Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012 21:04 
Offline

Geregistreerd: do 14 apr 2011 11:02
Berichten: 2
Wie heeft ervaring met de H220N en een apple time capsule of airport netwerk?
Ik wil het volgende doen. Ik heb mijn tv bedraad aangesloten op mijn H220N en dit wil ook zo houden. Nu wil ik bedraad een time capsule aansluiten op de H220N en hiervan het wifi gaan gebruiken voor het hele wifi netwerk. Alleen als de time capsule dekking niet toerijkend is wil ik ook het wifi van de H220N gaan gebruiken.
Heeft iemand dit al eens gedaan en kan iemand mij uitleggen hoe aan te sluiten en te configureren. Ik snap wel iets van netwerken, maar ben zeker geen wizzkid.

Heel erg bedankt,
Stef


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2012 22:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep 2006 12:26
Berichten: 47
Woonplaats: 8094
Stef Doornewaard schreef:
Nu wil ik bedraad een time capsule aansluiten op de H220N en hiervan het wifi gaan gebruiken voor het hele wifi netwerk. Alleen als de time capsule dekking niet toerijkend is wil ik ook het wifi van de H220N gaan gebruiken.
Heeft iemand dit al eens gedaan en kan iemand mij uitleggen hoe aan te sluiten en te configureren. Ik snap wel iets van netwerken, maar ben zeker geen wizzkid.

Heel erg bedankt,
Stef


Hier een Experia V8 en een Timecapsule.
U kunt de TC op 3 manieren instellen waarvan, in uw situatie zoals u die wilt, "Bridge" (Zie handleiding TC) het meest voor de hand ligt. Dit betekent dat uw experiabox de IP-adressen uitdeelt en u zowel de Wifi van de H220N gebruikt alsook de WiFi van de TC. Wilt u echter alleen de TC als Wifi netwerk laten fungeren dan dient u in de TC ipv "Bridge" de optie "DHCP" te kiezen. De TC deelt dan de IP-Adressen uit.
Met andere woorden: wat u wilt is mogelijk en is middels de simpele bediening van de TC, kinderlijk eenvoudig. Mij is het ook zonder hulp gelukt en ben niet meer de jongste.

_________________
Tevreden IPB Gebruiker sinds 4 juli 2005. Vanaf augustus 2012 IPB via glasvezel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012 17:27 
Offline

Geregistreerd: do 14 apr 2011 11:02
Berichten: 2
Heel erg bedankt voor dit antwoord. Dan moet ik het ook maar snel gaan proberen.
Had u de time capsule met de hand in gesteld of via de automatische configuratie met de 3 selectie mogelijkheden in de airport software.
En leefttijd doet er echt niet toe hoor met dit soort electronica :D .

Met vriendelijke groet,
Stef Doornewaard


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling