Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 23:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 00:03 

Bel de technische helpdesk eens op, vraag hoeveel je lijn maximaal aan kan. Hiervoor moet je naar de technische helpdesk. 0800-0505 optie 1 1 4 1.

Als je nu 6mbit hebt en max 6.5 haalbaar, dan wilt mine niet. Laat jij je downgraden naar 3mbit, dan wordt het kantje boort. Zeker als je dB waarden dan OOK nog eens slecht zijn. Kan je lijn echter 7mbit aan, komt het wel goed, maar kijk toch even je db waarden na in de experiabox.

Zie dit topic over "db waarden" en "maximaal haalbaar op de lijn" viewtopic.php?t=1850&start=15

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 00:08 

Dank je... ga ik morgen doen...
als ik de waardes heb zal ik ze hier ff plaatsen misschien kan jij dan bekijken of het de moeite is... :lol:

trouwens...

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 6149 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Ruismarge: 14 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping: 12 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Met deze waardes moet het toch haalbaar zijn als ze mij downgraden??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 17:17 
Site Admin

Crucial schreef:
Dank je... ga ik morgen doen...
als ik de waardes heb zal ik ze hier ff plaatsen misschien kan jij dan bekijken of het de moeite is... :lol:

trouwens...

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.3 (ADSL2)
Maximale lijnsnelheid: 6149 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Ruismarge: 14 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Lijndemping: 12 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Met deze waardes moet het toch haalbaar zijn als ze mij downgraden??

vraagje? heeft u ook mine bij deze snelheid?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2007 19:06 

Hij heeft geen mine, zo zei hij 2 posts terug. En "Maximale lijnsnelheid" is de top snelheid die jou internet in theorie, volgens je abonoment, moet halen. Dit is niet hetzelfde als het maximale wat kpn over je lijn kan pompen.

Ruismarge ziet er goed uit, maar zodra je mine neemt kan die tot 50% dalen, en ruismarge van 7 bij mine kan niet. Vandaar dat je line dus gedowngrade wordt, dan vliegt de ruismarge omhoog. En kan mine erbij.

(altans dit baseer ik op mijn ervaring, ik heb geen beschikking dingen als "volgens die en die mag hij maximaal 12 zijn" ik basseer dit uit eigen ervaring.)

Wil marcel dan ook benadrukken dat als hij op zn werk iets hoort, hij het niet mag zeggen, en hoort hij het thuis van monteurs, dan mag het wel ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 21:16 
Site Admin

sinds 1 week mag ik eindelijk gaan roepen dat mine echt goed draait! geen enkele storing meer, beeld kwaliteit prima, kortom het is heerlijk om op deze manier van mine te mogen genieten :)

nu nog filmdirect op poten zetten ( dus GEEN poltergeist uit 1984 voor 2.99 :evil: ) dan ben ik een tevreden mine gebruiker.

tevens ben ik benieuwdt hoe hoevenm tot op heden mine ervaart? natuurlijk nodig ik andere mine gebruikers ook graag hier uit om hun ervaring te delen.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 01:58 

Mijn reactie wordt gevraagd :)

Ik vind Mine prima werken, maar pas als aan allerlei infrastructurele randvoorwaarden wordt voldaan. Ik heb, bijvoorbeeld, nu weer een probleem dat mijn ADSL-lijn (die standaard in-traint op het G.992.5-protocol (ADSL2+) met 11Mb op de lijn), om de haverklap teruggezet wordt naar een G.992.3-protocol (ADSL2). En dat protocol heeft een maximale 8Mb-verbinding. Met als gevolg dat ik dus weer problemen heb met de af te nemen diensten.

Uiteraard de helpdesk gebeld, en iemand zei tegen mij dat het eenvoudig op te lossen is. Namelijk, als je TV kijkt moet je maar even niet downloaden of bellen. Of, als je belt, dan maar even niet downloaden of TV-kijken. En hij meende dat serieus. Tja, ik heb natuurlijk proberen door te dringen tot dat hoofd dat het Internet PLUS Bellen PLUS Mine is, en dat ik gewoon mijn 11Mb terug wil, en dat er dus nu een storing is, en dat dat als de sodemieter opgelost moet worden. Gelukkig drong ik door tot dat waterhoofd, en tot de wachtrij van de 2e lijn (die me er vervolgens weer uitgooide vanwege teveel wachtenden voor u).

Ik heb het nu, voor mijzelf, opgelost door de EB in te stellen dat de Lijnmodus niet automatisch bepaald moet worden, maar dat-ie hem vastzet op het G.992.5 (ADSL2+) protocol. Dan kan-ie ook niet terugklappen naar dat lagere protocol. Maar het is natuurlijk de vraag of dit echt mijn probleem oplost; er moet een reden zijn waarom mijn lijn ineens minder aan kan.

Lang verhaal weer, helaas... Als het werkt, vind ik het een fantastisch product waar veel toekomst in zit. Maar als er technische mankementen zijn, dan wordt dat nog eens verergerd door procedurele mankementen (namelijk, het ontbreken van een adequate aanpak via de helpdesk). Immers, ik heb nu drie keer gebeld, en ik moet 3 keer uitleggen dat IPB Lite + Mine met 8Mb echt te weinig is (1 reactie: goh mijnheer, u moet blij zijn. Als ik 8 Mb zou hebben, zou ik in mijn handen knijpen. Duh?). Moet ik nu als klant het KPN-product aan een KPN-medeweker uitleggen? Joehoe!!! IPB Lite met Mine = ADSL2+ = 12Mb. Dat is jullie product.

Ik stel me als ideale situatie voor: ik bel de helpdesk, en de helpdesk ziet onmiddelijk met een lijnmeting dat ik inderdaad een lijnprobleem heb (immers, slechts 8Mb op de lijn, terwijl ik IPB Lite met Mine als product afneem). En dat mijn melding het startpunt is van de oplossing, dat door andere afdelingen wordt opgepakt. Waarom moet IK (als klant) nu drie keer terugbellen om de 2e lijn te bereiken? Ik heb mijn storing toch al drie keer aan de 1e lijn gemeld? Nu ik de 2e lijn na 3 pogingen nog steeds niet bereikt heb, is er ondertussen nix gebeurd.

Laatst bijgewerkt door hoevenm op di 27 feb 2007 13:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 11:34 

Je betoog is duidelijk en geeft denk ik een goed beeld van de praktijk.

Persoonlijk denk ik dat KPN zonder meer de middelen en kennis in huis heeft om het hele IPB+Mine traject tot een succes te maken war het niet dat ze op een aantal strategische punten verkeerde beslissingen nemen en dat begint mi als bij het begin en dat is het contact met de klant.

Verder lopen er technisch een aantal dingen door elkaar heen die het geheel vrij complex maken.Stabiliteit zal denk ik niet eerder aan de orde zijn dan dat er eerst een definitieve oplossing is gevonden voor het IPB gedeelte namelijk het gescheiden laten funktioneren van telefonie en internet (gemakshalve) zodat je kunt bellen zonder dat je last hebt van up en downloaden en vv.
Is die kogel door de kerk (op korte termijn hopelijk) dan zijn er vele nieuwe uitdagingen die men aan kan gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2007 22:53 

Crucial schreef:
Tja... wat zal ik hierop kunnen zeggen...

Vanavond gebeld door een kpnmedewerker met de mededling dat mijn order eruit wordt gehaald... omdat het niet mogelijk is om IBP Comfort & Mine te hebben... mijn abonnement moet "gedowngraded" worden...
Een dezer dagen wordt mijn order zichtbaar uit het systeem gehaald (dit kan ik dan zien bij "mijn gegevens" bij Planet), daarna kan ik een nieuwe aanvraag doen bij de medewerkers van 09000244 optie 1 maar daar moet ik dan wel de mededeling doen dat ik "eerst gedowngrade" moet worden anders loopt het weer mis....

Als ik nu in mijn gegevens van Planet kijk zie ik dat ik IPB Comfort & Mine abonnement heb, waar zelfs een einde abonnement datum bij staat.

Zoals jullie in mijn eerdere berichtjes kunnen lezen, laat ik mijn wederom verrassen, zijn er meer mensen die dit is overkomen.... en dan bedoel ik het "downgraden" van je abonnement? en loopt dit dan vlekkeloos?

Groeten René H.

Nog steeds géén Mine TV...

Iemand van KPN/Planet (MPHD) zei mij dat ze het probleem gevonden hadden... een administratief probleem... nergens staat genoteerd dat ik IPB comfort incl. Mine TV behalve in de administratie van Planet...
dus doorverbonden naar een admin-afdeling.

Halen wij eruit voor u... (planet)
Hoe lang duurt dit?? (ikke)
Zo'n 2 weken... (planet)
Wat?? 2 weken?? het is toch administratief?? (ikke)
Euh...ja dus...? (planet)
Okay... jullie zijn de experts...Ik wil alleen maar Mine TV afnemen van jullie... (ikke)

Dit was omgeveer 3 weken geleden.... eergisteren weer gebeld...er was niets bekend...pfff... ik geef het op!!!
"Ik wil alleen maar TV...kom op!!"
Rustig meneer, u bent nu belandt op de MultiPlayHelpDesk...wij regelen het voor u... Ik maak ff een ticket aan...
Ja maar ik heb een admin-probleem...als dat weg is kan ik het zelf opnieuw Mine aanvragen, riep ik...
Ach...dat doe ik dan toch even...zo verholpen! over 2 weken wordt u gedowngraded en kunt opnieuw Mine-TV aanvragen...
Euhm...is dat admin verhaal nu opgelost??? vroeg ik...
Jazeker dat kunt u straks zien bij "mijn gegevens" van Planet...

Flabberguested het gesprek afgerond... maar nog steeds niets te zien bij "mijn gegevens" behalve dat ik Mine afneem!!!!

Iemand nog oplossingen??? of tips???

Groet,

René H.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2007 23:08 
Site Admin

u bent in de admin molen van kpn terecht gekomen ( en planet) en vele malen eerder is dit probleem voorbij komen rollen. ook ik heb dit helaas mogen mee maken en je wordt soms erg boos omdat iedereen binnen kpn/planet je van het kastje naar de muur toe stuurt :evil:

de kans is zeer groot dat ook al wacht u nòg 3 weken er niets zal gebeuren. daarom adviseer ik u even uw im te lezen dan zal ik een telefoonnummer en naam geven die uw problemen binnen 3 weken wèl zal oplossen. ik kan begrijpen dat u het eerder wilt hebben maar dat zal niet gaan. de gene naar waar ik u naartoe verwijs gaat de order rechtzetten en vervolgens ten uitvoer brengen. ook dat kost tijd dus u zult na het bellen met deze persoon nog even 3 weken geduld moeten hebben dan heeft u wel en werkende mine in huis :wink:

nogmaals, lees even uw im.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2007 23:51 

@ Marcel234

1ste: Zeg maar jij tegen u... :lol:
2de: Ik neem zsm contact op.

Bedankt

René H.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 22:20 

Crucial schreef:
Crucial schreef:

Nog steeds géén Mine TV...

Iemand van KPN/Planet (MPHD) zei mij dat ze het probleem gevonden hadden... een administratief probleem... nergens staat genoteerd dat ik IPB comfort incl. Mine TV behalve in de administratie van Planet...
dus doorverbonden naar een admin-afdeling.

Halen wij eruit voor u... (planet)
Hoe lang duurt dit?? (ikke)
Zo'n 2 weken... (planet)
Wat?? 2 weken?? het is toch administratief?? (ikke)
Euh...ja dus...? (planet)
Okay... jullie zijn de experts...Ik wil alleen maar Mine TV afnemen van jullie... (ikke)

Dit was omgeveer 3 weken geleden.... eergisteren weer gebeld...er was niets bekend...pfff... ik geef het op!!!
"Ik wil alleen maar TV...kom op!!"
Rustig meneer, u bent nu belandt op de MultiPlayHelpDesk...wij regelen het voor u... Ik maak ff een ticket aan...
Ja maar ik heb een admin-probleem...als dat weg is kan ik het zelf opnieuw Mine aanvragen, riep ik...
Ach...dat doe ik dan toch even...zo verholpen! over 2 weken wordt u gedowngraded en kunt opnieuw Mine-TV aanvragen...
Euhm...is dat admin verhaal nu opgelost??? vroeg ik...
Jazeker dat kunt u straks zien bij "mijn gegevens" van Planet...

Flabberguested het gesprek afgerond... maar nog steeds niets te zien bij "mijn gegevens" behalve dat ik Mine afneem!!!!

Iemand nog oplossingen??? of tips???

Groet,

René H.

:lol: gaat het nu echt gebeuren??!?!?

Het downloaden van bestanden ging langzamer dan normaal, dus ik moest ff een en ander checken...blijkt mijn abonnement te zijn gedowngraded naar Planet IPB Standaard... (kreeg vanmiddag per post een bevestiging)
Ik dacht gelijk ff checken bij de HD... die konden mij bevestigen dat ik inderdaad gedowngraded was en dat mijn Mine aanvraag vandaag was goedgekeurd en ik het installatiepakket binnen 14 dagen tegemoet kon zien! Via IPB orderstatus kan ik inderdaad lezen dat mijn lijn technisch in orde wordt gemaakt...

Ik laat me verrassen... voor het gemak hou ik maar 4 weken aan....

Groet,

René H

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 maart 2007 22:25 
Site Admin

geweldig nieuws! en ik hoop natuurlijk dat JIJ (ik begin het te leren :lol: ) maar veel plezier van het product mag hebben. laat na installatie even weten wat je waardes en dergelijke zijn. altijd handig om te weten :wink:

ik denk zelf dat eind volgende week het pakket bij jou wordt afgeleverd. let wel even op de post want EERST moet de activatie brief binnenkomen! mocht overhoops toch het pakket eerder komen dan de brief (was bij mij ook zo) kun je bellen naar de hd en via wat vragen krijg je telefonischs alsnog je activatiecode.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2007 19:16 
Site Admin

Crucial schreef:
@ Marcel234

Bedankt

René H.

en? al iets ontvangen dat lijkt op een mine pakket? :lol:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2007 23:09 

Hoi Marcel,

Ik heb alleen de bevestigingsbrief gehad (afgelopen week) waarin vermeld werd dat ik binnen 4 weken Mine & activatie brief ga ontvangen...

Wij wachten gemoedelijk af...

René H.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2007 02:18 
Site Admin

huh?? ik volg even iets niet helemaal.

op 21 maart schreef jij: die konden mij bevestigen dat ik inderdaad gedowngraded was en dat mijn Mine aanvraag vandaag was goedgekeurd en ik het installatiepakket binnen 14 dagen tegemoet kon zien! (qoute) en nu heb je een brief ontvangen dat jij het binnen 4 weken het pakket tegemoed kan zien?

misschien kan je iets verheldering brengen, want in praktijk had die er al moeten zijn lijkt mij zo :?

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]