Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011 21:26 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Beste allemaal,

Een paar kleine probleempjes met IP-TV, die voor de rest voortreffelijk werkt.

  • Bij twee verschillende TV's (Samsung/Sony) werkt de TV-volumeregeling via de witte afstandsbediening niet prettig, bij ingedrukt houden
    verandert het geluidsvolume maar één stap, je moet minimaal twintig keer drukken om het volume twintig stappen te veranderen. Alle verdere
    TV-functies werken correct.


  • DVD-recorder op SCART poort 2 van de STB, SCART-1 naar TV:
    Bij uitgeschakelde KPN ontvanger wordt het signaal van de DVD-recorder doorgelust naar de televisie.
    Maar zodra een HDMI kabel wordt aangesloten, wordt alleen nog maar het geluid van de DVD recorder doorgegeven,
    ook als de SCART kabel nog is aangesloten en SCART is geselecteerd op de televisie + STB.
    Alleen door loshalen van de HDMI kabel en herstart van de STB wordt de oude situatie hersteld.

  • Radio: er is vrij veel geluidsniveauverschil tussen enkele zenders. Ik denk bijv. aan Classic FM (relatief hard)
    en WDR3 (zacht)
Dank en met vriendelijke groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011 23:45 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Zover ik weet moet je goed richten met de witte afstandsbediening op het kastje zelf.

Bij de decoder van kpn is het óf scart, óf hd kabel de combinatie van beide gaat niet lukken, dat is ook de reden waarom het beeld word afgesloten bij scart zodra er een hdmi kabel word gebruikt. met andere woorden, hdmi heeft voorrang op scart.

Gr marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011 11:41 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Bedankt, Marcel

Stom van mij dit niet eerder te proberen:
de oplossing van het probleem met de volumeregeling is heel simpel: batterijen vervangen.
Blijkbaar zit er in de afstandsbediening een stevige bufferelco die de infrarood-led pit genoeg
geeft voor enkele opdrachten, maar niet voor herhalende commando's

De enige oplossing voor het SCART/DMI probleem is dus: geen HDMI gebruiken.
Simpelweg combinatie van oude en nieuwe technieken die niet combineren. Gelukkig
is het beeld via SCART ook al erg goed.

Met vriendelijke groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011 20:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Volumeregeling met de iTV is inderdaad bij sommige merken zoals b.v. Samsung alleen mogelijk om iedere keer op de volumeknop te drukken i.p.v. vast te houden.

Waarom niet de STB met HDMI aansluiten op de TV en de DVD met Scart aansluiten op de TV?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011 22:57 
Offline

Geregistreerd: vr 01 jan 2010 11:50
Berichten: 30
Citaat:
Volumeregeling met de iTV is inderdaad bij sommige merken zoals b.v. Samsung alleen mogelijk om iedere keer op de volumeknop te drukken i.p.v. vast te houden.

Sony werkt dus goed, mits voorzien van goede batterijen! Het gedrag was hetzelfde als bij de Samsung, vandaar dat ik niet
aan batterijen dacht!

Citaat:
Waarom niet de STB met HDMI aansluiten op de TV en de DVD met Scart aansluiten op de TV?

Heb ik aan gedacht, maar:
Het is een DVD recorder die naast de HDD voor opnames gebruikt wordt. En als ik de manual van de TV bekijk, ben ik bang dat het signaal dat via HDMI binnenkomt niet als analoge video beschikbaar is op SCART.
Ik laat het zo, mocht HD-TV in het standaardpakket komen, dan heb ik vast een HDMI kabel en
zie ik dan wel verder :roll:

Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 21:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Het is niet mogelijk een DVD recorder in te stellen om opnames te maken die via een STB weergegeven worden. Je kan wel via de scart DVD's afspelen, maar dan moet de STB wel op standby staan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling