Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 14:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 11:04 
Offline

Geregistreerd: vr 03 jun 2011 10:09
Berichten: 5
Hallo

Ik zal mij in de eerste plaats eens voorstellen, mijn naam is René en ik ben sinds 31 Mei aangesloten op glasvezel.

Het gaat om het volgende.
Sinds de Experiabox (ZTE H220N) is aangesloten kan ik mijn NAS niet meer benaderen van buiten het netwerk. De poorten die daarvoor nodig zijn heb ik opengezet in het modem (poort 80. 5000, 5001, 443) De NAS heb ik een vast IP-adres gegeven.
Ik heb via http://www.canyouseeme.org/ gecontroleerd of de poorten open staan, daar wordt aangegeven dat de desbetreffende poorten open staan.
Ik zou dus toegang moeten hebben tot mijn NAS, dat is dus niet zo.

Ik heb hier contact over gehad met KPN, maar zij geven daar geen ondersteuning op het openenen cq forwarden van poorten, alhoewel de medewerker die ik aan de telefoon heb gesproken toch heeft getracht om een oplossing te bedenken, tevergeefs.

Het vreemde is dat als je een apparaat in het netwerk een vast ip-adres geeft het in het modem niet meer te zien is. Als je dat weer automatisch laat toewijzen wordt het weer getoond.
Ik heb dus ook het modem de NAS automatisch een ip-adres laten toewijzen en op basis van die gegevens de poorten opengezet maar ook dat werkt niet.
Het enigste wat ik nog kan bedenken is de firewall van het modem wat op high staat ingesteld maar waar ik verder geen instellingen kan veranderen.

Heel verhaal, maar ik hoop dat een van jullie mij hierbij kan helpen om dit probleem op te lossen.

Groet

René


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 13:07 
Offline

Geregistreerd: vr 03 jun 2011 10:09
Berichten: 5
De dingen gaan snel.

Ik heb steeds getracht om binnen mijn eigen netwerk met het externe ip-adres in te loggen op mijn NAS, dat werkt dus niet om een of andere reden.
Ik heb door een ander laten proberen om extern in te loggen en dan werkt het wel.

Het probleem is dus opgelost.

Groet

René


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 13:21 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
Ik had een heel ander probleem met de ZTE.

Omdat ik ITV had besteld en overgezet werd naar vdsl, kreeg ik de ZTE.
Ik had toen ineens flinke problemen binnen mijn netwerk: Vanaf een pc kon ik de mediaspeler (Popcornhour) niet of moeilijk benaderen. Vanaf de Popcornhour kon ik niet meer de foto's op de nas (Synology) bekijken.

Nadat ik een uur of 4 vanalles had geprobeerd en stap voor stap alle mogelijke oorzaken had uitgesloten, kwam ik tot maar één conclusie: het probleem moest in het wireless van de ZTE zitten.
Nadat ik bij wireless het vinkje had weggehaald bij optie WMM was het probleem ineens opgelost!
Op zich vreemd, want wmm zou juist multimedia via wifi beter moeten laten lopen. Bij mij was het de bottleneck....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 13:30 
Offline

Geregistreerd: vr 03 jun 2011 10:09
Berichten: 5
Heb je je popcornhour draadloos aangesloten dan?
Ik heb zelf de HDX100 en die werkt bekabeld zonder enig probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 13:40 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
René3 schreef:
Heb je je popcornhour draadloos aangesloten dan?
Ik heb zelf de HDX100 en die werkt bekabeld zonder enig probleem.


Ja, draadloos aangesloten met de wifi-dongle PopcornHour WN-150.
De nas is overigens bedraad aangesloten, rechtstreeks aan de ZTE.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 13:44 
Offline

Geregistreerd: vr 03 jun 2011 10:09
Berichten: 5
Heb jij de problemen met inloggen met het externe ip-adres niet gehad. Of was jij in tegenstelling tot mij zo slim om dat direct van buitenaf te proberen.

Gr
René


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 13:56 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
René3 schreef:
Heb jij de problemen met inloggen met het externe ip-adres niet gehad. Of was jij in tegenstelling tot mij zo slim om dat direct van buitenaf te proberen.

Gr
René

Ik heb de nas niet opengezet voor benaderen van buitenaf. Of is dat niet wat je bedoelt?
gr. Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 14:57 
Offline

Geregistreerd: vr 03 jun 2011 10:09
Berichten: 5
Dat is i.d.d. wat ik bedoelde.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling