Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 23:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 11:53 

...

via de telefoon zeiden ze mij op 21 maart dat de Mine aanvraag in werking was gezet, dit kon pas na de downgrade, in die week kreeg ik dit ook schriftelijk bevestigd en in die bevestiging stond; binnen 4 weken krijgt u het Mine pakket en de activatie brief.

dus waarschijnlijk komt het allemaal deze week...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 21:23 
Site Admin

lees even mee wat je schreef op 21 maart:

gaat het nu echt gebeuren??!?!?

Het downloaden van bestanden ging langzamer dan normaal, dus ik moest ff een en ander checken...blijkt mijn abonnement te zijn gedowngraded naar Planet IPB Standaard... (kreeg vanmiddag per post een bevestiging)
Ik dacht gelijk ff checken bij de HD... die konden mij bevestigen dat ik inderdaad gedowngraded was en dat mijn Mine aanvraag vandaag was goedgekeurd en ik het installatiepakket binnen 14 dagen tegemoet kon zien! Via IPB orderstatus kan ik inderdaad lezen dat mijn lijn technisch in orde wordt gemaakt...

Ik laat me verrassen... voor het gemak hou ik maar 4 weken aan....

nu stel je dat het abbo nog gedowngraded moet worden. terwijl op 21 maart je schrijft dat het pakket binnen 14 dagen in huis kan zijn :? kortom ik volg het even niet meer.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 22:43 

... nog een keer dan...

Op 21 maart ging het downloaden langzamer...KPN gebeld en die zeiden mij dat er inderdaad gedowngrade was, dit werd die middag bevestigd per brief, de helpdesk medewerker die ik toen aan de lijn had vertelde mij dat het Mine pakket binnen 2 weken naar mij toe verzonden werd.
Later die week kreeg ik een bevestiging per post waarin stond dat ik Mine had aangevraagd op 21 maart en dat het Mine pakket en de activatie binnen 4 weken toegezonden zouden worden.

Snap je het??

Vanaf 21 maart is mijn lijn Mine-ready... het wachten is dus op het pakket + activatie... per telefoon zeiden ze binnen 2 weken en per post wordt er 4 weken vermeld.

Dus bij KPN meten ze met 2 maten, de ene zegt 2 weken en de ander schrijft 4 weken, maar feit blijft dat op 21 maart mijn lijn is gedowngrade en Mine-ready is verklaard.

:D kortom...we wachten geduldig af :D

Groet,
René H.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 22:58 
Site Admin

bijna goed, maar ga trachten het goed uit te leggen.

jij doet als klant aanvraag. de standaard norm is 4 weken. bij enorme drukte kan he iets langer zijn, maar gezien kpn weinig nog adverteert zal de bestelijn niet overlopen :wink:

vervolgens komen er 7 dagen kijken op afstand termijn om de hoek spieken. je kunt dus als klant dagen na aanmelding 7 dagen kostenloos annuleren. daarna krijg je de welkomstbrief en word de lijn gereed gemaakt.

dan na 1 week ontvang je de activatiebrief en in de regel vaak die dag erop het pakket. feitelijk moet dit alles te doen zijn in 3 weken. 1 week kopen op afstand waar niets in gebeurt, 1 week om de lijn aan te passen, en 1 week om het pakket te versturen.

gezien jijzelf zegt op 21 maart als ontdekt te hebben dat je line gedowngraded is, dan zou je dus denken dat 1 week daarna het pakket en de brief al binnen komen. maar! kpn heeft jou order op 21 maart ingenomen, en vervolgens diezelfde dag hebben ze de lijn al gedowngraded :? kortom, het lijkt mij allemaal hocus spocus, maar in mijn visie gezien had je het pakket al moeten hebben.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 23:28 

Je hebt het goed!

maar als de aanvraag en bevestiging op 21 maart staat, 7 dgn kopen op afstand komen we op 28 maart, lijn gereed maken (7 dgn) komen we op 4 april, deze week dus. Merk ik iets van lijn gereed maken?? en om het verhaal kompleet te maken zou ik dus volgende week woensdag 11 april Mine kunnen kijken. maar...

Als de welkomsbrief hetzelfde is als bevestiging bestelling Mine brief waarbij ook een overzicht van de aansluitgegevens (kosten pakket, telefonie, aantal telefoonnummer in pakket enz. enz.) is bijgevoegd, zou het deze week allemaal moeten gebeuren ipv volgende week.

Mooi verhaal, lekker kort! snap jij het nog... ik namelijk wel :lol:

Groet,

René H.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 18:06 
Site Admin

maar toch strookt er iets niet, je hebt helemaal gelijk, maaaar op 21 maart constateer jij al dat je verbinding is omgezet ( dus in eb zie je en hogere snelheid staan) dus...dat betekend dat 1 week vòòr 21 maart de 7 dagen kopen op afstand termijn al geweest moet zijn? of zie ik het nu zo verkeerd?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2007 23:57 

... hoogstwaarschijnlijk heb je gelijk, maar ik heb nog steeds niets... :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 22:14 

Crucial schreef:
... hoogstwaarschijnlijk heb je gelijk, maar ik heb nog steeds niets... :P

...en ik wacht nog steeds...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 23:11 

Crucial schreef:
Dank je... ga ik morgen doen...
als ik de waardes heb zal ik ze hier ff plaatsen misschien kan jij dan bekijken of het de moeite is... :lol:

trouwens...

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 6149 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Ruismarge: 14 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping: 12 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Met deze waardes moet het toch haalbaar zijn als ze mij downgraden??

Nou wordt ie leuk!!

Bovenstaand waren de waardes op 20 februari... voor de downgrade.
Toen ik gedowngrade was was mijn lijnsnelheid gehalveerd (logisch toch?!) Dit heb ik zelf gezien maar nooit opgeslagen als bewijs...zeg maar..

Nu zie ik dit staan;

ADSL-lijn
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 7876 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Ruismarge: 8 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Lijndemping: 12 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Ik snap het niet, kan iemand mij dit uitleggen???
Als ik download (Newsleecher) haal ik max 322 KB/s...

Behalve de lijnsnelheid is ook mijn ruismarge veranderd en die ligt te ver uit elkaar en daar moet ik minder blij mee zijn toch??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 14:30 
Site Admin

vreemd. onder de huidige waarde`s die je post lijkt mij het onwaarschijnelijk dat je mine kan gaan kijken. ja kan wel! maar dan alleen kijken! op het moment dat je gaat opnemen dan loopt de hele boel in de soep omdat je simpelweg minimaal 8 mb daarvoor nodig zult hebben.

mijn visie voor nu zegt dat er iets mis is? maar ik zou even afwachten dat het mine pakket binnen is gekomen en dan gewoon testen :? dan zie je gauw genoeg waar er knel punten gaan ontstaan toch? tip! als je alles hebt aangesloten dan moet je een download vol aanzetten ( dus de volle 322kbp/s gebruiken) mine aan zetten dan tergelijk iets opnemen+ iemand gaan bellen. mijn vermoeden voor nu zegt dat dan het boeltje in de soep gaat lopen :arrow: :?:

ik las ook dat je nog steeds zit te wachten op het pakket. heb je de orderdesk al eens gebeld? beetje druk op de ketel kan nooit geen kwaad natuurlijk :wink:

hou ons op de hoogte svp!

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 22:14 

...maar wat ik niet begrijp is dat toen ik gedowngrade (naar 3 mb) was, de waardes anders waren, ik heb net een krabbel gevonden waar ik die waardes had genoteerd namelijk;

ruis. 26 - 29
lijn. 12 - 10
uitg. 18 - 12

en deze waardes zijn volgens mij veel beter...! maar ik begrijp niet waarom ik ineens weer andere waardes heb gekregen én een zogenaamde download van 7 mb, visueel, want hij haalt het niet om met deze snelheid te downloaden.

Maar goed, ik mocht vandaag met dit weer lekker werken in de bunker van Nieuwegein, en de TNT heeft geprobeerd een pakketje te bezorgen, maar ik was er niet, het pakketje is afkomstig van KPN... dus wie weet is het "het pakketje" van Mine...ik hoop het!!! maandag mag ik het ophalen...en ik heb 3 dagen om het "draaiend" te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 22:25 
Site Admin

dat de ruiswaarde drastisch verandert is bekend :wink: bij vrijwel iedereen die mine heeft gekregen (inc ik) zijn die waarde`s anders geworden.(zie onder het bericht mijn waardes) dat hoeft niet altijd en probleem te zijn. wel is het zo dat deze waarde`s tegen de ondergrens aan kan zitten. het is en kwestie van bekijken of het allemaal naar wens gaat werken.

het pakketje kan bijna niet anders zijn dat je mine box (spannend!) maandag gauw hollen en halen die hap :) we zijn zeer nieuwsgierig wat je van mine vind en natuurlijk, hoe het werkt!

groet marcel.

ADSL-lijn
Lijnmodus: G.992.5 (ADSL2+)
Maximale lijnsnelheid: 12301 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Ruismarge: 9 dB (downstream) / 31 dB (upstream)
Lijndemping: 27 dB (downstream) / 25 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 12:31 

Crucial schreef:
...maar wat ik niet begrijp is dat toen ik gedowngrade (naar 3 mb) was, de waardes anders waren, ik heb net een krabbel gevonden waar ik die waardes had genoteerd namelijk;

ruis. 26 - 29
lijn. 12 - 10
uitg. 18 - 12

Als de downloadsnelheid wordt verhoogt, veranderen ook de ruiswaardes.

Ruismarge voor IPB moet minimaal 6dB zijn en met Mine minimaal 8dB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 00:35 

Ja hoor vandaag was het zover... TNT bracht mijn Mine pakket :D, maar de activatiebrief is er nog niet, maar na een tip (!) heb ik de MPHD gebeld en ik kreeg de inlog...
Na dé code 12 en een harde reset, doet hij het als een zonnetje !! Ik ben er echt blij mee.
Na de harde reset zijn ook mijn lijn marges weer veranderd;

ADSL-lijn
Lijnmodus: G.992.5 (ADSL2+)
Maximale lijnsnelheid: 12299 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Ruismarge: 8 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Lijndemping: 14 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

en tot zover ik er nu mee gespeeld heb, heb ik nog geen probleem ondekt, voluit downloaden (Newsleecher 3 MB) televisie aan én een programma opnemen + nog een telefoongesprek voeren... deed alles het goed! Ik ben echt tevreden tot nu toe...!

Maar ik heb nog wel een vraagje... moet hij in stand by blijven staan? want als ik heb uit doe via knopje achterop dan krijg ik de foutcode 300 en wanneer ik mijn EB reset doet hij het weer gewoon.

Groeten René H.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 00:48 
Site Admin

het beste is om de mine tuner gewoon in de standby te houden. als je iedere keer met de knop achterop aan en uitzet heb je 2 nadelen 1- je harde schijf vind het niet zo leuk, en 2 het duurt best lang voor je het hele opstart menu bent door gerold.

dus mijn advies: gewoon standby zoveel extra stroom trekt het niet.

ik zie inderdaad dat je waarde`s nu wel corect zijn. stoor je vooral niet aan de lage ruiswaarde want dan schijnt bij mine te horen :wink:

verder leuk te horen dat er weer en tevreden mine gebruiker is bij gekomen. ik hoop van harte dat je verder zonder storingen van mine zal gaan genieten!

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]