Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 09:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 09:11 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Die tuner komt er niet maar wat in de toekomst kan is nu nog niet bekend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 10:31 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
KPN lijkt overigens ook gewoon het product zelf nog niet voldoende ontwikkeld te hebben om ten volle van de mogelijkheden gebruik te maken (maar lijkt me dat dat al duidelijk was ;) ).

OK, op Glasvezel en Fiber to the Corner diensten zijn meerdere ontvangers al wel mogelijk (voldoende bandbreedte ook, lijkt me :P ) maar iets anders wat ik gehoopt had blijkt nog steeds niet mogelijk:

Op koper was ik gewend dat je slechts 1 programma tegelijk kon opnemen (of iig schedulen via de EPG). Maar wat blijkt: Ook op glasvezel blijkt dit nog steeds maar 1 programma tegelijkertijd te zijn :(.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 10:37 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Hmm, ja, wat raar eigenlijk, want je zou bij wijze van wel 10 kanalen tegelijk kunnen opnemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 10:42 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Yep, ik heb een 30/30 abonnement, dus dat zou minimaal 60-70 mbit moeten kunnen reserveren voor IPTV als de QOS settings goed geregeld zijn....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 12:20 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Het is niet zo vreemd het ligt ook aan het aantal tuners die de ontvanger heeft.

_________________
Planet IPB + Mine


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 13:32 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Dat is natuurlijk echt onzin (maar op zich wel weer begrijpelijk dat zo veel mensen dat nog denken).

Voor 'traditionele' radiofrequentie-gebaseerde ontvangstmedia zoals DVB-C,-S of -T geldt dat absoluut (je moet op een frequentie "tunen" en dat kan je dus niet op een andere frequentie ge-tuned zijn), maar bij IP-gebaseerde diensten is er absoluut nul komma niks sprake van een tuner.

Bij IPTV is de enige beperking bandbreedte, adresseringsruimte (maar daar hebben ze multicast voor uitgevonden) en de 'power' van de ontvanger. Well, de Motorola VIP1960 heet een behoorlijk krachtig apparaat te zijn dus ook dat mag hier geen beperking vormen, zeker niet als het puur gaat om het opslaan van een paar streams op de harddisk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 13:53 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Het gaat inderdaad om data transport stromen. Zie het alsof je in de computer 10 bestanden van de C; schijf naar de USB stick tegelijk kopieert. De beperking is dus de datastroom.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 mei 2010 22:16 
Offline

Geregistreerd: ma 12 apr 2010 18:07
Berichten: 27
Giant2000 schreef:
Die tuner komt er niet maar wat in de toekomst kan is nu nog niet bekend.


Wie heeft er nu gelijk? De monteur die hier aan het modem kwam knutselen en de verkoopster in de kpn-winkel in Winkelcentrum "In de Bogaard" in Rijswijk wisten allebei en onafhankelijk van elkaar te melden dat er "ergens in het tweede kwartaal" een tweede ontvanger zonder opnamemogelijkheid beschikbaar komt...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010 11:42 
Offline

Geregistreerd: ma 12 apr 2010 18:07
Berichten: 27
Naar aanleiding van een tweede brief over het ongevraagd afsluiten van de tweede ontvanger, volgt er een schrijven van kpn, met het verzoek om contact op te nemen omdat er meer gegevens nodig zijn.

De gevraagde gegevens worden verstrekt en er wordt afgesproken dat ik vrijdag 7 mei wordt teruggebeld om tot een oplossing te komen. In het maken van afspraken is kpn goed, in het nakomen ervan niet: ik ben niet teruggebeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 09:57 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
KPNwebcare2 schreef:
Het klopt inderdaad dat we het gelijk vanaf het begin, ipv oogluikend toekijken, het hadden moeten blokkeren.

De tweede Tuner is geblokkeerd omdat het helaas niet haalbaar is op het koperplatvorm.
Een paar mensen hebben dit wel werkend gekregen, maar met compromis (bijvoorbeeld niet kunnen opnemen en TV kijken tegelijk), en bij velen werkte het niet.
Omdat het dus niet stabiel kan werken op koper heeft KPN dus besloten om alle 2e ontvangers te gaan blokkeren met oog op kwaliteit.
Als we dit niet doen, krijgen we vingerwijzingen. "Waarom mijn buurman wel en ik niet" en ook niet iedereen is het eens met de compromis die je zelf moet maken.

Bekende fouten waren dan, niet kunnen opnemen als 2 STB's aan staan. Of slecht beeld, ruis of glitches. Het niet kunnen halen van de snelheid met internet en verbrekende spraak.
Dit alles heeft te maken met de bandbreedte die te halen is op koper. Ook al ga je over naar VDSL. Dit heeft alleen een positieve invloed tot 2.5 KM.
Dus betekend dat we alleen de mensen tot 2.5KM een 2e STB kan gebruiken. En dat willen wij niet. We trekken 1 lijn dus 1 STB.

Nog een reden waarom we het niet hebben gedaan is het volgende:
Dit zijn de stream verdelingen van Interactieve TV:

1 Single Stream is 3.7 Mb/s
1 Dual Stream is 7.4 Mb/s
1 HD Stream is 8-12 Mb/s**

Reken maar uit hoeveel een 2e STB af snoept van de bandbreedte (deze is altijd gereserveerd op de lijn).
2xSTB = 2x7.4Mb/s
2xSTB verbruikt dus 14.8Mb/s (exclusief HD)

bij stream met HD zal dit dus 14.8+(1x8Mb/s)22.8 Mb/s zijn.
Dus niet haalbaar voor iedere consument op koper.

Ik hoop dat dit verhaal iets duidelijker is waarom wij de 2e Tuner om technische redenen hebben geblokkeerd.

Wijziging:

NEW! ** de gestelde waar de van 1 HD stream is ongeveer 8Mbit.


Kan webcare met bovenstaand verhaal verklaren waarom er nu abonnementen worden afgesloten waar mensen maar 1 stream tegelijk kunnen ontvangen? In het contract staat een regel dat er alleen kan worden opgenomen als de tuner in standby gezet wordt. In de praktijk gaat dit dus heel vaak fout wanneer je naar een zender kijkt en een andere zender wil opnemen. Er komt geen waarschuwing in beeld gegeven dus als je niet oplet neem je dus een zwart beeld op.
Ik zou zeggen: gooi de poort voor een 2e ontvanger dan ook maar weer open want dat is precies hetzelfde verhaal waarom dit soms niet werkt(e).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 10:31 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Precies, het wordt een steeds vreemder verhaal met KPN....

* Er zijn nu klanten die alleen wat kunnen opnemen als de ontvanger standby staat (en waarschijnlijk een brakke internetverbinding hebben wanneer ze tv kijken), puur omdat KPN ze wel de volle mep wil laten betalen maar geen ADSL2 kaarten heeft om ze op te zetten. Hence, totale snelheid voor internet EN tv samen maar 8 mbit.

* Mensen die wél meer bandbreedte hebben krijgen voorgeschoteld dat een tweede ontvanger niet mag, omdat kijken en opnemen tegelijk zogenaamd niet zou gaan. Terwijl KPN willens en wetens klanten uit punt 1 hier al mee opzadelt.

* Op glasvezel zou je denken dat er genoeg bandbreedte voor handen is. Toch is het ook daar nog steeds niet mogelijk om meer dan 1 programma tegelijk op te nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 13:54 
Offline

Geregistreerd: ma 12 apr 2010 18:07
Berichten: 27
Webcare reageert nergens meer op ... waarschijnlijk vastgelopen, net als de Motorola 1960. :oops: Of allemaal op de pauzeknop gedrukt? :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 14:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Berto schreef:
Webcare reageert nergens meer op ... waarschijnlijk vastgelopen, net als de Motorola 1960. :oops: Of allemaal op de pauzeknop gedrukt? :)

Bij deze een reactie,

We reageren als het nodig is om tussen te komen. In dit topic heb ik niets toe te voegen.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 14:28 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Jammer....

KPN berust er dus in dat ze hunzelf op dit moment compleet belachelijk aan het maken zijn.

Grootse marketing campagnes (ITV) waarin dingen beloofd worden die gewoon voor grote groepen consumenten niet waar gemaakt kunnen worden door wanbeleid in de centrales, etc, etc......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 15:44 
Offline

Geregistreerd: do 24 sep 2009 16:39
Berichten: 209
Ik heb de hoop dat Webcare dit in elk geval intern zou willen bespreken.

Want hoe je het nou wendt of keert, feit is dat de 2e ontvanger is geblokkeerd omdat er in niet altijd tegelijk tv gekeken en opgenomen kon worden. Dit is een besluit, akkoord. Maar wat schetst onze verbazing dat er nu ineens abonnementen verkocht worden waarin een regel in het contract staat dat je niet tegelijk tv kan kijken en opnemen? Dat is toch hetzelfde! :lol:
Ik denk dat er heel wat klanten blij zullen zijn met zo'n regeltje in het contract m.b.t. een 2e ontvanger...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling