Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 19:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2006 01:14 

Ik heb sinds kort een Lamabox geinstalleerd. Deze met een UPT kabel rechtstreeks op de EB gezet, waarna direct een goede verbinding.

Daarna begonnen de problemen. Voor deze installatie had ik al een netwerk van een desktop en een laptop (Draadloos). Tijdens de installatie van de Lamabox stond de laptop uit. Toen ik deze aanzette, was ik het draadloze netwerk kwijt. Ook het terugvinden was niet meer mogelijk.
Ik heb al gezocht op het forum, en een oorzaak hiervan kan het gebruikte kanaal van de EB zijn, dus dat ga ik eerst nog eens proberen.

Daarna het volgende probleem. In het verleden gebruikte ik nog wel eens Torrent om te downloaden (op de desktop), hierbij viel regelmatig de verbinding weg. Zoals ik gelezen heb, lag de oorzaak hiervan aan het verbinden van de vele Peers. Tegenwoordig gebruik ik hoofdzakelijk de nieuwsgroepen, en heb nog nauwelijks last van het verdwijnen van de verbinding, maar zo nu en dan komt het nog wel eens voor. Zo ook na de installatie van de Lamabox. Zoals altijd fiets ik dan de installatie van KPN erdoor en ga ik gewoon weer verder. Maar deze keer kreeg ik geen verbinding met de EB. Alles geprobeerd Gereset, Lamabox er weer afgehaald etc...etc...
Als ik nu eerst op de desktop een netwerkverbinding opzet via Windows en daarna de installatie van KPN draai, dan lukt het wel, maar doe ik het zonder, dan herkend hij de EB niet.

Ik vermoed, dat de Lamabox het locale IP adres van de laptop heeft overgenomen, waarna de problemen zijn begonnen.

De huidige situatie is nu:
Desktop -> Wireless (met een omweg)
Laptop -> Wired (Hierbij ga ik nog even stoeien met het juiste Kanaal)
Lamabox -> Wired

Heeft iemand een idee, wat hier mis is gegaan ?

Groet Erik

Laatst bijgewerkt door Dynamicregent op di 29 aug 2006 03:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2006 21:30 
Site Admin

probeer deze lamabox eerst een vast ipnr te geven, zodat deze geen conflict met de eb kan krijgen. schakel ook de dhcp op deze lamabox uit. zorg tenslotte dat de bandbreedte voor down- en upload niet te hoog is; anders krijg je problemen met telefonie en/of internet op de pc's.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 03:33 

Bedankt, dat ga ik eens proberen....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]