Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 20:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 18:11 

Hoi,

ik heb de experiabox beneden staan en een kabel naar boven getrokken daar staan mijn computers.

In mijn onschuld dacht ik zo een switchje aan de experia te kunnen koppelen maar helaas dat gaat dus niet zo goed.

Beneden staat mijn Media Center en als ik de kabeldie ik naar boven heb getrokken rechtstreeks in mijn fileserver steek dan haal ik transmissie snelheden van 10 MB per seconde (100 mb test bestand in 10 seconden)
Koppel ik echter een switchje tussen de experia en mijn pc boven dan zakt de snelheid naar een schampere 300 KB :(

Is iemand met dit probleem bekent ? is het een duplex missmatch ?
Heb 3 routers met ingevbouwde switch geprobeerd en een 3 com stand alone switch maar allen vertoonde het zelfde euvel.

Als iemand een oplossing weet hou ik mij van harte aanbevolen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 18:42 

Wellicht helpt het om de router zo in te stellen dat ie voor de pc en de mediacenter een eigen subnet creeert (bijv. 192.168.1). Dat is een mogelijke oplossing. Een andere oplossing is om alles geheel draadloos te doen (als jouw mediacenter dat tenminste kan) maar dan ben je afhankelijk van de kwaliteit van de draadloze verbinding (met soms haperingen tot gevolg).

Zie ook link http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?t=864

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 18:47 

Hoi Hoorna bedankt voor je reply.
Ik wil eigenlijk wireless vermeiden om dat ik DVD's stream van mijn server naar mijn mediacenter en wireless is daar gewoon niet snel genoeg voor.

Had dat andere topic al even door gekeken maar kreeg de impressie dat die persoon ietwat andere problemen heeft/had dan ik. (geen toegang tot internet terwijl er bij "alleen" spraake is van ernstige vertraging)

Anyway.. ik sta open voor alle suggesties :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2006 19:23 

Volgens mij heb ik je een goeie suggestie gedaan: laat de router een apart subnet maken voor je PC en Mediacenter.

Die persoon van dat andere topic dat ben ik. Dat topic gaat niet over internet toegang maar over vertragingen en vastlopers van streams. Misschien moet dat topic toch nog eens aandachtig lezen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]