Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 18:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 mei 2013 14:31 
Offline

Geregistreerd: do 28 dec 2006 10:04
Berichten: 23
Het moet ca 3-4 weken geleden geweest zijn dat ik de Experiabox benaderd heb via mijn wachtwoord. Nu constateer ik dat mijn wachtwoord niet meer werkt en dat Port Forwarding ook niet meer werkt. Eerder kon ik namelijk via internet mijn NAS benaderen en ook kon ik door VNC viewer mijn desktop computer benaderen. Nu lukt dat niet meer.
Kan het zijn dat er een update geweest is, waardoor mijn wachtwoord niet meer werkt en er iets veranderd is in de settings?
Ik aarzel om een harde reset te doen, want dan ben ik alles kwijt en moet ik verschillende zaken opnieuw instellen.
Is er een andere manier om de Experiabox te benaderen, zonder te moeten inloggen/

Arjen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 mei 2013 21:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep 2006 12:26
Berichten: 47
Woonplaats: 8094
Denk dat er een softreset heeft plaatsgevonden en kunt u de box met de standaardsetting van KPN benaderen.

_________________
Tevreden IPB Gebruiker sinds 4 juli 2005. Vanaf augustus 2012 IPB via glasvezel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2013 22:40 
Offline

Geregistreerd: do 28 dec 2006 10:04
Berichten: 23
Hoe ziet die standaardsetting eruit?
Via google probeer ik al om een goede handleiding te vinden voor de ARV7519. Maar dat lukt niet erg.
Namelijk iets anders dan een soort aansluit handleiding.

Arjen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2013 23:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep 2006 12:26
Berichten: 47
Woonplaats: 8094
Uit de handleiding;
Je krijgt als volgt direct toegang tot de KPN Experia Box:
• Start je browserprogramma op, bijvoorbeeld Internet Explorer. • Type in de browserbalk http://192.168.2.254
Vervolgens zie je een pagina waarop je de instellingen van de KPN Experia Box kunt aanpassen. De eerste keer dat je inlogt, kan je het wachtwoord veld leeglaten. Daarna word je gevraagd zelf een nieuw wachtwoord te kiezen. Onthoudt deze goed.

De link naar handleidingen bij KPN.
http://www.kpn.com/prive/service/handle ... dingen.htm

_________________
Tevreden IPB Gebruiker sinds 4 juli 2005. Vanaf augustus 2012 IPB via glasvezel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2013 21:03 
Offline

Geregistreerd: do 28 dec 2006 10:04
Berichten: 23
€djek: bedankt voor je antwoord, dit was de oplossing.
Ik ging ervan uit dat je een echt wachtwoord moest hebben bij het eerste login venster. Dus inderdaad blank gelaten. Toen verscheen er een venster met drie velden om in te vullen: het oude wachtwoord, nieuw gekozen wachtwoord, ter controle weer het nieuwe wachtwoord. Ook nu het eerste veld blanco gelaten en verassend dit werd geaccepteerd!!! Dus ik kan weer de configuratie bekijken.
Inderdaad bleek bij Data/Nat/Port Mapping dat er verschillende ontbreken. Dus nu even tijd besteden om dat weer terug te brengen. Jammer dat ik alleen niet genoteerd heb voor welke devices welke poorten geforward moeten worden. Maar dat is even puzelen en dat is te doen.
Nogmaals bedankt,
Arjen

Pm: de link voor de handleiding heb ik ook gebruikt. Toch verwachtte ik iets meer, veel gaat over het aansluiten. En naar mijn idee wat te weinig over het configureren zelf.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2013 17:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep 2006 12:26
Berichten: 47
Woonplaats: 8094
Arjen5 schreef:
€djek: bedankt voor je antwoord, dit was de oplossing.
Dus ik kan weer de configuratie bekijken.
Inderdaad bleek bij Data/Nat/Port Mapping dat er verschillende ontbreken. Dus nu even tijd besteden om dat weer terug te brengen. Jammer dat ik alleen niet genoteerd heb voor welke devices welke poorten geforward moeten worden. Maar dat is even puzelen en dat is te doen.
Nogmaals bedankt,
Arjen


Ik ken uw type experiabox zelf niet maar wellicht is het mogelijk vanuit een menu een backup van de instellingen te maken. Met de V8, welke in mijn bezit is, kan dat namelijk wel! Doet zich dan een dergelijke situatie wederom voor dan kunt u de backup, met uw eigen instellingen, weer terugzetten.

_________________
Tevreden IPB Gebruiker sinds 4 juli 2005. Vanaf augustus 2012 IPB via glasvezel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013 23:10 
Offline

Geregistreerd: do 28 dec 2006 10:04
Berichten: 23
Dank voor je tip. Er zit inderdaad een back up/restore functie in de router. Het was even zoeken, maar is gevonden.

Arjen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling