Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 22:50 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Sinds ruim een week Internetbellenplus met Interactieve TV met de motorola 1960 ontvanger plus recorder. Als ik een een kanaal opneem en tegelijkertijd naar een andere zender wil kijken loopt het beeld na zo´n 5 seconden vast. De opname blijft het wel goed. Geen klachten wanneer ik TV kijk en er tegelijkertijd geen opname loopt. Toen ik nog UPC had, was dit geen probleem. Wat is de oplossing? Alvast dank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011 20:38 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Saartje schreef:
Sinds ruim een week Internetbellenplus met Interactieve TV met de motorola 1960 ontvanger plus recorder. Als ik een een kanaal opneem en tegelijkertijd naar een andere zender wil kijken loopt het beeld na zo´n 5 seconden vast. De opname blijft het wel goed. Geen klachten wanneer ik TV kijk en er tegelijkertijd geen opname loopt. Toen ik nog UPC had, was dit geen probleem. Wat is de oplossing? Alvast dank.


Wou er nog even aan toevoegen dat het een Internetplusbellen Extra en ITV abb. is dus tot 16 Mbps. Dat zou toch voldoende moeten zijn? Graag een suggestie hoe dit op te lossen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011 22:14 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Net bij veelgestelde vragen van de KPN site over itv geplukt. Ik zie overigens echt nergens in een contract/ontvangen gegevensoverzicht bij afsluiten abonnement/mijn gegevens op mijn KPN etc. etc. dat dit niet zou kunnen? Overigens lukt het tot drie maal toe niet 0900-0244 iemand aan de lijn te krijgen bij het keuzemenu ITV? ´Het is op dit moment erg druk. de verbinding wordt verbroken´....

Vanavond van de KPN site gehaald
Veel gestelde vragen

Antwoord

Met de iTV Tuner Motorola 1960 of de iTV Tuner Motorola 1963 kunt u programma’s opnemen. U heeft hiervoor geen videorecorder of DVD-recorder meer nodig.

* Tegelijk opnemen en TV kijken
* Direct opnemen wat u ziet
* Een opname via de Elektronische programmagids inplannen
* Een opname handmatig inplannen - Tijdopname
* Standaard opnametijd verlengen
* Afspelen
* Foutmeldingen

Tegelijk opnemen en TV kijken

U kunt met de Interactieve TV Tuner met Personal Recorder tegelijkertijd een programma opnemen en een ander programma bekijken.


Hoor graag wat de oplossing is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 17:00 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Ik zou KPN bij je thuis een meting laten doen, want jouw probleem lijkt me een van (te weinig) bandbreedte. 1 stream gaat goed, 2 streams gaan blijkbaar niet goed. Dit is misschien op te lossen met vervangen van oude telefoonkabels.
Even bellen met de elpdesk en vragen om een monteur dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 22:03 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Dank voor je antwoord. Klopt, te weinig bandbreedte. Haal maar net 8.1 Mbps. Monteur is geweest en alles is doorgemeten. Het is na ´iets te doen´ in een centrale nog 1 MB opgelopen en kan nu wel beide kanalen actief hebben, maar dan heb je vrijwel niets meer voor je pc´s over. Zouden gezien ook afstand tot centrale met ADSL 2+ zeker 14 Mbps moeten kunnen halen. KPN gaat nu bij ons in de wijk de grondkabels doormeten en zoeken waar het zit. Moet wel zeggen dat ze, nu er een ticketnr. is aangemaakt ze er alles aan doen om het probleem te vinden. Ben benieuwd. Voor de rest loopt het spul prima. Nu die bandbreedte opkrikken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2011 22:42 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
In goed overleg door KPN naar PSTN (ISDN eraf en weer analoog), scheelt bijna 3 MB! Kreeg (gelukkig) nu de Thomson 789. Zit op ruim 2.5 km van centrale. Zijn van 8 naar 11 Mb. Terug van extra naar basis abbo gezet voor internet. Die 16 MB gaan we op koper niet halen op deze afstand. Al met al heeft KPN het wel heel netjes opgelost en draait alles uitstekend en stabiel. Met beide kanalen kijken en opnemen nog 3 over voor internet. (Nu maar hopen op glasvezel. ik vertik het om naar UPC te gaan)
(Snap alleen niet dat KPN niet eerst even vooraf checked of ze het te verkopen product kunnen waarmaken, met in dit geval afstand tot centrale.)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 12:46 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
U vertikt het terug te gaan naar UPC, Saartje?
Lijkt een beetje op zelfkastijding, dunkt me.

Echt, ik heb (ook) niets op met de diverse kabelaars maar objectief gezien bieden ze alle over all een veel beter pakket dan de KPN en al haar kloons.
V.w.b. haar diensten via koper speelt dit fantastische bedrijf al lang niet meer mee in de voorste regionen.

Ik hoop vurig voor u dat de door u afgenomen producten daadwerkelijk stabiel blijven; tegen het licht van het brakke koper-netwerk is dat -gelet op de genoemde afstand- echter zeker niet vanzelfsprekend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 15:00 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Geachte Roymarja. Dank voor uw goede wensen. Ik hoop dat het komende jaar stabiel blijft. Ik ben het overigens met u eens dat de KPN de boot aan het missen is en echt heel snel een inhaalslag zal moet gaan maken met haar infrastructuur. ADSL en die koperen rommel die nog in de grond ligt is aan zijn leeftijd en capaciteit. De Europese Cie wil dat voor 2020 alle inwoners van de EU een internetverbinding hebben van min. 30 Mbps. Da´s dus nog maar 9 jaar. Fiber to the Home FTTH is de enige optie voor KPN om weer voorop te gaan lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 22:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Saartje schreef:
De Europese Cie wil dat voor 2020 alle inwoners van de EU een internetverbinding hebben van min. 30 Mbps. Da´s dus nog maar 9 jaar. Fiber to the Home FTTH is de enige optie voor KPN om weer voorop te gaan lopen.

In 9 jaar kan een hoop gebeuren met breedband, zoals afgelopen 9 jaar is gebleken. Momenteel is met VDSL2 al 40Mbps mogelijk via het oude koper of via FTTC. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 00:27 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Da´s ook weer waar. VDSL 2 heeft inderdaad een stuk minder last van afstand verlies t.o.v. ADSL2+. Is er een manier om een beetje een prognose te krijgen of te vinden wanneer dat per postcode beschikbaar komt? Wij hebben hier nog ADSL 2+.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 16:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
VDSL2 heeft alleen effect op een afstand <2km of via FTTC. Het is niet bekend wanneer en of gemeentes overgaan tot FTTC of FTTH. Je kan de postcode check doen bij www.glashart .nl.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 21:17 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Dank voor je info
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2 Voor mij een verhelderend artikel, maar inderdaad jammer dat je toch boven de 2200 meter geen voordeel meer hebt tov ADSL 2+. Fiber tot verdeelkast in de wijk en dan koper moet het dus maar initieel gaan worden. Mag hopen dat KPN dat blijft doorzetten en niet gaat vertragen met de indertijd grootste plannen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 feb 2011 00:23 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Even nog voortbordurend op VDSL. Tot voor kort zag ik bij mijn postcodecheck dat HD TV niet mogelijk was, maar dat is mogelijk recentelijk veranderd en kan het nu wel volgens de site. Nu kost volgens mij een HD kanaal zo´n 8 mb, dus met opnemen erbij kom je dan op 16 plus dan nog 8 voor je internet basis, zou dus globaal 24 mb leverbaar moeten zijn. Of klopt mijn redenering niet? Zit nu met mijn basis abbo na wat werk KPN (zat met initieel een schamele 8 met een extra abbo(!) en overgezet naar PSTN/POTS, een 789 router voor PSTN wat een prestatieverbetering opleverde en teruggezet naar basis) nu op ruim 12 en alles draait prima. Was even een valse start maar is door KPN uiteindelijk netjes en snel opgelost. Mijn attenuation downstream is 29 dus zou dat gedeeld door 13.8 zo´n 2100 meter afstand naar de centrale zijn en dat klopt wel.

Waar kun je zien dat het wijkkastje waar je woont nu VDSL2 kan gaan leveren? Of een prognose daarover.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 feb 2011 14:15 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Je kan zonder glasvezelverbinding geen HD kanaal opnemen (dat is geblokkeerd). De maximale bandbreedte is dus voor 1 HD kanaal (kijken) en 1 SD kanaal (opnemen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 feb 2011 15:43 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 03:24
Berichten: 30
Ok, helder en dank. Dus zo´n 20 Mb moet mogelijk zijn met VDSL2 op een afstand van 2100m. Zal eens vragen bij KPN of dit nu echt in onze wijk leverbaar is om teleurstellingen te voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling