Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011 18:01 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Beste allemaal,

Ik weet niet of KPN het ergens vermeldt, maar volgens mij iets om terdege rekening mee te houden:
De internet download snelheid gaat bij het basis IPB+TV abo wel heel erg omlaag als kanaal 700 aan staat....
De Speedtouch meldt 773/ 8.633, download ligt rond 380KByte/sec, maar de snelheid van 58Kbyte met HDTV ingeschakeld
doet me aan lang vervlogen tijden denken :(
Dus ik denk dat het verstandig is bij een HDTV abonnement ook de Extra variant van IPB te overwegen!

Met vriendelijke groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 00:19 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
hmmsjan schreef:
Beste allemaal,

Ik weet niet of KPN het ergens vermeldt, maar volgens mij iets om terdege rekening mee te houden:
De internet download snelheid gaat bij het basis IPB+TV abo wel heel erg omlaag als kanaal 700 aan staat....
De Speedtouch meldt 773/ 8.633, download ligt rond 380KByte/sec, maar de snelheid van 58Kbyte met HDTV ingeschakeld
doet me aan lang vervlogen tijden denken :(
Dus ik denk dat het verstandig is bij een HDTV abonnement ook de Extra variant van IPB te overwegen!

Met vriendelijke groeten,



Met de ingetrainde waarde lijkt het mij niet verstandig om over te stappen op extra. Ik denk dat de afstand tot de wijkcentrale niet toereikend is om een nog hogere snelheid te halen gezien u met hd kijken ook al bitter weinig haalt en met en verhoging naar extra die vrijwel geen verschil zal gaan geven.

Meld dit wel even bij kpn zelf! leg de situatie uit zodat ze eventueel een lijn meting kunnen doen. Geef in dit topic ook even aan (indie u dat kunt vinden?) wat uw afstand is tot de wijkcentrale.

Gr Marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 08:30 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Bedankt, Marcel,

Op basis van Speedtest.nl zou de dichtstbijzijnde centrale hemelsbreed 1100 meter verwijderd zijn, maar aangezien
die in een nieuwere wijk staat, zou het ook Alkmaar Centrum op 1450 meter kunnen zijn.
Begrijp ik goed dat de bitrate voor IP-TV niet afgetrokken wordt van de internet bitrate, tenzij de techniek dwars ligt en niet toelaat
de benodigde bits door de koperdraadjes te persen?

Met vriendelijke groeten,j


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 15:15 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Op http://www.bbned.nl kun je een goede postcodecheck en betrouwbare speedtest doen en zou je op 1450 meter meer dan voldoende breedband moeten kunnen halen. Zo´n 20 Mb. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Je internet limiet is gewoon de afspraak die je hebt met KPN. Ongeacht de leverbare bandbreedte (bv je modem trained in op 16 MB o.i.d.is dus je haalbare bandbreedte) krijg je bij bv basis niet meer dan 8 Mb geleverd om te internetten. Dat neemt niet weg dat als je ITV hebt dat die haalbare bandbreedte wel degelijk gebruikt gaat worden. Een HD kanaal kost zo´n 8 MB. Als je een HD-kanaal bekijkt (bv. NED1 HD is kanaal 701 etc.) kun je niet tegelijkertijd een ander kanaal opnemen. Je kunt wel kijken en opnemen tegelijkertijd als je geen HD kanalen bekijkt (bv. NED1is kanaal 1 en opnemen RTL 4 kanaal 4). Een gewoon ITV kanaal, dus niet HD, is zo´n 4 Mb

Dus als je HD wil hebben en ook nog tegelijkertijd met zo´n 8 MB wil internetten heb je minimaal toch 16 MB nodig. Dat moet op een dergelijke afstand zeker mogelijk zijn.

Recentelijk heb ik mij dat eindelijk eens laten uitleggen door een ter zake kundige medewerker van KPN. Mocht ik geen gelijk hebben dan hoor ik het graag van de moderator, maar volgens mij is dit het wel. Hoop dat het een beetje duidelijk is en heb ik dit bericht aangepast, want mijn eerste beschrijving was niet helder. Overigens is m.i. HD wel de moeite waard. Mooi beeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2011 08:58 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Beste Saartje,

Bedankt voor de reactie. Het lijkt er dus op dat mijn verbinding dus niet optimaal is, ik zal eerst hier de kabeltjes nog eens langslopen
en dan met KPN contact opnemen. HD is inderdaad heel mooi, maar om daar nog eens 10 Euro per maand extra voor te moeten
uitgeven.... Bovendien heb ik mijn HDMI kabeltje weer vervangen door Scart: door de extra rekenenarij in de KPN doos om
p720 of i1024 uit te rekenen reageert deze nog trager op de afstandsbediening dan hij normaal al doet. :roll:

Betreffende uw andere thread: Als u vertraging in het geluid van TV uitzendingen hebt, komt dat volgens mij door het TV toestel zelf.
Het kost een fractie van een seconde om het beeld op te bouwen voor het LCD scherm, en om synchroniteit te behouden wordt het
geluid dezelfde tijd vertraagd. Met mijn oude beeldbuiskast was er geen enkel probleem.

Met vriendelijke groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling