Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 18:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 16:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
U kunt op de USB-aansluiting van de KPN Experia Box een printer of een USB-opslagapparaat (USB-pen of USB harddisk) aansluiten. Deze functionaliteit is echter geen onderdeel van de InternetPlusBellen dienstverlening. KPN biedt u dan ook geen ondersteuning om eventuele problemen met het gebruik van de USB-poort op te lossen.

Pas als het USB-lampje op de KPN Experia Box oplicht is uw USB-apparaat gedetecteerd. Als het USB-lampje niet oplicht, dan is het mogelijk dat het betreffende USB-apparaat niet geschikt is voor de KPN Experia Box.

Als het USB-lampje wel oplicht dan kunt u als volgt eenvoudig verbinding maken met de USB-harddisk:

1. Klik op 'Start'

2. Klik vervolgens op 'Zoeken'

3. Selecteer vervolgens voor Windows 98 in het menu het item 'Computer'
Selecteer voor de overige Windows versies in het menu eerst 'Naar bestanden en mappen'
Selecteer in het volgende venster in de linkerkolom 'Computers (In XP daarna 'Computers of personen' en 'Een computer op het netwerk)'

4. Vul in het zoekveld het IP-adres 192.168.2.1 (het adres van de KPN Experia Box) in

5. Klik op 'Nu zoeken'

6. Na enkele seconden tot enkele minuten wordt in de rechterkolom het gevonden IP-adres getoond

7. Klik dubbel op dit IP-adres

8. In het volgende scherm wordt uw opslagapparaat weergegeven

9. Klik hier met de rechter muistoets op

10. Selecteer in het pop-up menu 'Netwerkverbinding maken....'

11. Wijzig eventueel het Stationsletter

12. Onder Windows 98 en Windows ME plaats u een vinkje bij 'Opnieuw verbinden bij aanmelden'
Let op! Als het opslagapparaat niet op de KPN Experia Box is aangesloten, verschijnt bij het opstarten van uw computer de volgende melding ' Fout bij het opnieuw verbinden van \\...\...'. Klik op 'Ja', zodra het opslagapparaat aangesloten wordt op de KPN Experia Box zal deze alsnog via 'Windows Verkenner' of 'Deze computer' benaderd kunnen worden

13. Klik op 'OK'

14. In het vervolg kunt u het opslagapparaat terugvinden via 'Windows Verkenner' of in 'Deze computer'


Lukt dit niet dan kunt het volgende proberen:

1. Log dan in op de experiabox. Dit lukt alleen met explorer niet met morzilla. (192.168.2.1)voor ISDN boxen

2. Ga naar Advanced settings

3. USB
1. File sever

4. Hier zie je de partities of maar 1 Deze moeten in FAT 32 staan.

5. Kijk of deze op 1 shared staan dan moet het lukken met het boven staande.

6. Staat deze op none shared ga dan naar ADD achter de partitie welke je wil wijzigen.Nu nog maals ADD.

7. Vul bij Shares de naam van de partitie in. En bij Directory een \

8. Nu OK en dan het zelfde bij de andere partities.

9. Heb je nu alles op 1 shared staan moet je het bovenstaande weer doen.

Een andere optie is om het via mijn netwerk locaties te doen,maar dan zit je wellicht in conflictmet de fire-wall.


Laatst bijgewerkt door Maarten op do 28 sep 2006 08:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 18:33 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Ik heb er bijna een week mee gezwoegd totdat ik er achterkwam dat als eerste ik mijn firewall (ZoneAlarm) extra moest instellen om 192.168.2.1 te kunnen bereiken !

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 21:28 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
mennomulder schreef:
Ik heb er bijna een week mee gezwoegd totdat ik er achterkwam dat als eerste ik mijn firewall (ZoneAlarm) extra moest instellen om 192.168.2.1 te kunnen bereiken !

Ja, dat is een goeie. Eigenlijk stap 1: zet de firewalls uit. En als laatste stap, als alles werkt schakel de firewall weer in en pas deze aan aan de gebruikte IP-adressen. Geldt overigens voor alle nieuwe netwerkverbindingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2006 01:02 
Offline

Geregistreerd: za 06 mei 2006 00:06
Berichten: 36
Maarten schreef:
4. Hier zie je de partities of maar 1 Deze moeten in FAD 32 staan.

Even een klein typo'tje aanwijzen: er moet FAT32 staan, lijkt me :D Verder mooi protocol.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 sep 2006 08:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
avvliet schreef:
Maarten schreef:
4. Hier zie je de partities of maar 1 Deze moeten in FAD 32 staan.

Even een klein typo'tje aanwijzen: er moet FAT32 staan, lijkt me :D Verder mooi protocol.


Bedankt Arnoud,eea is aangepast :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2006 17:37 
Offline

Geregistreerd: zo 15 okt 2006 15:29
Berichten: 24
Woonplaats: Purmerend
Ik heb een usb hard disk aangesloten op de experia usb ingang.
De drive is keurig te zien in mijn netwerk
\\sx552.......\partion1
Wordt deze aangeklikt dan komt de msg "kan het netwerk niet vinden"
Andere apparaten op het netwerk zijn wel te bekijken(de mappen)
Het usb lichtje brand op de EB
Met zoeken en dan bij computer 192.168.2.1 of \\sx552....\partion1 intikken geeft geen zoek resultaten,
Ping 192.168.2.1 geeft keurig aan dat de EB bereikbaar is
Firewall is ZA suite.
Uitzetten levert niets op.
Toevoegen van 192.168.2.1 aan trusted zone levert ook niets op
Welke mogelijkheden resten mij nu nog.
Viervorst


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2006 22:37 
Offline

Geregistreerd: zo 15 okt 2006 15:29
Berichten: 24
Woonplaats: Purmerend
Als ik op de cmd line IPCONFIG /ALL intik zie ik dat bij mij Netbios over TCPIP niet aanstaat. In de MS informatie vond ik dat eea te maken kon hebben met de kreet "kan het netwerkpad niet vinden" in relatie tot het thuisnetwerk. Bij iemand waar de verbinding naar de usb disk drive wel werkt is daar netbios over TCPIP wel actief. Ik heb getracht netbios over tcpip in het tcp protocol te activeren maar ik kan dat niet voor elkaar krijgen.
Viervorst


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 18:33 
Offline

Geregistreerd: di 31 okt 2006 21:50
Berichten: 35
Woonplaats: Appingedam
Ik heb een 4GB USB HDD op de EB aangesloten. Hij detecteerd hem prima. alleen als ik naar mijn netwerklocatie's ga zie ik alle pc's die op dat moment in het netwerk zitten prima, waaronder ook de EB (Gigaset SX551 fileserver) alleen als ik de EB aanklik krijg ik fout melding, dan wordt het volgende weergegeven. \\.......... is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtingen voor deze netwerkbron neem contact op met de beheerder.......

Op deze manier kan ik niet in de EB komen dus geen gebruik maken van de USB HDD. terwijl de EB wel in de zelfde werkgroep zit. ene keer kan ik er wel in komen dan weer niet. maar ik wil er altijd in kunne. wie weet hier een oplossing voor. alvast bedankt.

Groeten
Martijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 18:42 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
dit onderwerp loopt al: viewtopic.php?p=7080&highlight=#7080

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 18:43 
Offline

Geregistreerd: zo 15 okt 2006 15:29
Berichten: 24
Woonplaats: Purmerend
Doe een reset op de experia box. Klein gaatje in de buurt van de usb ingang


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 19:11 
Offline

Geregistreerd: di 31 okt 2006 21:50
Berichten: 35
Woonplaats: Appingedam
als ik hem reset ben ik alle instellingen ook kwijt zeker of is het aan en uit doen van de eb ook voldoende


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 19:15 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
viervorst en martijn e.: deze discussie voortzetten op viewtopic.php?p=7080&highlight=#7080 en niet hier :!:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling