Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 10:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2010 21:04 
Offline

Geregistreerd: vr 02 maart 2007 22:54
Berichten: 21
Hallo allemaal,

Ik heb maar weer even een nieuw onderwerp de lucht in gegooid want het is wel heel erg stil geworden.
Een paar maanden geleden heeft KPN gezegd dat er een update zou komen in hun centrales zodat de kwaliteit van het signaal omhoog zou gaan.
Dit zou dan voor ons tot gevolg hebben dat wij verlost zouden zijn van het hangen van het beeld en geluid.

Tot nu toe heeft het voor mij nog geen verandering gebracht dus mijn vraag is: WANNEER KPN?

Vervolgens kondigd KPN aan dat de snelheid verdubbeld zal gaan worden voor eind mei 2010.
Maar ook hiervan merk ik nog niks.
Sterker nog, ik heb de indruk dat ik een oor aangenaaid word door KPN en dat zal ik even verduidelijken.

Ik heb Internet/Bellen en ITV van KPN met als abonnement EXTRA (dus 8Mb voor internet en 8Mb voor ITV).
Voor 1 april (en dit is geen grap) had ik een snelheid van 14Mb.
Nu heb ik een snelheid van 15,9Mb.

Na een telefoontje naar de beroemde klantenservice van KPN kreeg ik het volgende te horen.
"U heeft al 16 Mb en ik snap niet wat er verkeerd aan is".

Toen ik uitlegde dat ik dus 16Mb voor internet en 8Mb voor ITV moest hebben zag ik dat helemaal verkeerd.
De KPN medewerker vertelde mij dat mijn 15,9Mb de juiste snelheid was want de ITV zit verwerkt in de beloofde 16MB waar KPN mee adverteerd.

Zeg nu zelf: Snapt U nog waar KPN mee bezig is.

Graag meer reacties van mensen die hetzelfde probleem hebben als ik.

ps, misschien moeten wij maar met zijn alle overstappen naar de concurent, kijk wat er met de DSB-bank is gebeurd.

Ted.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 09:12 
Offline

Geregistreerd: ma 21 dec 2009 13:22
Berichten: 3
Snelheden verhoogd, hoera sneller internet. Maar ik ben verlaagd snelheden van 8 Mb/s tot 16 Mb/s haal ik lang niet. Nu heb ik van 3.25 download tot ± 6.35 en
upload van 0.71 tot 0.76 met extra abbo. Dus reden om hoera te roepen heb ik niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 19:50 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Ik moet zeggen dat hier de I-TV al tijden niet meer hangt en heel soepel loopt.

ZIt I-TV met de lage abo's ernaast of neemt dit ook nog bandbreedte af van het geheel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 09:46 
Offline

Geregistreerd: vr 06 maart 2009 16:44
Berichten: 33
@Ted van der Vleut
Op een ander forum heb ik onderstaande posting geplaatst en deze lijkt me hier ook van toepassing:

Citaat:
Voordat is misvattingen gaan ontstaan. Ik ben geen KPN-er, doch slechts een gebruiker van de diensten van de KPN met wat ervaring in de internet wereld.

Het TV-signaal komt binnen over het zelfde kabeltje als je ADSL signaal. Hieraan is een maximale doorvoersnelheid gekoppeld. Deze is grotendeels afhankelijk van de afstand tot de centrale en daarnaast ook van de de kwaliteit van de infrastructuur (bekabeling).

De som van de downloadsnelheid en het TV-signaal kan nooit hoger worden dan die eerder genoemde doorvoersnelheid. Als je dus (als voorbeeld) naar een HD-kanaal kijkt, mis je zo'n 8Mbit/s aan downloadsnelheid. Voor een regulier kanaal zal dat rond de 3Mbit/s liggen.

In de oude situatie (dat was bij mijn iig zo), was bij het extra-abbo het reguliere TV-signaal (toen nog 4Mbit/s) beschikbaar boven op de download snelheid van 8Mbit/s. Mijn modem had dan ook een verbindingssnelheid van zo'n 12Mbit/s. Als ik geen TV keek, haalde ik dan ook download snelheden die hoger waren dan 8Mbit/s.

Door de snelheidsverdubbeling is dit bij het ADSL-signaal niet meer mogelijk bij het extra-abbo, dus zal je TV-signaal van invloed zijn op je download-snelheid.

Mogelijk dat dit bij het Basis-abbo nog wel het geval is, maar daar heb ik geen informatie over.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010 21:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 aug 2006 10:16
Berichten: 45
Woonplaats: Gouda
Na reeds jaren klant te zijn geweest van KPN (IPB) ben ik onlangs ook ingestapt op IPTV. Mede door de wervelende reclamespots heb ik dat besluit genomen, zodat het gehele pakket bij 1 provider vandaan komt. :|

Aanvankelijk was ik zeer tevreden, echter nu komt het ook bij mij steeds vaker voor dat op de gekste momenten blokkerig beeld met (bijna) geen geluid wordt weergegeven. Gelukkig kan ik op dit moment nog terugvallen op mijn analoge kabelaar voor de TV, maar dat is 1 juli afgelopen. :(

Als dit niet (snel) beter wordt dan zal ik het abonnement op de kabel maar weer activeren zodat ik na 1 juli ook nog een fallback mogelijkheid houd.
De kabelaar echter (REKAM, Gouda) gaat op 10/10/2010 geheel over op digitaal, dus dan ben ik ook m'n analoge signaal kwijt. :x

:| Is er aan de oorzaak van dit vervelende fenomeen van blokkerig beeld etc. door mij iets te doen? Ik bedoel kan ik er misschien zelf iets aan verbeteren? :mrgreen:

Anders moet ik al snel weer besluiten IPTV de rug toe te keren, KPN in gebreke stellen en vervolgens m'n nagelnieuwe abonnement opzeggen, teneinde terug te keren naar de oude situatie: IPB van KPN en het TV-signaal van de kabelaar....? :(

_________________
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 09:34 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Ted van der Vleut schreef:
Ik heb Internet/Bellen en ITV van KPN met als abonnement EXTRA (dus 8Mb voor internet en 8Mb voor ITV).
Voor 1 april (en dit is geen grap) had ik een snelheid van 14Mb.
Nu heb ik een snelheid van 15,9Mb.

Na een telefoontje naar de beroemde klantenservice van KPN kreeg ik het volgende te horen.
"U heeft al 16 Mb en ik snap niet wat er verkeerd aan is".

Toen ik uitlegde dat ik dus 16Mb voor internet en 8Mb voor ITV moest hebben zag ik dat helemaal verkeerd.
De KPN medewerker vertelde mij dat mijn 15,9Mb de juiste snelheid was want de ITV zit verwerkt in de beloofde 16MB waar KPN mee adverteerd.

Ik snap je probleem niet. Je had 14 en je hebt nu 15,9. Bij een Extra abonnement heb je recht op een snelheid van 8 to 16 MB. Daar zit jij toch precies in?
KPN heeft het allemaal, op zijn zachtst gezegt, eh... wat onhandig aangekondigd. Door maar iets te melden over snelheidsverdubbeling en 16 MB voor het Extra denken abonnees dat dit de snelheden zijn. Tsja, en in werkelijkheid zijn dit TOT snelheden... zoals gezegt onhandig en KPN had er verstandiger aan gedaan NIETS te melden en de klant laten verassen met een verhoging. Dat had wellicht beter uitgepakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 19:38 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Giant2000 schreef:
zoals gezegt onhandig en KPN had er verstandiger aan gedaan NIETS te melden en de klant laten verassen met een verhoging. Dat had wellicht beter uitgepakt.

Toche. Alle aanbieders die van de daken lopen te schreeuwen dat ze een verhoging krijgen kunnen in het vervolg het beter stilzwijgend doen. wat je nu ziet bij kpn is ook gaande bij de kabelars, ook daar bergen met klachten over de snelheidsverhoging die al vanaf augustus vorig jaar! beloofd word maar niet nagekomen. Kpn heeft nu exact dezelfde problemen.

Ik denk dat dit juist bekend word gemaakt om nieuwe klanten op te halen, men vergeet dat door de problemen eromheen juist ook weer drommen mensen gaan verkassen. Ook nog steeds word er niets gedaan om de vaste klant vast te houden. Kpn heeft ooit een poging gedaan met spaarpunten en jaarlijks zoveel % korting als je bleef, maar dit is ook alweer ten ziele gegaan...zo zonde.

Kortom, ik ga zeker met je mee dat het beter stlzwijgend gedaan kan worden.

Gr marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2010 11:47 
Offline

Geregistreerd: di 26 sep 2006 15:21
Berichten: 23
Woonplaats: 0186 zuidelijk hoeksche-waard
Ik ben al aan het shoppen bij andere aanbieders.
KPN schop ik de met de hardste trap die ik kan geven de deur uit.
De bevriezingen in het beeld en evetuele antwoorden die je dan van KPN krijgt komen mijn neusgaten uit.
Ik zit jammer genoeg tot het einde van het jaar vast aan deze abo.
Ook het nieuwe speedtouch modem is slechter dan de Siemens experiabox.
Heb nu geen internetradio via wifi meer, regelmatig staat de boel stil en moet de radio weer verbinding maken.
Dit had ik met de siemensbox niet.
Zit nu de site's te bekijken van JOEP en het SCHAAP.
Denk dat het JOEP wordt, deze heeft bijna hetzelfde als wat ik nu heb en is een paar euri minder.

Tjonge wat ben ik het zat.

(Gelukkig kan ik het nog netjes intikken, de woorden die ik in mijn hoofd heb zijn in de dikke van Dale moeilijk te vinden.)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2010 09:26 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Lijkt dat KPN met iTV nog steeds in de testfase zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2010 09:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 aug 2006 10:16
Berichten: 45
Woonplaats: Gouda
Alle ontevredenheid op dit forum ten spijt moet ik vaststellen dat ik in mijn nieuwe woning een dijk van een signaal heb, een superstrak beeld en (nog?) geen enkele keer blokkerigheid of bevriezing van het beeld. Ook de radio staat de hele dag aan zonder ook maar één enkele storing. :D

Hoewel ik een nieuwe EB toegestuurd heb gekregen blijf ik vooralsnog toch nog maar m'n oude Siemens Gigaset EB gebruiken omdat ik hier en daar nog al wat problemen hoor met nieuwere EB-en. Dat ik dan niet veel sneller internet heb dan circa 10 Mb (download) neem ik op de koop toe. :|

Dus: hier een (zeer) tevreden klant van KPN! :wink:

_________________
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling