Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2013 12:49 
Offline

Geregistreerd: wo 16 jan 2013 22:20
Berichten: 1
Geachte lezers/moderatoren,

Graag jullie advies bij onderstaand probleem.
Sinds een paar dagen ben ik over van een ADSL lijn naar een “alles in een abonnement” van KPN via glasvezel. Mijn oude modem, een Experia Box Thomson ST 780i, is vervangen door een Experia Box V8. Ik heb meerdere desktopcomputers bedraad aan het modem hangen, zo ook een printserver.
Ik kan via deze printserver prima vanuit alle computers printen. Een van deze computers is van mijn werk en als ik daar op werk dan moet ik met een beveiligingstoken inloggen op het intranet van mijn werk. Eenmaal “online op het intranet” kan ik niet meer printen met deze computer. Helaas is dat net de situatie dat ik veel moet printen. Als ik geen verbinding heb met intranet, dan heeft deze computer 192.168.2.109 als IP adres. Eenmaal op intranet is dat 10.207.164.88. Het heeft er alle schijn van dat de printopdracht geblokt wordt door het modem. Het frustrerende is dat mijn oude modem deze printopdracht vanuit intranet niet blokkeerde, daar werkte het gewoon.
Mogelijk is de Experia Box V8 zwaarder beveiligd. Kan ik iets aanpassen in het modem ?
Moet er een poort open gezet worden. Ik heb helaas niet voldoende kennis van zaken om zelf te gaan expirimenteren.
Wie o wie kan mij hierbij advies geven.
Helaas kon de medewerker van KPN glasvezel mij niet helpen. Hij verwees mij naar dit forum.
Graag jullie hulp en advies.

Met vriendelijke groet,
PaMa


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2013 12:33 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Ik zou je adviseren contact op te nemen met de it-afdeling van kantoor voor de voorwaarden van zogenaamd lokaal printen.
Dit soort applicaties kunnen inderdaad printopdrachten doorsturen naar lokale printers.
Zodra deze info/poortnummers bekend zijn, dan kan je eventuele aanpassingen in het modem doorvoeren. Iets zegt mij dat poort 443 hierin wellicht meespeelt.
Nu is het een beetje zoeken naar een naald in de hooiberg.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling