Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 12:44 

Ik heb op mijn experiabox 2 bedrade pc's hangen en 1 draadloze pc. Alle PC's werken met Windows XP (de draadloze met XPMedia Centre). In mijn Adsl-periode met router, werkte alle Internetverbindingen en was binnen XP een intern netwerk groep actief, die prima functioneerde. Sinds de vervanging van mijn router door de experiabox, werken alle pc's prima op het web. De experiabox geeft ze alle drie keuring een IP adres, maar het lokale netwerk doet het niet. Op iedere pc, krijg ik melding "geen toegangsrechten". De naam van het thuisnetwerk wijkt af die ik in de Software van de box tegenkwam (Werkgroep). Ook na wijziging in 1 van de bedrade pc's in deze werkgroepnaam blijft het probleem bestaan en verschijnt de melding "Werkgroep niet beschikbaar" - Onvoldoende machtigingen neem kontakt op met...etc.
Kan iemand mij opweg helpen om het lokale netwerk weer draaiend te kijgen.
Bijvoorbaat dank.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 12:46 

Vaak is het een firewall probleem, daar moet je 192.168.2.xxx vrijgeven. Heb je het al geprobeerd zonder firewalls op de pc's?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 17:57 

zelfde probleem. Netwerk wordt wel herkend, maar bij het overzetten van bestanden binnen het netwerk, stopt het overzetten na enkele seconden. Daarna foutmelding, dat het betreffende station niet meer aanwezig is.
Instellingen van de pc's zijn dezelfde als voorheen bij de speedtouch router. Al vanalles geprobeerd: vaste ip-adressen, DHCP uit. Door DHCP toegekende ip adressen. Windows Firewall uitgezet. Firewall op EB op medium gezet. Probleem blijft zich voordoen.
Email naar helpdesk van Planet, maar nog geen reactie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 23:04 

Ik heb soortgelijke problemen met de experia box.
De experia box werkt voor voip (voice over internet protocol = telefoneren via het internet) en internetten naar tevredenheid.
Echter het lokale netwerk en het printen via een shared printer werkt niet.
Ik heb op de experia box twee gedrade computers aangesloten.
Op 1 daarvan (een Apple iMac) is een Canon ip5200 printer aangesloten.
Voordat ik gebruik maakte van de experia box beschikte ik over ADSL met een Multi PC modem.
Via de Multi PC modem kon ik vanaf mijn iBook (Apple laptop) mijn andere computer een iMac (Apple desktop) bereiken en bestanden tussen beide computers uitwisselen.
Door op mijn iBook bij het printen de shared printer (ip5200) te kiezen kon ik vanaf mijn iBook op de Canon ip5200 printer afdrukken.
Bij het gebruik van de experia box kan ik nu geen kontakt meer maken met de iMac vanaf mijn iBook.
Ik krijg een melding dat de naam of het ip adres niet juist zijn of dat de server niet draait.
Bij het printen naar de shared printer krijg ik een melding dat er een print fout is opgetreden.
Nadat ik via http://192.168.2.1/ de experia box ge-reboot heb kan ik, totdat de iMac in de sluimerstand komt, de iMac wel via het lokale netwerk bereiken en deze als voorheen gebruiken.
Het printen via het netwerk gaat ook na het rebooten van de experia box nog steeds niet.
Als de iMac weer uit de sluimerstand gehaald is werkt het lokale netwerk opnieuw niet meer en kan er weer geen verbinding met de iMac tot stand worden gebracht.
Het printen naar de shared printer blijft ook mislukken.
Jammer dat bij de experia box het lokale netwerk niet werkt en het shared printen niet mogelijk is.
Zijn er anderen die eveneens met Window - of Apple PC's dergelijke problemen hebben?
Weet iemand of er firmware updates voor de experia box komen die deze problemen verhelpen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 23:22 

Inmiddels met de Helpdesk van Planet contact gehad.
Problemen besproken. Geen directe hulp kunnen krijgen, omdat alle tests al door mijzelf waren uitgevoerd. DHCP uit - aan, met al dan niet vaste ip adressering. Mac adressen ingeven in EB. Alles mocht niet baten.
Netwerk maar kort toegankelijk en steeds weer uitval. Downloaden stopt.
Doorverwezen naar KPN door Planet. Althans door Planet georganiseerd waarbij ik door KPN binnen 48 uur moet worden gebeld.
In de tussentijd mijn eigen router aangesloten en zie daar, het netwerk werkt prima. Geen problemen. Krijg helaas de verbinding van mijn eigen router naar de EB box niet rond. Dus geen internettoegang.
Wacht nog op KPN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 13:07 

Omdat ik een soortgelijk probleem heb zou ik graag van je willen horen wat hiervan inmiddels de status is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 16:56 

KPN monteurs zijn geweest, maar hadden geen oplossing voor het probleem. Zou in de firmware van de EB zitten en dat ging tever en moest door Siemens worden opgelost.
Dus wachten op nieuwe firmware.
In de tussentijd ben ik wel verder gaan experimenteren en heb ik uiteindelijk eens mijn eigen accesspoint (BELKIN) er tussenuit gehaald. Een rechtstreekse verbinding (draadloos) opgezet van laptop (HP) naar EB. En de problemen zijn aanzienlijk minder. Ik kan nu wel (ook grotere) files overzetten binnen het netwerk. Ook komen de internetpagina's vloeiender binnen (geen 2 keer aanklikken). De downloads draaien ook weer zoals vanouds. Denk dus dat het probleem zeker te maken had met het Belkin Accesspoint. Had dit echter niet zo verwacht, maar ja......

Werner.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 17:16 
Site Admin

vraagje: vanwaar een belkin accesspoint gebruiken als de eb ook deze functie heeft?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 17:44 
Lijkt mij nogal logisch
Het bereik van die EB is niet echt geweldig

Je zal na een zware werkdag en met je EB in de meterkast lekker in je achter tuintje willen internetten , kan je het mooi vergeten .

Kom je toch een stuk verder met een extra AP op een lan poortje en bv een
Bi-Quad aan je achtergevel 8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 18:07 
Site Admin

iTsMe schreef:
Lijkt mij nogal logisch
Het bereik van die EB is niet echt geweldig

Je zal na een zware werkdag en met je EB in de meterkast lekker in je achter tuintje willen internetten , kan je het mooi vergeten .

Kom je toch een stuk verder met een extra AP op een lan poortje en bv een
Bi-Quad aan je achtergevel 8)

zo logisch is dat niet en de vraag was richting werner!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 18:45 

Nou eenvoudig omdat mijn interne netwerk met laptop voor het draadloze deel op de Belkin zat. Voorheen nooit problemen met netwerk en internettoegang. Dus EB ipv oude speedtouch voor IPB.
Wel de wireless van de EB uitgezet, zodat er geen storing (??) kon plaatsvinden.
Zou toch geen enkel probleem moeten zijn.

Maar helaas, door toeval ontdekt dat het met de Belkin toch problemen gaf.
Bereik van de EB valt hier mee. Kan rustig in de tuin zitten met draadloze toestand.

Gr. Werner

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 20:30 
Site Admin

werner, bedankt voor de aanvullende informatie. in principe zou een eb met uitgeschakeld wireless en een accesspoint met wireless met elkaar kunnen werken, maar helaas ... soms werken verschillende componenten toch niet met elkaar.
goed te horen dat uiteindelijk de eb met wireless goed werkt en zelf in de tuin te gebruiken is.
mocht je nog vragen hebben, dan horen we het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 17:05 

Werner schreef:
Maar helaas, door toeval ontdekt dat het met de Belkin toch problemen gaf.
Bereik van de EB valt hier mee. Kan rustig in de tuin zitten met draadloze toestand.

Gr. Werner

Je zegt hier dat het problemen geeft met de Belkin maar in feite geeft het problemen met de EB. Het probleem van de EB blijft gewoon bestaan. Bij mij geeft de EB een soortgelijk probleem met een novell server. Dan wel verbinding en dan weer niet. Ik kan dan wel de novell server uit het netwerk halen maar dat is in feite geen oplossing. Dus zitten we nog steeds met het zelfde probleem.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]