Ik heb het geprobeerd, met een IP-adres boven de 200 (wel eerst de instelling op de experiabox aangepast, zodat dit mogelijk is), maar levert bij mij geen oplossing op. Ik blijf houden, met kopiëren naar de harde schijf, maar ook met openen vanaf de harde schijf, dat ik de melding krijg dat de netwerknaam niet langer aanwezig is.
Windows geeft als tip om contact op te nemen met de systeembeheerde, maar dat ben ik zelf!
Een andere ethernetpoort op de Experiabox heb ik nog niet geprobeerd. Dat zou eventueel een oplossing kunnen zijn, want de repeater die ook aan een ethernetpoort hangt geeft helemaal geen problemen.
Het zou in mijn geval aan 3 dingen kunnen liggen:
de harde schijf (een WD MyBook 250G)
De harde schijf heeft, als ik hem aan de computer hing (in zijn FAT32-tijdperk) het altijd zonder problemen gedaan. Wel gaf het aan de USB-poort van de Experiabox problemen. Dat de NSLU2 defect is lijkt me onwaarschijnlijk, want die is funkelnagelneu en dermate eenvoudig van functie en opbouw, dat dat niet snel kapot kan gaan (iemand daar ervaring mee?). Blijft over de Experiabox. Ik heb er een beetje angst voor om dit te melden bij KPN, want voor je het weet heb je een nieuwe box in huis, waarmee je met een beetje geluk

je complete netwerk opnieuw moet instellen. Als je eens weet hoe lang het heeft geduurd voor ik het allemaal weer aan de praat had na de overstap van ADSL-direct naar IPB, dan word ik daar niet vrolijk van. Maar ondertussen wel een cursusje hierin gehad, dus misschien zou dat nu sneller moeten kunnen.