Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011 13:20 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Beste Allemaal,

Is er afgelopen tijd een buggy software geïnstalleerd in de STB of heeft mijn systeem een hardware probleem?
Het is de laatste week vier of vijf keer voorgekomen dat de tuner niet meer reageert op de afstandsbediening. Het beeld is normaal,
maar de rode LED licht niet op bij drukken op de AB. Alleen de "UIT" toets reageert, de TV meldt dat de ontvanger
wordt opgestart, maar dat was hij dus al. Zelfde tijdens bediening op het frontpaneel.

Na uitschakelen-inschakelen en het eindeloze wachten totdat de EPG geladen is werkt alles weer normaal, voor zolang als het duurt.

Kan ik straffeloos de reset proberen die in het topic "STB bevriesd" beschreven is? Of gaan opnames/pincodes/abos/profielen verloren?

Bedankt en met vriendelijke groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011 18:44 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik zou als eerste willen adviseren om de baterijen eens te vernieuwen in de afstandsbediening. Soortgelijk verhaal heb ik al eerder als vraag gehad en na het vervangen van de baterijen reageerde de afstand weer perfect.
Gr marcel234


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011 22:34 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Beste Marcel,

Bedankt voor je reactie. Ik heb hier ook aan gedacht, maar ik heb eerder met een lege batterij te maken gehad: geen probleem met de tuner
maar de geluidssterkte van de TV was moeilijk te regelen. Die TV geluidssterkte werkt nu nog steeds perfect.
Bovendien: na een powerdown en reboot werkt alles weer normaal. En het frontpaneel werkt ook niet!
Ik heb maar eens wat stof weggeblazen bij het ventilatortje en de lucht openingen, kijken of dat helpt.
Update volgende morgen: niet geholpen, weer vast

Met vriendelijke groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 sep 2011 14:38 
Offline

Geregistreerd: di 31 maart 2009 14:14
Berichten: 1
De tv geeft geen Menu weer, geen tv-gids. Op de AB reageren alleen de aan- en uitknop. Bij tv-gids zie ik alleen een venstertje rechtsboven met het beeld, maar geen gids. Is dit ook een kwestie van nieuwe batterijen plaatsen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 09:15 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Je kan de afstandsbediening resetten door de + en - pool heel even kort te sluiten (bijvoorbeeld met een schaar, een aanraking is voldoende). Je raakt hiermee wel gemaakte instellingen van je tv, mocht je deze hebben geprogrammeerd, kwijt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2011 15:29 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
het kan geen kwaad om de software en de firmware van je stb te gooien en alles eens opnieuw te laten inladen. (herstarten en bij het eerste sterretje op menu drukken)
hier ging kortgeleden een 1963 op hol en nu werkt alles weer keurig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2011 23:23 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jan 2011 22:34
Berichten: 19
Bekend probleem bij de afstandsbediening is dat na een tijdje de contactjes die tegen de batterij zitten teveel omgebogen raken waardoor de batterijen geen goed contact meer maken. Batterijen eruithalen en de contactpunten weer wat naar buiten buigen verhelpt dit probleem..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2012 14:39 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Zouden de problemen inmiddels verholpen zijn? Of is de computer nu ook vastgelopen dat er geen reactie geplaats wordt :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2012 21:21 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Oeps, Sorry Giant2000,

Ik vind het altijd jammer als er op een forum geen antwoord komt hoe het afgelopen is, dan verzuim ik nu zelf ook feedback te geven.

Vele maanden al draait IPTV hier prima. Ik heb ooit eens gepost dat wissen van opnames op een 100% volle disk
geholpen had, maar die post kan ik niet meer terugvinden. Het probleem waarmee ik dit draadje begon is nooit meer teruggekomen,
ondanks dat de opname disk weer 100% vol is. Geen nieuwe batterijen.


Met vriendelijke groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling