Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 18 jun 2025 17:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 21:01 

Ik overweeg sterk om mine aan te vragen, naast mijn internetplusbel abonnement van planet. Is de situatie al stabiel genoeg of is er nog regelmatig storing op de lijn.
tweede vraag is of ik bij mine ook een abonnement kan nemen op sport 1 (vooheen canal rood/blauw). Ik ben nl nogal een sportfreak en zag deze zender niet in de lijst bij mine staan. Wel het voetbal van tele 2. Alvast bedankt voor de antwoorden

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 21:56 

edske schreef:
Ik overweeg sterk om mine aan te vragen, naast mijn internetplusbel abonnement van planet. Is de situatie al stabiel genoeg of is er nog regelmatig storing op de lijn.
tweede vraag is of ik bij mine ook een abonnement kan nemen op sport 1 (vooheen canal rood/blauw). Ik ben nl nogal een sportfreak en zag deze zender niet in de lijst bij mine staan. Wel het voetbal van tele 2. Alvast bedankt voor de antwoorden

Hallo Edske,

Ik heb ook IPB en heb digitale TV van UPC. Ik ben ook al eens met dit onderwerp bezig geweest.

Via Mine kun je geen Sport1 en geen Film1 abonnement nemen. En dat is voor mij de enige reden dat ik geen Mine neem en dus maar bij UPC blijf wat de TV betreft.

Hopelijk komt het nog ooit.

Groeten, Alfons

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 22:38 
Site Admin

mine zal nooit de stap wagen film 1 bij de zenders te trekken, dan zou mine zijn eigen videodienst (filmdirect) be-concureren.

daarbij komt kijken dat wie in hemelsnaam neemt er nu film1? ik heb dat een half jaartje gehad en het lijkt in het begin heel wat. maar na 4 maanden heb je alle films gezien en komen er nog maar bitter weinig nieuwe`s bij.

ook heeft film1 en handje ervan om 1 dezelfde film 38 keer per maand te herhalen :x .

al het nederlandse voetbal is in handen van tele2 die dienst is via mine te krijgen voor 9.95 per maand. hiervoor krijg je 4 voetvalzenders die alle competitiewedstrijden en dergelijk uitzenden (ben niet zo thuis in het voetbal eerlijk gezegd :oops: )

deze mine dienst is tegenwoordig online via de mine tuner te activeren. ga naar menu>mijn info. instellingen en daarkan je aangeven dat je deze dienst wilt afnemen.

groet marcel :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 07:53 

ja dat van de rechten weet ik, maar volgend jaar komen de rechten vrij en dat gaat het spel opnieuw beginnen. Als de live uitzendingen naar Sport 1 gaan, vis ik dus achter het net. Heb overigens nog wel een satelliet kaart voor de vrij ontvangen zenders.
Maar als ik het goed begrijp is ipb met mine momenteel stabiel zonder uitval en klachten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 08:56 

alfons47 schreef:
digitale TV van UPC.

Groeten, Alfons

Hoe is die kwaliteit in vergelijk met Mine (voor zover je daar iets van hebt gezien)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 16:36 

nou, dis me ook wat! Probeer ik mine aan te vragen via planet, is er een stop op de abonnees! EN hoelang dit duurt kan mevrouw niet zeggen. pffff. Maar wel blijven adverteren op hun site. Nou vraag ik je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 18:52 

Komt idd wel merkwaardig over maar de gedachte er achter is niet direct fout,namelijk niet nog meer problemen over je uitroepen zolang je IPB als produkt nog niet probleemloos hebt draaien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 19:56 

marcel234 schreef:
mine zal nooit de stap wagen film 1 bij de zenders te trekken, dan zou mine zijn eigen videodienst (filmdirect) be-concureren.

Mis dus.... Net een vragenlijst gehad die in z'n geheel ging over Sport1 en Film1.... Over of ik geïntresseerd zou zijn in de zenders als aanvulling op Mine en wat ik ervoor zou willen betalen en wat ik van de prijzen die KPN bedacht had vond...

Film1 of Sport1 voor € 12,95 per maand (8x Sport1, 4x Film1)
er waren ook combi's van Sport1 met het eredivisievoetbal en van Sport1 en Film1 samen....

Laatste combi was Sport1, Film1 en het live eredivisievoetbal voor € 22,95 per maand...

Verder een vraag waar ik meer in geïntresseerd ben, Film1 voor € 12,95 per maand of Video on Demant voor € 3,95 per film....

Het lijkt er dus op dat ze de Film1 en Sport1 zenders wel degeleijk ook via Mine TV gaan doorgeven....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 20:15 

ok, het kan dus nog niet, maar het zal wel komen. Maar goed, planet abonnees kunnen zich tot nader order niet aanmelden, dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 20:32 

Je kan het nog een jaartje aankijken :)

verleng je je contract bij CD niet per maand trouwens ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 20:59 

nee, dat is een jaarcontract. Net als de meeste abonnementen. Daar mag men ook wel iets aan doen trouwens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2007 22:37 

Maarten schreef:
alfons47 schreef:
digitale TV van UPC.

Groeten, Alfons

Hoe is die kwaliteit in vergelijk met Mine (voor zover je daar iets van hebt gezien)

Hallo Maarten,

Ik kan niet vergelijken aangezien ik geen Mine heb. Ik heb UPC Digitaal als extra naast een schotel. Ik kijk voornamelijk via de schotel.

Via CDS had je Film 1 en 2 (nu ook 3) en Sport 1.1. Via UPC ook Film1+1 en Sport 1.2 t/m 1.8. Daarom heb ik destijds UPC er bij genomen. En ook voor Eurosport 2 die je niet via CDS krijgt.

De kwaliteit van UPC is tamelijk goed. Vooral de publieke omroep en de eerder genoemde Film1 en Sport1 kanalen zijn van uitstekende kwaliteit.

Als ik het bericht lees van Arnowalop en het zou zo gebeuren, gaat UPC er weer uit en neem ik ook TV via Mine. Weet iemand trouwens of KPN het idee heeft om in de nabije toekomst kanalen in HD door te gaan geven?

Groeten, Alfons

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 01:05 
Site Admin

natuurlijk heeft kpn plannen voor hdtv, echter zitten ze dan met een aantal probleempjes.

1-alle miners die nu de kreatel hebben zullen hun set top box moeten gaan vervangen voor een nieuwe box die hdtv kan ondersteunen. zal zeker bij de huidige minders niet in goede aarde vallen. (een hd ontvanger kost al gauw rond de 400 euro :shock: )

2-dan zal kpn ook meer bandbreedte tot zijn beschikking moeten hebben. met de huidige 8mb kunnen ze hdtv wel vergeten en minimaal over 12 mb moeten kunnen beschikken om minstens 1 kanaal hdtv uit te zenden. pas als nederland totaal op glasvezel is gezet zullen er meer optie`s komen omdat kpn de bandbreedte velen malen hoger kan maken dan de tot nu toe maximale 20 mb.

kortom, ik zie de eerste 2 (misschien wel 3?) jaar kpn geen hdtv op de markt gaan brengen. dit zal ten kosten gaan van klanten die gaan switchen naar bv een kabelaar die het wel kan (casema bv?).

laten we ook niet vergeten dan echt hdtv bij welke aanbieder ook niets voorstelt. er zijn momenteel 4 kanalen beschikbaar die soms een hd programma uitzenden, maar vooralsnog zijn deze shaars. publieke of commerciele zenders zijn niet bezig om programma`s in hd te maken. we kennen allemaal het breedbeeld drama dat rond `
98` werd ingevoerd, nu 9 jaar later komt het pas goed op gang. ik zie dat met hdtv net zo verlopen :shock:

groet marcel.

tip:

voor de mensen die toch iets meer willen doen met hdtv is de volgende mogelijkheid een optie. microsoft komt eerdaags als tegenhanger op de playstation 3 met de vernieuwde xbox360 die als meerwaarde heeft echt hdtv te ondersteunen (1080dpi). plaats deze in het netwerk en ga vervolgens naar de speciale website van microsoft die een groot aantal hdtv programma`s en film te koop aanbiedt. vervolgens kan je die via je netwert>xbox360 zo je hdtv in laten glijden.

vooralsnog lijkt mij dit een goedkopere oplossing dan een hele set top box te gaan kopen die hdtv ondersteund :arrow: :?:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]