en Extra klanten kost dit 5 Euro in de maand.
Activeren van het Opnemen Pakket kan via de afstandsbediening. Bij het stopzetten van het Opnemen Pakket worden uw opnames verwijderd.

Nou, da's mooi balen. Heb juist enkele weken geleden mijn Internetplusbellen uitgebreid met Interactieve TV.
Omdat ik per se een opnamemogelijkheid wilde hebben, heb ik voor 4 euro per maand de harddiskrecorder erbij genomen.
Nadeel van deze recorder is dat je maar 1 programma tegelijk kunt opnemen (i.t.t. mijn digitennerecorder die onlangs stuk is gegaan. Deze kon 2 programma's tegelijk opnemen).
En nu lees ik dat er een OpnemenPakket komt waarmee je meer dan 1 programma tegelijkertijd kunt opnemen. Als ik dit had geweten had ik die harddiskrecorder dus mooi niet genomen.
Denk dat ik binnenkort maar 's ga bellen met kpn....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 15:42 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
bandiet schreef:
dit0rz schreef:
Wat is het Opnemen Pakket?
Met het Opnemen Pakket kun je voortaan ook zonder harddisk recorder programma's opnemen van Interactieve TV.
Het Opnemen Pakket is maandelijks opzegbaar. Voor Premium klanten is het Opnemen Pakket gratis. Voor Basis en Extra klanten kost dit 5 Euro in de maand.
Activeren van het Opnemen Pakket kan via de afstandsbediening. Bij het stopzetten van het Opnemen Pakket worden uw opnames verwijderd.

Nou, da's mooi balen. Heb juist enkele weken geleden mijn Internetplusbellen uitgebreid met Interactieve TV.
Omdat ik per se een opnamemogelijkheid wilde hebben, heb ik voor 4 euro per maand de harddiskrecorder erbij genomen.
Nadeel van deze recorder is dat je maar 1 programma tegelijk kunt opnemen (i.t.t. mijn digitennerecorder die onlangs stuk is gegaan. Deze kon 2 programma's tegelijk opnemen).
En nu lees ik dat er een OpnemenPakket komt waarmee je meer dan 1 programma tegelijkertijd kunt opnemen. Als ik dit had geweten had ik die harddiskrecorder dus mooi niet genomen.
Denk dat ik binnenkort maar 's ga bellen met kpn....

Je kan het opnemen pakket nemen, de harde schijf wordt dan geblokkeerd en betaal je ook geen huur meer voor. Je bent dan weer 1 euro p/m duurder (4 vs. 5 euro).
Lastiger is het voor abonnees zoals wijzelf, die een tuner moesten kopen destijds (100 euro!). Ik betaal geen huur, maar nu na 2 jaar de aanschaf is gelijkgetrokken met de huurtuner introduceren ze het opnemen pakket.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 18:56 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
Giant2000 schreef:
Je kan het opnemen pakket nemen, de harde schijf wordt dan geblokkeerd en betaal je ook geen huur meer voor. Je bent dan weer 1 euro p/m duurder (4 vs. 5 euro).


Dat zou het mooist en sjiekst zijn: als ik het Opnemen-pakket aanzet dat ik dan geen huur voor de harddisktuner hoef te betalen. Hopelijk gaat het zo.
Echter, toen ik dit vorige week vroeg aan kpn (door doorschakelen met 3 medewerkers gesproken), kon niemand dit bevestigen.

Giant2000, is dat inside-informatie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 19:57 
Offline

Geregistreerd: do 07 jan 2010 20:10
Berichten: 35
Je blijft gewoon de huur betalen van de ontvanger (8 euro, -4 euro korting op je 1e ontvanger)

Als je het Opnemen pakket weer uitzet kun je dan weer met je ontvanger opnemen.

Het is mogelijk om de ontvanger te ruilen voor een model zonder opname mogelijkheid (wel met pauzeerfunctie), de kosten voor het ruilen bedragen 50 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 08:23 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
dit0rz schreef:
Je blijft gewoon de huur betalen van de ontvanger (8 euro, -4 euro korting op je 1e ontvanger)

Als je het Opnemen pakket weer uitzet kun je dan weer met je ontvanger opnemen.

Het is mogelijk om de ontvanger te ruilen voor een model zonder opname mogelijkheid (wel met pauzeerfunctie), de kosten voor het ruilen bedragen 50 euro.

Dat geldt alleen als je een kooptuner hebt. Maar waarom zou je dat willen?
Een huurtuner met harde schijf ruilen voor één zonder harde schijf, 50 euro betalen? Dan bespaar je dus 4 euro per maand, dus na een jaar ben je uit de kosten. Oftwel, je zit nog een jaar vast aan KPN en je mag de tuner na beindiging abonnement houden. Waar je trouwens ook niks meer aan hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 09:48 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
Giant2000 schreef:
Dat geldt alleen als je een kooptuner hebt. Maar waarom zou je dat willen?
Een huurtuner met harde schijf ruilen voor één zonder harde schijf, 50 euro betalen? Dan bespaar je dus 4 euro per maand, dus na een jaar ben je uit de kosten. Oftwel, je zit nog een jaar vast aan KPN en je mag de tuner na beindiging abonnement houden. Waar je trouwens ook niks meer aan hebt.

Maar dan ga jij er vanuit dat ik geen 4 euro huur hoef te betalen als mijn jaarcontract voorbij is en ik toch bij kpn blijf? (Dat is nl wel mijn plan: ipb en interactieve tv bevallen mij erg goed.) Ik ben bang dat ik vanaf dat moment gewoon die 4 euro huur moet blijven betalen. Ik ga daar dan in elk geval wel over onderhandelen, zoals ik elke 9 maanden een nieuw jaarcontract aanga en dan onderhandel over de prijs :) . Nee, kpn doet dan niet flauw.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 13:43 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
Heb vanmorgen met kpn gebeld.
De medewerker wist mij te vertellen dat:
-het genoemde bedrag op de site (15 euro voor i-tv) inclusief twee ontvangers is.
-voortaan ELKE geleverde ontvanger standaard een ingebouwde hd-schijf heeft. Dit om het pauzeren mogelijk te maken. De hd is voortaan een kleiner type omdat die alleen voor het pauzeren is.
-het opnemen kan vanaf nu d.m.v het opnemen-pakket.
-als de klant voor één ontvanger kiest, het abbo 11 euro is.
-alle bestaande klanten (zoals ik) niet meer de 4 euro betalen voor de huur van de harddisk-variant. Dit is automatisch doorgevoerd, hij kon dit al bij mijn gegevens zien.

Als dit alles klopt, dan is mijn "probleem" opgelost. Voor mij goed nieuws dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 21:46 
Offline

Geregistreerd: do 07 jan 2010 20:10
Berichten: 35
Je kunt het zelf even controleren door in te loggen op MijnKPN en dan even kijken bij: Mijn Producten > Extra diensten

Bij mij staat daar nu:

Set top box
Digitale tv-ontvanger met harddisk recorder
Digitale tv-ontvanger met harddisk recorder waar u gemakkelijk mee kunt opnemen en live tv mee kunt pauzeren.
€ 8,00 per maand
einddatum contract: 09-04-2011 Meer info
Korting op eerste digitale tv-ontvanger: € 4,00 per maand

Set top box
Digitale tv-ontvanger
Digitale tv-ontvanger.
€ 4,00 per maand
einddatum contract:07-07-2011

Ik heb daarbij ook nog het Opnemen Pakket en Plus pakket.

Ik concludeer hieruit dat ik 11 euro voor Interactieve TV betaal + 8 euro voor de 1e ontvanger + 4 euro voor 2e ontvanger, 1x 4 euro korting op 1e ontvanger.

Dus betaal ik 4 euro meer dan "nieuwe klanten".

We wachten de eerste factuur maar af..... die ontvang ik de 25e.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 aug 2011 14:41 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Enige voordelen t.o.v. opnemen met de harde schijf is dus dat je tot 6 programma's kan opnemen, HD kan opnemen en je op een 2e tuner kan kijken wat op de 1e is opgenomen.

Links en rechts hoor ik echter nogal wat klachten over het werken met het opnemen pakket. Zo is nog steeds niet de vaste begin- en einduitlooptijd in te stellen, kan je ook nog niet herhaald opnemen en zijn de resutaten ook regelmatig om te huilen: er wordt niet opgenomen, er wordt opgenomen terwijl je niks hebt gepland en er worden andere dingen opgenomen dan je had willen zien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 aug 2011 16:41 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 16:44
Berichten: 33
Giant2000 schreef:
Enige voordelen t.o.v. opnemen met de harde schijf is dus dat je tot 6 programma's kan opnemen, HD kan opnemen en je op een 2e tuner kan kijken wat op de 1e is opgenomen.


Je doet hier nogal minachtend over. Maar ik zie dit juist wel als grote voordelen (met name de laatste 2). Dat de techniek nog niet optimaal werkt is nog geen reden om deze voordelen wegzetten als miniem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 aug 2011 09:45 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Ik snap je reactie Julius, maar ik heb nog altijd liever een stabiele tuner met harde schijf waar ik van opaan kan dan opnemen in de cloud maar altijd met de hoop dat het goed gaat. KPN heeft zeker een prachtig ontwerp gemaakt, ik ga in de toekomst ook zeker overstappen (KPN kennend zal dit wel verplicht worden), maar niet nu alles nog niet perfect werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2012 11:47 
Offline

Geregistreerd: ma 21 dec 2009 13:22
Berichten: 3
Het pakket word wel verplicht ook als je het niet wil. Ik heb steeds een error bij MijnKPN. KlantenService gebeld er is een storing en is met enkele dagen verholpen. Maar dan gebeurt er iets vreemds. Ik krijg een E-mail dat ik over ben gezet naar het opneem pakket zoals afgesproken is. Ik weet nergens van. KPN gebeld hoe zit dat. Ja wij hebben U het pakket gegeven want 95% van de klanten werkt de harde schijf niet meer, 5% wel maar die hebben geluk. Wat een onzin het werkte prima. Ik wil dit niet en ik laat het er niet bij zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012 15:36 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
uiteindelijk als je harde schijf dan stuk gaat komt er geen nieuwe meer voor in de plaats

Ik heb al een hele tijd het opnemen pakket erbij en dat bevalt prima. Meerdere programma's opnemen en op allebei de tuners weer terug te kijken.

Het HD pakket werkt prima ( en gewoon op 2 tuners ) en het opgenomen spul ziet er ook erg goed uit


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling