Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: eigen server opzetten
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 00:41 
Offline

Geregistreerd: za 30 dec 2006 18:42
Berichten: 31
Woonplaats: Aan de kust
Hallo,
Ik heb een eigen website en wordt doodziek van de hosting en overweeg nu mijn eigen server op te zetten.
Maar dan loop ik meteen tegen de vraag op: Ik heb een internet + bellen lite abonnement kan ik dan een webserver laten draaien of krijg ik dan problemen met mijn breedband? en staat KPN dit toe?

_________________
Een mens kan nooit genoeg leren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 00:56 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, maar wilde toch even laten weten dat je website er erg leuk uitziet. 8)


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 01:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Ja hoor, KPN staat dit toe. Een lite abonnement heeft een 512 Kb/s upload. Of dit voldoende is hangt natuurlijk af hoeveel "bezoekers" je op de site krijg en wat er op je site staat. (grote bestanden, veel foto's??)

Voor een site moet je uiteraard wel een pc hebben die constant aan staat. Op de pc moet je een web-server applicatie hebben draaien. Tevens moet je in de Experiabox poort 80 forwarden naar het ip-nummer van de pc waarop de webserver draait.

In de nieuwe software voor de Experiabox schijnt een webserver al in te zitten. Dan hoef je alleen maar een harddisk op de USB poort aan te sluiten. (of een usb stick als de site niet zo groot is :D ) Goedkoper kan volgens mij niet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 02:11 
Offline

Geregistreerd: za 30 dec 2006 18:42
Berichten: 31
Woonplaats: Aan de kust
Marcel bedankt voor het compliment! Is altijd leuk te lezen.

Dus als ik het goed begrijp moet ik dus alleen maar Xampp downloaden?
om mijn eigen server op te zetten.
De kosten zouden dan de domeinnaam + electriciteit zijn van de pc die continue aanstaat!
Dat van dat forwarden van de experiabox naar de pc waar het omgaat weet mijn man wel weer.
Maar dan nog hoe weet ik dan of 512 mb genoeg is?

_________________
Een mens kan nooit genoeg leren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 11:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 jun 2006 09:35
Berichten: 146
Woonplaats: Noordoostpolder
het kan perfect hoor,
hou wer wel rekening mee als er veel bezoekers zijn de internet verbinidng wel langzamer word.
Dus heb je veel bezoekers, zou ik toch denken aan een zwaarder abbo.

Misschien een goede tip. Zet niets op je site wat zwaar is met downloaden, dus geen foto's van 10 mb etc.

dan wordt ie iig sneller van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 13:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Marianne schreef:
Dus als ik het goed begrijp moet ik dus alleen maar Xampp downloaden?
om mijn eigen server op te zetten.
De kosten zouden dan de domeinnaam + electriciteit zijn van de pc die continue aanstaat!
Dat van dat forwarden van de experiabox naar de pc waar het omgaat weet mijn man wel weer.
Maar dan nog hoe weet ik dan of 512 mb genoeg is?


Met Xampp heb ik geen ervaring maar het blad computer Idee is er wel positief over.

Wat de kosten betreft: Ja, domeinnaam en een energie slurpende PC :lol:

Ik heb hier ook een internet servertje draaien die zo'n 10 bezoekers per dag had. Ook ik heb 512 Kb upload en eigenlijk weinig van gemerkt. (512 mb zou zeker geneog zijn maar ik denk dat dit een tikfoutje was :D )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 14:39 
Offline

Geregistreerd: za 30 dec 2006 18:42
Berichten: 31
Woonplaats: Aan de kust
Flappie schreef:
In de nieuwe software voor de Experiabox schijnt een webserver al in te zitten. Dan hoef je alleen maar een harddisk op de USB poort aan te sluiten. (of een usb stick als de site niet zo groot is :D ) Goedkoper kan volgens mij niet!


Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met: een harddisk op de poort aansluiten?

_________________
Een mens kan nooit genoeg leren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 17:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Marianne schreef:
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met: een harddisk op de poort aansluiten?

Bij de grijze Experiabox (fabrikant Siemens) kan je op de USB poort een harddisk op aansluiten. (of memmorystick, of printer) Je moet dan wel even in de configuratie van de EB dit aanzetten. Als je een Experiabox van Alcatel heb, dan kan dit niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 17:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Hier heb je bijv een leuk programma :

http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=61960

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1116833/0


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 17:43 
Offline

Geregistreerd: za 30 dec 2006 18:42
Berichten: 31
Woonplaats: Aan de kust
Ik werk met de EB van Siemens.
Begrijp ik het nu goed dat wanneer ik een externe harde schijf aansluit op de EB dat die dan als server kan dienen? Want uiteraard is dat altijd aan, en zou dus mijn pc wel gewoon uit kunnen?
Dan moet er dus op de externe harde schijf windows en Xampp geinstalleerd worden + de map waarin de homepage zit en verder niets?

_________________
Een mens kan nooit genoeg leren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 20:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Marianne schreef:
Dan moet er dus op de externe harde schijf windows en Xampp geinstalleerd worden + de map waarin de homepage zit en verder niets?


EB firmware versie 1.41 heeft de webserver software intern. Xampp heb je dan niet eens nodig. Zover ik weet kan je dan html pagina's op de harddisk zetten. Ik vermoed dat php enz. niet zal werken maar weet ik niet zeker omdat er nog niet mee gewerkt heb. (ik heb nog firmware versie 1.40) Ook het gebruik van een database zal denk ik niet ondersteund worden. Maar voordeel is dat je idd geen pc dag en nacht aan hoeft te staan.[/img]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 21:33 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Op 1 of andere manier ben ik aardig gefascineerd geraakt door deze topic. Ik heb zelf ook en eigen site met +-14.000 bezoekers per maand. Nu is het de overweging waard mijn eigen site op de eb te gaan hosten.

Allereerst wil ik en test gaan doen op en .org ik die nog leeg hebt staan om te kijken hoe het e.e.a werkt. Onder mijn huidige firmware 1.38 kan ik dit wel vergeten, maar onder de nieuwe 1.41 word het toch wel iets makkelijker dit te gaan proberen.


Ik heb al begrepen en gelezen dat je en site kan hosten vanuit en usb stick met daarop je mappen van je site. Hoe verder te werken vanuit 1.41 is mij geheel onduidelijk. Dus zou er iemand hier zijn die tijd in deze topic wil steken om stapsgewijs uit te leggen hoe je op de beste manier vanuit je eb en site kan laten draaien?

Natuurlijk is beveiliging hierbij ook van belangrijk. Kortom, wie oh wie kan helpen?


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 21:43 
Offline

Geregistreerd: za 30 dec 2006 18:42
Berichten: 31
Woonplaats: Aan de kust
Voor mij is het al een voorwaarde dat het PHP ondersteund moet zijn en dat ik databases aan kan maken zoveel als ik wil, want dat was o.a. 1 van de redenen waarom ik zelf wil hosten. Daar zitten bij veel hostings nou net de kneep dat je beperkt bent met databases.

_________________
Een mens kan nooit genoeg leren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2007 21:44 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Bijgevoegd een link naar een screenshot hoe het in firmware 1.41 uit zou gaan zien.

http://img265.imageshack.us/my.php?imag ... 524yn4.jpg

Gezien het feit dat nog geen (of maar zeer weinig) mensen dit op hun EB-Siemens hebben staan zal een in detail uitleg nog wel even op zich laten wachten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2007 00:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Lijkt me wel bijzonder handig zeg!

Ben benieuwd wanneer ik die versie krijg.

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling