Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 feb 2010 11:44 
Offline

Geregistreerd: ma 22 feb 2010 21:54
Berichten: 1
Ik heb een speedtouch 585 router gekoppeld aan de experiabox. Sinds 15 februari 2010 van internet only naar internet plus bellen gegaan.

Omdat er problemen waren met draadloos internet snelheid en het niet draadloos kunnen printen is gezocht naar een mogelijkheid om niet de data via de experia box te laten lopen maar via de oude router speedtouch 585 die we voorheen hadden voor internet only.

Het was nodig omdat KPN wel erkend dat experia box het probleem is, maar zij verhelpen dit niet. Ben je mooi klaar mee. Hoe dan ook na een week prutsen is de oplossing zeer eenvoudig.

Ik heb een LAN kabeltje (CAT5) standaard meegeleverd via LAN poort 4 van de experiabox gestoken en vervolgens in LAN poort 1 van de SPEEDTOUCH 585.

Het resultaat is dat de 2 draadloze labtops nu draadloos via de SPEEDTOUCH 585 lopen met de oude snelheid die we hadden voor internet plus bellen. Ook het printen is gelijk zoals we dat voorheen hadden.

Oftewel hier is iedereen weer blij. Enige wat we nu alleen hebben is dat er fysiek een experia box er tussen staat.

Hopende dat iemand hier nog wat aan heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 feb 2010 14:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Vast wel,dank voor je input !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt 2010 20:32 
Offline

Geregistreerd: vr 01 okt 2010 21:29
Berichten: 1
Ik heb een Sitecom modem-router(300N) en wil deze ook graag koppelen maar met de opgegeven aansluitingen krijg ik geen verbinding met de sitecom. Kan iemand helpen? het internet is zonder tussenschakel vreselijk traag en valt ook veel weg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 okt 2010 18:52 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
- Webinterface van de Sitecom een IP-adres geven in de reeks van de Experiabox.
- DHCP van de Sitecom uitzetten.
- LAN poort van de Sitecom koppelen aan een LAN poort van de Experiabox.

Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 11:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 aug 2006 10:16
Berichten: 45
Woonplaats: Gouda
Begrijp ik het nu goed? Is de EB het probleem van de sterke fluctuaties in de transmissiesnelheden binnen het draadloos netwerk? :shock:

Had ik maar nooit m'n Siemens EB vervangen door de Thompson. Met het Siemens doosje had ik geen enkel probleem: niet met het draadloos printen en niet met de draadloze internetverbinding. :x

Nu lukt het printen niet meer en de internetverbinding geeft steeds aan dat er een uitstekende verbinding is met een snelheid van 1 Mbps: naadje dus! :cry:

Terugplaatsing van de Siemens EB is geen optie: heb ik al geprobeerd maar kennelijk is mijn account aan KPN zijde inmiddels vastgelegd op de Thompson?

Wat heb ik een spijt... :(

_________________
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)


Laatst bijgewerkt door adjudant op wo 24 nov 2010 10:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 11:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
adjudant schreef:
Begrijp ik het nu goed? Is de EB het probleem van de sterke fluctuaties in de transmissiesnelheden binnen het draadloos netwerk? :shock:
Had ik maar nooit m'n Siemens EB vervangen door de Thompson. Met het Siemens doosje had ik geen enkel probleem: niet met het draadloos printen en niet met de draadloze internetverbinding. :x
Nu lukt het printen niet meer en de internetverbinding geeft steeds aan dat er een uitstekende verbinding is met een snelheid va 1 Mbps: naadje dus! :cry:
Terugplaatsing van de Siemens EB is geen optie: heb ik al geprobeerd maar kennelijk is mijn account aan KPN zijde inmiddels vastgelegd op de Thompson?
Wat heb ik een spijt... :(

Mijn excuses voor het ongemak. We zijn continu bezig met verbeteren van onze dienst. Ook is het probleem bij ons bekend. Dit heeft te maken met schakeling van het b/g/n netwerk. We zijn bezig dit probleem te verhelpen met de nieuwe firmware versie.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 11:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 aug 2006 10:16
Berichten: 45
Woonplaats: Gouda
KPNwebcare2 schreef:

...

Mijn excuses voor het ongemak. We zijn continu bezig met verbeteren van onze dienst. Ook is het probleem bij ons bekend. Dit heeft te maken met schakeling van het b/g/n netwerk. We zijn bezig dit probleem te verhelpen met de nieuwe firmware versie.


En als ik nu net als de topicstarter m'n oude Siemens doosje aansluit op een LAN-poortje en de wireless functie van de Thompson uit zet? Zou dan e.e.a. weer goed kunnen werken? :mrgreen:

_________________
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 12:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
adjudant schreef:
KPNwebcare2 schreef:

...

Mijn excuses voor het ongemak. We zijn continu bezig met verbeteren van onze dienst. Ook is het probleem bij ons bekend. Dit heeft te maken met schakeling van het b/g/n netwerk. We zijn bezig dit probleem te verhelpen met de nieuwe firmware versie.


En als ik nu net als de topicstarter m'n oude Siemens doosje aansluit op een LAN-poortje en de wireless functie van de Thompson uit zet? Zou dan e.e.a. weer goed kunnen werken? :mrgreen:

Is het proberen waard, maar is natuurlijk niet de manier die ook wij graag zien.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling