Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 15:06 
Offline

Geregistreerd: di 04 jan 2011 13:43
Berichten: 3
KPN Interactieve TV in combinatie met VOIP van andere aanbieder, kan dat ?


Wat ik heb :
1) kabelTV van UPC
2) internet van interNLnet ( 8Mbs )
3) ISDN telefoon van KPN 2 lijnen 4 nummers mbv quatrovox ( 1 prive, 1 (semi)zakelijk, 1 fax (kan weg, ik gebruik al een tijdje fax2email met gratis 084 faxnummer )
4) Controle over welke telefoon overgaat
- in de woonkamer staan 2 telefoons, 1 voor prive, 1 voor zakelijk
- in de werkkamer staan 2 telefoons, 1 voor prive, 1 voor zakelijk
- prive oproepen gaan op alle telefoons, zakelijke alleen op de zakelijk telefoon
- op de slaapkamer staat 1 telefoon die voor zowel prive als zakelijk overgaat.
- als ik op in gesprek ben en ik wordt op hetzelfde nummer gebeld, gaat er altijd een telefoon over
- bij geen gehoor wordt het zakelijke nummer doorgeschakeld naar mijn gsm (*61)



Wat wil ik
a) Interactieve TV van KPN
b) digitenne (voor op de slaapkamer) (KPN)
c) internet (KPN) ( 16mbs denk ik nodig te hebben voor VOIP)
d) VOIP : 2 lijnen, 2 nummers, zoveel mogelijk functionaliteit behouden.
e) (telefoon)kosten besparen



Wat kan er niet
- ISDN is voor de zakelijke markt, TV voor de particuliere , Internetplusbellen + tv met 2 lijnen is niet beschikbaar als pakket
- 2 (VOIP)lijnen kan wel via KPN maar dan heb ik 2 losse lijnen en verlies de huidge functionaliteit.



Wat ik heb bedacht
- Internet + ITV via KPN (16MBs) :
- bellen via een externe VOIP aanbieder ( 2 nummers meenemen, uitgebreide online telefooncentrale )
- telefooncentrale + modem + router ineen (Fritzbox)



Vragen :
- Iemand een betere oplossing ?
- In de handleiding van de settopbox zie ik dat deze box ( VIP1903/VIP1910) moet worden aangesloten op poort 3 van de ExperiaBox.. kan dat eigenlijk wel : ITV via de fritzbox ?
- Ik wacht even met aanschaf tot de motorola VIP1903 beschikbaar is ..wie weet wanneer dit is ?
- vreet ITV niet teveel bandbreedte om ook nog via 2 lijnen te kunnen bellen ?


bij voorbaat dank.

empty


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 17:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
1. ISDN2 behouden i.c.m. DSL van KPN met iTV, gewoon wisselen van DSL provider via je ISDN-lijn.
2. Denk van niet, maar nog nooit uitgeprobeerd. Wellicht dat KPNwebcare hierover meer weet.
3. De Motorola VIP1903 is al een paar maanden leverbaar, alleen weet je nooit welke je krijgt. Omdat de STB's in bruikleen zijn kan je ook een 1963 krijgen.
4. VoIP gebruikt een bandbreedte up en down tussen de 25 en 90Kbit/s afhankelijk van de provider en hoogte van de kwaliteit van VoIP. KPN modems gebruiken Quality of Service(QoS), dit betekent dat voor voice, internet en iTV bandbreedte wordt gereserveerd. Uiteraard zal bij een slechte DSL lijn de kwaliteit van de diensten ook achteruit gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 09:08 
Offline

Geregistreerd: di 04 jan 2011 13:43
Berichten: 3
Marcel, dank voor je respons ik

Marcel schreef:
1. ISDN2 behouden i.c.m. DSL van KPN met iTV, gewoon wisselen van DSL provider via je ISDN-lijn..


ok .. Misschien is kostenbesparing toch wat belangrijker dan ik in mijn bericht aangaf ..de belangrijkste drijfveer is om van die ISDN2 (duur abonnement , hoge belkosten) af te komen

Marcel schreef:
2. Denk van niet, maar nog nooit uitgeprobeerd. Wellicht dat KPNwebcare hierover meer weet.


Ik heb de vraag inmiddels bij AVM ( =fritzbox) neergelegd, ik zal hun respons t.z.t. hier posten. Maar het ziet er niet goed uit, op andere fora las ik over gebruikers die aan het klooien zijn met hun Fritzbox in combinatie met de ExperiaBox.. daar pas ik voor, ik wil maar 1 apparaat !

Marcel schreef:
3. De Motorola VIP1903 is al een paar maanden leverbaar, alleen weet je nooit welke je krijgt. Omdat de STB's in bruikleen zijn kan je ook een 1963 krijgen.


Bedoel je de 1910 ipv van de 1963 of snap ik niets mee van de nummering ( 1910 en 1960 oud dik en traag , 1903 en 1963 snel slank en zuinig ?)

Marcel schreef:
4. VoIP gebruikt een bandbreedte up en down tussen de 25 en 90Kbit/s afhankelijk van de provider en hoogte van de kwaliteit van VoIP. KPN modems gebruiken Quality of Service(QoS), dit betekent dat voor voice, internet en iTV bandbreedte wordt gereserveerd. Uiteraard zal bij een slechte DSL lijn de kwaliteit van de diensten ook achteruit gaan.


ah .. 90Kbs op 16Mbs kan er altijd wel bij denk ik ! de VOIP provider benadrukt dat je wel een "snelle" internet verbinding moet hebben om meerdere VOIP lijnen te gebruiken .. ( mogelijk ingegeven doordat ze zelf ADSL aanbieden) wellicht red ik het ook wel met 8Mbs .. ik maakte me eigenlijk meer zorgen om de 1Mbs up .. maar daar kunnen dus wel 10 gesprekken door als ik het goed begrijp.
Wat is eigenlijk de bandbreedte voor ITV ?


Groet
Empty


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 11:21 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
U zou eens kunnen kijken om uw telefoonnummers onder te brengen bij Budgetphone. Daar kunt u dan op gebeld worden en dat kost u € 10,- per jaar per nummer. Dit is dan een prepaidnummer maar u gebruikt het alleen maar om erop gebeld te worden. Om uit te bellen gebruikt u voipbuster een andere voipaanbieder.

Ik heb dit zelf ook en werkt uitstekend en is erg goedkoop. En kunt zelf bepalen bij welke internetprovider u gaat zitten en kunt eventueel heel makkelijk switchen van provider zonder telkens weer u nummers te hoeven porteren. U moet ze nu dan eenmalig porteren naar Budgetphone.

_________________
Planet IPB + Mine


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 15:32 
Offline

Geregistreerd: di 04 jan 2011 13:43
Berichten: 3
Inmiddels een reactie van AVM :

heeft u internet en bellen van KPN, koet u de Experia box gebruiken.

In principe werkt de FRITZ!Box Fon WLAN 7390 op een KPN lijn, maar als u een internet + bellen heeft of een Experia Box gaat het helaas niet werken, dit is een gesloten systeem van KPN. U kunt de FRITZ!Box Fon WLAN 7390 dan gebruiken in IP-client modus, zodat u toch over alle mogelijkheden beschikt van de FRITZ!Box, alleen sluit u dan de FRITZ!Box aan op een ethernet poort van uw huidige modem.

Als u de Fritz!Box via de LAN1 met de Experia box aansluit en instelt en andere apparatuur met een vrije LAN, zal dit kunnen werken.
Exacte gegevens hebben wij hier in de support niet voor u.

Zoals ik via deze link kan lezen, heeft u echter de Experia Box nodig, maar moet het mogelijk zijn, als nog de Fritz!Box te kunnen gebruiken.

http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm




Dat ik geen gebruik kan maken van bellen via KPN ( internetplusbellen) met alleen een Fritzbox.. daar kan ik mee leven

Dat ik met fritzbox maar zonder experiabox geen ITV heb .. daar heeft het dus alle schijn van ( al lees ik dat niet op de site die AVM aanhaalt)

Ook deze gebruikers lijken tot die conclusie te komen :
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... ad_id=1294


Iemand nog een gouden tip ... ITV zonder experiabox ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling