Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 22:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: software 2.08.
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 00:44 
Site Admin

vandaag ben ik wederom gebeld door my house. ze hebben mij en leuk voorstel gegeven waar ik mij in kon vinden. ze gaan hier thuis en aantal dingen neerzetten, laptop komt van hun hier thuis te staan om van allerhande gegevens te verzamelen. plus ze brengen hier als proef de nieuwste softwareversie 2.04 in!

heel spannend allemaal en ik heb natuurlijk ook akkoord gegeven! dus ik ben de eerste thuis gebruiker van nederland die de aankomende nieuwe software versie mag testen :lol:

plus de noc en nog 2 andere afdelingen gaan zich verdiepen wat er hier thuis en achter de dslam gebeurt als mine staat te draaien. tevens is dit en test om te kijken of 2 mine tuners geen problemen geeft en word bekeken of er eventueel aanpassingen moeten komen. dit alles omdat straks kpn en 2de tuner wil gaan aanbieden.

kortom, dit verhaal word zeker vervolgd.

groet marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op do 10 mei 2007 03:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 10:27 

Interessante bijdrage aan het forum, ben al benieuw naar je bevindingen.8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 16:08 

Nog even en je weet alles :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 17:34 
Site Admin

ben ook niet voor niets moderator hier, ik hoor toch van alles op de hoogte te zijn :lol: dus ik zie dit project als "leerweg ondersteunend" :D

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 17:43 

Nu maar hopen dat het werkt.....

Straks zit je helemaal zonder... 8)

M.v.g,
Robèrt (die graag meeleest over dit onderwerp!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 00:01 
Site Admin

tot op heden geen veranderingen te melden, dit ook wel begrijpelijk want eerst moet het project opgezet worden. ik hou contact via e-mail als er iets te melden valt. het inbrengen van de nieuwe software zal 1 dezer dagen wel gaan gebeuren, maar denk dat ik eerst hiervan op de hoogte word gestel :wink:

zodra zich de eerste tekenen zich gaan voordoen meld ik dat eerst hier :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 23:34 
Site Admin

stom dat ik dit niet in de eerste post hebt vermeld, maar ik heb gelijk gevraagd wanneer de harde schijf zichtbaar wordt in het netwerk? daar zijn plannen voor (mooi!) maar ze willen begrijpelijk eerst de boel stabiel zen te krijgen. het toevoegen van extra gadgets ligt op de plank maar ook dat zal zeker toegepast gaan worden. het zichtbaar maken van de harde schijf zou erg mooi zijn. dan kan je vanuit je pc bv mp3/video streamen naar je harde schijf en die afdraaien op je tv. kortom hopen dat dit gauw gebeurt :D

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 21:54 

marcel234 schreef:
stom dat ik dit niet in de eerste post hebt vermeld, maar ik heb gelijk gevraagd wanneer de harde schijf zichtbaar wordt in het netwerk? daar zijn plannen voor (mooi!) maar ze willen begrijpelijk eerst de boel stabiel zen te krijgen. het toevoegen van extra gadgets ligt op de plank maar ook dat zal zeker toegepast gaan worden. het zichtbaar maken van de harde schijf zou erg mooi zijn. dan kan je vanuit je pc bv mp3/video streamen naar je harde schijf en die afdraaien op je tv. kortom hopen dat dit gauw gebeurt :D

groet marcel.

En zo wordt weer een hoop onnodige functionaliteit toegevoegd, met ditto storingsgevoeligheid. Waarom niet vasthouden aan de basis, en de harde schijf gewoon laten waar-ie zit en voor is: in de Mine-tuner. Voorbeeldje wat ik bedoel: je kunt de harde schijf benaderen. Pietje Puk die er geen verstand van heeft, formateert dat ding met NTFS. HELLUP, het werkt niet meer. Hoppee, melding naar de helpdesk.

Ik snap dit niet. Als je een harde schijf wilt hebben, dan kun je toch een USB-schijf op de EB aansluiten? Waarom nou toch al deze poespas... Hou het simpel, en laat het daarbij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 22:04 
Site Admin

ik zal trachten uit te leggen waarom deze fuctienaliteit zo gewild is: in de mine tuner zit en harde schijf (is bekend maar even ter netheid) het enigste wat je er op dit moment mee kan doen is opnemen en afspelen wat er op tv wordt getoond.

als de mine tuner (en dus de harde schijf) zichtbaar word in het netwerk kan je vanuit je pc films en muziek streamen naar de mine tuner toe.

ik download ook "wel eens" en film en die moet ik nu eerst branden op dvd alvorens ik hem kan bekijken. op het moment dat ik rechtstreeks kan doen naar de tuner vervalt de brand cyclus wat dus 1- en dvd bespaart en 2- tijd. en dat laatste is voor en ieder belangrijk.

dus...voor mij magt deze functie er zeker bij komen :wink: er is en mogelijkheid om dan de schijf te formateren, maar dat kan nu ook al. al men alles wist en daarna tot inkeer komt kan je ook niet meer terug.

p`s, kpn heeft ook aangegeven dat ze mine èèrst stabiel willen hebben vòòr ze dit soort dingen gaan toevoegen!

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 22:12 

marcel234 schreef:
ik zal trachten uit te leggen waarom deze fuctienaliteit zo gewild is: in de mine tuner zit en harde schijf (is bekend maar even ter netheid) het enigste wat je er op dit moment mee kan doen is opnemen en afspelen wat er op tv wordt getoond.
groet marcel.

Mooi, laten zo, zou ik zeggen. Dat is precies waar de Mine-tuner voor bedoeld is. Opnemen, en afspelen via de TV.

Ik kan me *ECHT* niet voorstellen dat de interne harde schijf in de Mine-tuner helemaal opengegooid wordt. Als dat zou gebeuren, dan heb ik nu al medelijden met de helpdesk-medewerkers.

Ik brand ook wel eens een DVD met een film (rewriteable, zodat ik 'm kan hergebruiken). Dat kost me 8 minuten, en dan kan ik het in de DVD-recorder fijn afspelen. Hebben we het nu over deze tijdswinst, 8 minuten?

KPN heeft aangegeven dat ze het eerst stabiel willen hebben. Dat is een prima uitgangspunt. Om vervolgens met het openzetten van de harde schijf een berg instabiliteit terug te brengen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 00:14 
Site Admin

het hoeft geen enkel effect te hebben op de mine tuner. de software is namelijk iets dat appart zit in de mine tuner. ze kunnen bij kpn de harde schijf zichtbaar maken zonder dat het maar iets te maken heeft met tv kijken.

daarbij komt kijken dat ik ( en veel andere mine gebruikers) zich iriteren dat je als klant en apparaat koopt met en harde schijf en deze in opdracht van kpn alleen mag gebruiken voor op te nemen en afspelen :?

dit moet je vergelijken dat je en dvd recorder koopt en je de harde schijf alleen maar gebruiken voor wat de fabrikant toelaat. slaat dus nergens op. het is MIJN mine tuner en ik vind dat ik beslis wat er op die harde schijf mag komen te staan en wat niet. nu heeft kpn het senario in handen en dat iriteerd veel gebruikers.

voor de stabiliteit geen nood! pas na dat kpn alles op orde heeft zal dit pas gaan toegevoegd worden. en gezien dit totaal niets heeft te maken met de tv software. het is verder een fluitje van en cent en kan het aboluut geen kwaad.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 07:23 

Is dat wel zo?.... :?

Stel jij neemt iets op met de harde schijf en kijkt ondertussen naar een ander TV-programma vanaf de harde schijf.
Dat zijn al twee flinke taken voor dat ding.

Via het netwerk gaan 2 of 3 andere huisgenoten, zonder het van elkaar te weten, even een DVD dumpen op die harde schijf in je Mine-tuner.

Ik denk toch echt dat jij met TV kijken dat gaat merken....

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 21:58 
Site Admin

vandaag wederom en belletje gehad van kpn/my house. morgen 13.00 uur komen zei en stamp met apparatuur plaatsen om ales te volgen. dit is voor de duur van 1 week. daarna nemen ze het boeltje weer mee om verdere analise te kunnen doen.

natuurlijk kan ik ook mee spieken, dus wie weet steek ik er wat van op :shock: tevens word morgen handmatig de nieuwe 2.04 software ingebrachtom het te kunnen testen. kortom, wordt morgen en leerzaam dagje.
:P
groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 00:18 
Site Admin

Om precies 13.00 uur was de monteur van My house hier bij mij thuis. Bewapend met hubs, laptops, en nog en andere laptop staat mijn huiskamer nu nokvol met meet apparatuur die alles meet vanaf de eb naar de mine tuner toe.

+-2 uur lang hebben we zitten kletsen en zitten kijken naar allemaal pakketjes die voorbij kwamen zetten vanuit de dslam. ik moet eerlijk bekenen dat ik er geen fluit van snapte, want er rolt zoveel over die laptop schermen heen dat je al gauw de kluts kwijt bent.

Wel heb ik mee gekregen dat mine feitelijk mpeg2 bestandjes zijn die gecodeerd verzonden worden, maar binnenkort gaan ze over op mpeg4 wat en nog beter beeld kwaliteit moet gaan geven.

Ook heb ik het capaciteitsprobleem besproken, maar het is als volgt: op de dslam kunnen wel 100 mensen mine tv hebben, want de mpeg2 bestandjes worden vanuit de dslam gedupliceerd en dan gescheiden naar alle mine tuners. Dus capaciteit problemen zullen er niet gauw zijn, echter (!) gaat m`n video on demand bekijken dan wordt het en heel ander verhaal. De dslam kan aan voor bv 100 mine gebruikers, gaan er 50 en video huren dan ontstaat er dus wel en probleem. 49 mensen kunnen video kijken en nummer 50 heeft dan dus pech. Hiermee zijn ze aan het stoeien om dit probleem op te lossen.

Ieder kanaal word gecodeerd verzonden, als je zapt naar en ander kanaal dan stuurt de dslam en sleutel, in 99% van de gevallen wordt de sleutel goed ontvangen, maar in 1% komt de sleutel niet goed door waardoor dus de mine tuner zoiets heeft van "hè ik ken jou niet blokken die hap" dan bevriest dus het beeld en moet je even geduld hebben tot er weer en nieuwe decodeer sleutel word verzonden.

Kortom, ik ben al wat meer wijs in het mine gebeuren, hij komt eerdaags terug om na te kijken wat er allemaal gebeurt is met mine secu dslam.

Wordt vervolgd.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 07:05 

Heel interessant! Ik blijf meelezen!

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]