Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: NAS als mediaserver
BerichtGeplaatst: za 05 maart 2011 16:25 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2011 12:42
Berichten: 2
Ik heb een Synology 207+ in mijn netwerk hangen, via LAN aan de ST780. Ik kan deze NAS zowel via internet bereiken (ik draai er zelfs een Bulletin Board op) als intern in mijn draadloze netwerk.
Maar dan het probleem: hoewel ik in de Speedtouch UpNp heb aangevinkt kan ik de NAS niet als mediaserver in het netwerk zien. Hij kan dus niet worden benaderd door bijvoorbeeld mijn iPad of mijn Samsung TV om via UpNp video en fotobestanden af te spelen. De Synology is gelinkt aan WORKGROUP waar mijn PCs ook allemaal in zitten om bestanden te kunnen delen.
Merkwaardig genoeg werkte dit allemaal wel tot aan oktober 2010 (overigens had het me veel moeite gekost het aan de praat te krijgen, maar het heeft zeker een jaar goed gefunctioneerd). In oktober heeft KPN mijn Speedtouch van buiten moeten resetten omdat mijn telefonie het net niet meer deed. Sindsdien is het me niet meer gelukt de NAS als mediaserver in de lucht te krijgen. UpNp DLNA doet het dus niet niet, de rest wel.
Op het internet (en ook hier) gaan verhalen dat de Speedtouch problemen heeft met die UpNp ondersteuning, maar de technische dienst van KPN denkt even goed dat het wel moet kunnen. En inderdaad, mijn Philips WAC 3500, een audio installatie met harde schijf en wifi, is WEL zichtbaar als mediaserver. Toch ben ik er zo goed als zeker van dat het probleem bij de Speedtouch zit. Als ik de NAS direct aan een PC hang functioneert is hij namelijk wel zichtbaar.
Ik realiseer me dat dit een nogal gecompliceerd verhaal is, maar ik hoop dat jullie mij op het goede spoor kunnen brengen.

Bij voorbaat dank,

Herrie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2011 12:08 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2011 12:42
Berichten: 2
Alsof de duvel er mee speelt: de dag nadat ik bovenstaande post plaatste, liet de NAS zich weer even als mediaplayer zien. Later verdween hij ook weer. Maar het bracht me wel op een idee: zou er sprake zijn van interferentie tussen verschillende zenders? Ik heb een DEC telefoonsysteem naast het Wifi netwerk en de buren hebben ook netwerken. Ik heb vervolgens op de Thomson het kanaal veranderd van 1 naar 3 en ziedaar: alles doet het!

Hoort zegt het voort, ik weet dat meer mensen dit probleem hadden. Bij de honderden suggesties die ik het afgelopen half jaar op het internet vond ben ik welgeteld 1x die kanaalinterferentie tegengekomen. Niet serieus genomen. Dom dom ....

Groet,

Herrie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NAS als mediaserver
BerichtGeplaatst: zo 13 maart 2011 13:02 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Dank voor de terugkoppeling.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling