Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 20:15 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Citaat:
Is er overigens al iets van bekend hoelang het gaat duren voordat de webinterface van de isdn-versie van de EB er is?
Eind van deze maand, alleen het jaar hebben ze er niet bij gezegd. :evil: Hopeloos is dat.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 22:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Willy schreef:
Citaat:
Is er overigens al iets van bekend hoelang het gaat duren voordat de webinterface van de isdn-versie van de EB er is?
Eind van deze maand, alleen het jaar hebben ze er niet bij gezegd. :evil: Hopeloos is dat.


Je kunt de HD bellen en vragen of ze in jouw experiabox de nieuwe firmware willen laden,dit kunnen ze dan doen.Totdat je een reset geeft heb je dus toegang via je webinterface.Probeer het eens zou ik zeggen.
Zelfs nu kun je bellen want na 22.00 uur is er bezetting :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr 2006 13:00 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Maarten, dit is niet helemaal juist. Ik heb de 2e lijn gisteren gevraagd deze software te plaatsen, maar men zegt dan men niet de beschikking heeft over deze software. Hij meldde er trouwens ook bij dat de update van de software voor deze week gepland stond, maar wegens enkele bugs weer uitgesteld is. Maar ja, we weten het .... als de oplossingen van de helpdesk net zo talrijk zouden zijn als de antwoorden die ze geven, dan zou iedereen zeer tevreden zijn. :wink: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr 2006 13:07 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Citaat:
Hij meldde er trouwens ook bij dat de update van de software voor deze week gepland stond, maar wegens enkele bugs weer uitgesteld is.
Het lijkt Microsoft wel. Vraag mij af of ze wel iets goeds kunnen bij KPN of Siemens. KPN had beter eens flink in de broek kunnen ******** voor met Siemens in zee te gaan. Ik krijg heimwee naar Alcatel/Thompson :lol: Maar ja dan nog maar weer even wachten, hopelijk werkt het dan probleemloos.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr 2006 13:21 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
jwagenaar schreef:
Maarten, dit is niet helemaal juist. Ik heb de 2e lijn gisteren gevraagd deze software te plaatsen, maar men zegt dan men niet de beschikking heeft over deze software. Hij meldde er trouwens ook bij dat de update van de software voor deze week gepland stond, maar wegens enkele bugs weer uitgesteld is. Maar ja, we weten het .... als de oplossingen van de helpdesk net zo talrijk zouden zijn als de antwoorden die ze geven, dan zou iedereen zeer tevreden zijn. :wink: :wink:


Dit is dan afhankelijk van de HD medewerker,want degene die ik aan de lijn had wou de update direct op mijn EB zetten alleen heb ik geen ISDN dus was het niet nodig.Van eventuele bugs was geen enkele melding.

Ik heb ze al eens aangegeven dat ze de informatie beter moeten stroomlijnen zeker bij de HD maar je ziet,het resultaat is zo goed als nihil :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 23:05 
Offline

Geregistreerd: di 21 maart 2006 23:09
Berichten: 49
Woonplaats: lochem
Tijdje even heel druk geweest: hier spreekt de deskundige hahahha
Komt vaak voor dat een leptop niet "standaard" draadloos wil werken, helaas.
Heeft te maken met wpa-psk. Encriptie is te zwaar.
Wat je dan kunt doen in je experia op wep128 zetten (in het geval van isdn (nogsteeds) laten doen via 0900 0244) en laat dan meteen je broadcast open zetten; even wat makkelijker zoeken! Als je beveiliging dan op wep 128 staat kun je dezelfde code gebruiken die voor wpa was toegekend.
Succes!

_________________
I know, for I told me so...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 apr 2006 09:33 
Offline

Geregistreerd: do 20 apr 2006 17:43
Berichten: 12
alwin ooo schreef:
Komt vaak voor dat een leptop niet "standaard" draadloos wil werken, helaas.
Heeft te maken met wpa-psk. Encriptie is te zwaar.

Ook bij een laptop die wel WPA-PSK TKIP ondersteund?

Aangezien WEP en WPA in mijn geval beiden niet werken (ook niet met USB adapter van Siemens), wacht ik nog wel even op de nieuwe firmware.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2006 22:21 
Wel, ik weet niet of ik nog veel hulp kan bieden maar dit dan maar als "naslag". Het probleem in het vorige bericht, duidt er op dat je mogelijk geen geldige key hebt ingevoerd. Gebruik je b.v. WEP ipv WPA dan zal de Experiabox ook werkelijk op WEP moeten staan. En als je denkt dat kje een bepaalde key hebt ingevoerd en die key staat er niet in zoals jij dat had gedacht, heb je natuurlijk ook een probleem...

Zeker bij de ISDN variant zoals ik dat zelf heb, is het gootste probleem dat je dit soort gegevens alleen via internet kunt instellen (webinterface niet beschikbaar). En dat instellen wil nog wel eens niet goed gaan.... Gevolg is dat je wel een connect maakt met alle draadloze netwerken in de buurt (vul maar een willekeurig wachtwoord in) maar daar houdt het dan wel mee op. Je kunt met geen enkele verbinding hert internet op. Dus je instellingen staan verkeerd en bljven verkeerd...

Wat mogelijk helpt: het resetten van de Experiabox (hij valt dan terug in de standaardwaarden, dus ook op WPA). Dan kun je van voren af aan beginnen. Een alternatief is elders een internet verbinding opzoeken en vandaar af je instellingen corrigeren.

Guess what: ik heb de Experiabox vanaf kantoor opnieuw moeten instellen. Na veel gepruts tot 1.00 's-nachts was dat het enige wat ik nog kon. Maar bij terugkeer thuis bleek vervolgens alles als een zonnetje te werken.... Ik ben er tot op de dag van vandaag van overtuigd dat ik echt alles goed had ingesteld. Het tegendeel moet het geval zijn geweest.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 26 aug 2006 14:29 
Offline

Geregistreerd: za 26 aug 2006 07:44
Berichten: 29
Woonplaats: zaltbommel
Base schreef:
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met het aanleggen van een draadloos netwerk met de Experiabox en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Een kennis van mij heeft namelijk pas Internetplusbellen van KPN aangeschaft en heeft gevraagd of ik wilde helpen met het installeren van het draadloze netwerk.

KPN heeft hiervoor een usb-adapter van Siemens meegeleverd met installatie cd (van kpn). Dit heb ik geprobeerd te installeren op een laptop, maar ik kom het installatie proces niet goed door, omdat de experiabox niet gevonden kan worden volgens de installatie. De usb-adapter wordt wel goed gevonden en ook kloppen de SSID-code en de beveiligingscode. De installatie wil niet verder als de Experiabox niet wordt gevonden, dus ik kan alleen nog de installatie beëindigen. ( De firewall staat op dat moment overigens uit )

Het vreemde is dat ik hierna wel een groen icoontje (“trappetje”) zie die aangeeft dat de signaalsterkte goed is. Ik zie echter dat de laptop problemen heeft met het toewijzen van een IP, dit duurt erg lang en resulteert in een vreemd IP en verkeerd subnet-masker (255.255.0.0) die buiten het bereik van de Experiabox vallen. Het lijkt er dus op dat het signaal van de Experiabox wel wordt gezien, maar dat er geen goede communicatie plaatsvindt.

De helpdesk van KPN dacht dat er een (driver) fout in de laptop zou zitten, maar nadat ik hetzelfde op een 2e laptop heb geprobeerd bleek dit niet het geval te zijn.

Verder werkt het netwerk prima als ik een netwerkkabel gebruik in plaats van draadloos. Dan kan ik op normaal internet komen via de experiabox. Ik kan dan alleen niet in de webinterface komen via het IP 192.168.2.1 ( ik weet niet zeker of dat zo hoort )

Het is wat lastig om dingen uit te proberen aangezien het niet m’n eigen netwerk is, maar weten jullie wat ik kan proberen om het op te lossen of waar het aan kan liggen?

B.v.d.


ik heb ook een acer laptop aan de experia box hangen. dr loos
maar... het kan zijn dat je wireless van de laptop niet de wpa-2 skip aankan? probeer het met web 128bit 13 karakters van 0-9 en a-f (doorelkaar) als volgt aan de netwerk kabel hangen intypen 192.168.2.1 dan admin intikken advanced kiezen , dan wireless ,security dan beveiliging web en dan je sleutel invoeren. dan opslaan uitloggen.
dan naar cmd ,dan ipconfig /all,kijk welk ip er staan(evt opschrijven)
dan ipconfig /renew .kijk wat daar uit komt!

dan kun je ook handmatig ip configuren met een harde dsn ip.

(als het eerder niet lukt) kanaal op 11.6. of 1 zetten (experia op auto)

je kunt ook nog tussen door de experia box resetten!

kijk in elk geval of de verbinding oke is! rechtklikken dr loze verbinding,eigenschappen.

ik hoor wel !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling