Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 23:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: HDMI versus SCART
BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 15:43 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Even een simpele vraag. Ook al heb je geen HD abonnement is het dan van toegevoegde v.w.b. de beeldkwaliteit om de SCART kabel te wisselen voor een HDMI verbinding?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HDMI versus SCART
BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 17:00 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 16:44
Berichten: 33
Mijn persoonlijke ervaring was dat bij het wisselen van SCART naar HDMI het beeld een stuk scherper werd. Met name valt dit op bij de beelden die door de ontvangen zelf worden gegenereerd. Maar ook met de TV beelden zag ik een duidelijk verschil in het voordeel van de HDMI-verbinding.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HDMI versus SCART
BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 22:41 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Ok, dank. Ga het maar eens proberen. Beeld is overigens al prima, maar als het beter kan dan is dat mooi. KPN heeft nu blijkbaar een HDMI kabel in de aanbieding voor 8.50 euro. Of zitten er nog kwaliteitsverschillen in dergelijke kabeltjes?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HDMI versus SCART
BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 03:02 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Saartje schreef:
Ok, dank. Ga het maar eens proberen. Beeld is overigens al prima, maar als het beter kan dan is dat mooi. KPN heeft nu blijkbaar een HDMI kabel in de aanbieding voor 8.50 euro. Of zitten er nog kwaliteitsverschillen in dergelijke kabeltjes?



Rij eens langs de action :wink: voor 2 euro heb je daar en 1.4 hdmi kabel ddie perfect werkt :wink:

Gr Marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HDMI versus SCART
BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 20:13 
Offline

Geregistreerd: za 06 nov 2010 17:12
Berichten: 10
Dat goedkope kabeltje van de Action heb ik laatst ook gekocht. Mooi geen beeld, dus toch maar weer de geleende betere kabel ertussen. Mijn vorige box gaf wel beeld via een ander goedkoop hdmi kabeltje maar mijn huidige 1960 niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HDMI versus SCART
BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 18:12 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
vdmolen schreef:
Dat goedkope kabeltje van de Action heb ik laatst ook gekocht. Mooi geen beeld, dus toch maar weer de geleende betere kabel ertussen. Mijn vorige box gaf wel beeld via een ander goedkoop hdmi kabeltje maar mijn huidige 1960 niet.

Zou ik het kabeltje gaan ruilen bij Action want ook hier draait het perfect met zo'n goedkoop touw.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HDMI versus SCART
BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2011 00:43 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Nog even terugkomend op de kwaliteit HDMI kabel. Voor de gein de actionkabel van een paar euro´s vergeleken met een wat duurdere Prowire HDMI kabel (30 euro) en was er toch wel enig kwaliteitsverschil te zien. Miniem naar toch. Als je het niet weet zie je het denk ik niet niet. Dat verschil is overigens wel wat groter bij het HD kanaal op 700, maar bij SD kanaal dus miniem. Het zijn zijn korte kabels (1.5 meter), maar denk ik dat bij langere kabels het wel wat meer zal uitmaken. Mogelijk zullen de ´gold plated´ stekkers van een wat duurder merk op den duur geen corrosieve probleempjes veroorzaken. Voor wat het waard is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling