Hallo,
Ik wil hier een probleem onder de aandacht brengen, dat ik telkens min of meer kan reproduceren.
Afgelopen week - ik dacht ook op donderdag, schakelde ik Mine in en was er weer eens geen beeld. Ook uitschakelen met behulp van de AB lukte niet, terwijl het knipperende LED wel reageerde op mijn knopdruk. Dat heb ik op een week tijd wel 3 keer gehad. Uitschakelen mbv de schakelaar levert uiteindelijk foutcode 012 op: er kan geen verbinding met het netwerk worden gemaakt. De enige optie was telkens resetten van de EB (20 sec knop indrukken).
Daarna de Mine tuner inschakelen met de knop aan de achterkant et voila, prima beeld.
Tot een half uur geleden heb ik de EB met rust gelaten. Ik heb de hele 7 dagen geen storing gehad met Mine.
Zojuist heb ik in de EB slechts de volgende zaken gewijzigd (ook op aanraden van de EB zelf):
- SSID omgezet naar een persoonlijkere (ook in de USB Gigaset 108 natuurlijk
- SSID broadcasting uitgezet
- kanaal gewijzigd naar 2 (daar zat niemand op toonde een scan in de Gigaset software)
- Het toegangswachtwoord voor de EB aangepast
- en als laatste en voor mij het allerbelangrijkste: de twee poorten 4662 (TCP) en 4672 (UDP) voor Emule geforward. Zonder dit krijg ik telkens een Low Id. Stoeien met Linux distibuties is een hobby van me en met een high ID gaat het downloaden van een 3,7 Gb grote Fedora dvd wel een stuk sneller.
Oh ja, ik las ook op dit forum dat een groter aantal verbindingen dan 150 vastlopen tot gevolg heeft, wat een ander probleem verklaart, waarmee ik regelmatig kampte.
Nou ben ik natuurlijk benieuwd hoe lang ik Tv kijken mag

. Jullie horen van me en ik hoop ik ook van jullie.
Firmware EB: 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)
edit:
Mine tuner Kreatel 1760
software 3.7.1-207
Jos