Ik draai momenteel (nog) onder wpa2 dat m.i genoeg veiligheid geeft voor en draadloos netwerk. toch vond ik het vastzetten van de ip`s toch ook wel goed voor en stabieler netwerk.
Echter, onder mijn speedtouch komen er ineens door vermoedelijk norton 360 conflicten in de pc. als ik bv surf naar NOS teletekst verbreekt de internet verbinding, valt MSN uit en na 4 sec kan ik weer verder. en dat wel zo`n 40 keer per avond werd en beetje irritant.
Nu ben ik gisteren even aan het klooien geweest met die grijze Siemens box dus had even die speedtouch er tussen uit. Omdat in de grijze Siemens veel tro69 fouten te lezen waren wilde ik die box even hard restten, echter hij haalt dan geen nieuwe update`s meer op omdat die box niet bestaat in het KPN netwerk en die speedtouch wel, is wel begrijpbaar.
Dus, heb die grijze er weer tussenuit gehaald en die speedtouch weer terug geplaatst. Omdat ik de draadloze kaarten al op de Siemens had ingesteld maakte hun natuurlijk geen connectie met het netwerk, dus om dat even snel te fixen heb ik aangegeven dat de kaarten auto en ip adres en dergelijke moet krijgen. Prompt, nu draait het wel dus goed zonder netwerk onderbrekingen...hoe kan dat nou?

Je zou denken dat dit moet kunnen. Je kan in de webinterface van de speedtouch aangeven dat die pc altijd het zelfde adres gebruikt en stel je draadloze kaarten via het TCP/IP protocol ook zo in. je zou verwachten dat dit geen conflicten moeten opleveren, bij mij dus wel en dat snap ik niet..
Iemand en idee hoe dit kan. Kort samen gevat, internet connectie verbreekt vaak tijdens gebruik als ik de ip`s vastzet in de netwerkkaarten en niet als ik deze op auto toe wijzen doet.
Groet Marcel.