Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 19:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 22:11 

Voordat ik op de Experia box was overgestapt had ik direct adsl van KPN. Om mijn Maxtor schijf (300gb) als netwerkschijf te laten fungeren had ik een Network Storage Link van Linksys aangeschaft om USB via ethernet mogelijk te maken.
Dit werkte als een zonnetje (wel NTSF geformateerd) en zelfs films van 700 mb was geen probleem.
Voor de volledigheid: ik had ook een PC en een laptop gedraad (beide Windows XP) aangesloten.

Sinds ik op de Experia box met dezelfde randapparatuur werk heb ik problemen met mijn netwerkschijf via de Linksys Network Storage Link. Ik zie de netwerkschijf wel in Windows en kan ook kopieren, maar als ik een film of backup van 700 mb of een heleboel files tegelijkertijd selecteer om te kopieren dan knalt mijn schijf er steeds uit en krijg dan een melding in Windows dat de verbinding verbroken is. Na de F5 toets in Explorer te hebben gebruikt is mijn schijf er weer. Soms lukt het pas na 6x proberen. Dit is beide richtingen op (PC naar schijf en vica versa).

Ik heb al DCHP en het toekennen van een vast IP nummer geprobeerd. Beide zonder verbetering. KPN kon mij niet helpen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Sta op het punt om mijn Maxtor schijf rechtstreeks aan de USB poort van de EB te kopelen. Moet daarvoor wel weer formateren naar FAT32 en dan moet ik al mijn bestanden eerst veiligstellen en dat gaat gezien de kopieermoeilijkheid niet erg snel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 23:30 
Site Admin

krijgt de storage link automatisch een ipnr of heb je dit vastgezet.
als ik het goed heb heeft dit apparaat 2 usb diskpoorten; al eens gewisselt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 10:54 

Ik heb nu het IPnr vastgezet in de Storage link (zoals geadviseerd), maar heb ook al de DCHP optie aangevinkt. Beide zonder resultaat.
Het klopt dat dat de storage link 2 USB poorten heeft. Ik heb de 2e inderdaad nog niet geprobeert. Storage link adviseert namelijk de 1e poort te gebruiken voor je harde schijf en had er niet aan gedacht, omdat het geheel goed werkte onder direct ADSL met een router. Ga het vanavond proberen op USB poort 2 en laat het weten of het gewerkt heeft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 11:26 
Site Admin

zorg dat de dhcp niet werkt. dit wordt geregeld via de dhcp van de eb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 15:47 

Dus de DCHP optie in de EB ook uitzetten. Denk je dat er een IP conflict ontstaat in het netwerk? Ook deze tip is waardevol om uit te proberen. Ik heb nog een IP uitgevende router, dus die kan de IP-uitgifte regelen. Dit is dezelfde router die in de Direct ADSL opstelling ook goed werkte. Thnxs voor de tips en als ik het geprobeert heb zal ik het je laten weten of het bruikbare tips waren. Wordt waarschijnlijk donderdagavond, want vanavond wordt er naar voetbal gekeken :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 15:54 
Site Admin

de dhcp-optie in de eb aan laten staan. in de storage link dhcp uitzetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 10:00 

Ik heb door het voetbal nog niet de mogelijkheid gehad om alle tips uit te testen, maar jouw laatste advies is precies hetgeen hoe mijn instellingen nu staan.
Ik heb DCHP in EB aan staan en in de Storage link uit. Ik heb wel in de EB een fixed ip nr met het mac adres van de storagelink opgenomen en dit ipnr opgenomen in de storage link.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 18:57 

ik heb hetzelfde probleem, zowel binnen het netwerk naar de andere pc's als naar de maxtor HD, aangesloten op de usb van de EB.
Na enkele seconden blijkt dat de verbinding verbroken is. Ook downloaden van grotere bestanden geeft problemen. Download stopt.
Helpdesk van Planet geeft hier nog geen antwoord op.
Pc instellingen al geprobeerd met vanalles: dhcp uit, vast ip adressen, windows firewalls uit. Niets helpt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 10:31 

Ik heb alle tips gebruikt: USBpoort 2 van de linksys storage link, DCHP uitgezet in de storage link en een vast nummer toegewezen etc., maar de netwerkschijf valt nog steeds weg. Explorer blijft ook vaak hangen als je bestanden probeert te slepen naar de netwerkschijf. Soms lukt het mij om een 110-tal bestanden te kopieren, maar de volgende keer valt de verbinding al weg na 1 bestand te hebben gekopieerd. Heel frustrerend. De enige optie die ik nog niet geprobeerd heb is om de DCHP in de experiabox uit te zetten en een router achter de box te plaatsen die de IP nummers uit gaat geven. Als dat ook niet lukt, dan lijkt het erop dat de Experiabox de hoeveelheid traffic niet aan kan. Geheugenprobleem?

Een andere optie die ik nog niet geprobeerd heb is om de Maxtor schijf rechtstreeks aan de USB poort van de Experia box te hanen, maar daarvoor moet ik mijn Maxtor schijf fotrmateren naar Fat32 en moet ik mijn gegevens eerst veiligstellen met een haperende verbinding en dit is dus de laatste optie die ik wil proberen.

Iemand wel succes met een werkende Maxtor netwerk schijf?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 10:40 
Site Admin

ik maak gebruik van een WD hardisk (250 gb) via de usb poort van de eb en ben zeer tevreden. bij mij komen genoemde problemen niet voor. inderdaad zal een hd via de usb op de eb geformateerd moeten worden naar fat32.
heb je toevalig niet een usb-stick om te proberen via de eb of dan de problemen zich niet voordoen.
we horen het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 09:56 

Ik heb een USB stick gebruikt rechtstreeks op de EB en dit werkte inderdaad zonder problemen. Hoewel ik dit wel getest had met een kleine hoeveelheid data, want ik had geen grote stick.
Ik ben dus nu bezig om mijn NTSF geformateerde schijf te kopieren naar een ander medium en dan zal ik hem moeten formateren naar fat32 om hem vervolgens rechtstreeks in de EB te prikken.

Wat wel heel vreemd is (en het bewijs dat het aan de EB ligt) is dat ik mijn Maxtor schijf zonder problemen via de Linksys Storage Link gekoppeld heb aan een router (dus buiten het EB netwerk). Ik heb de data (in totaal 100 GB) in 1x kunnen kopiƫren, zonder dat de verbinding met de schijf er 1x uitgevallen is.

Blijkbaar kan de EB niet omgaan met de opstelling van de Linksys Storage Link. Tenminste, als zelfs de Fat32 geformateerde schijf rechtstreeks aangesloten op de USB poort van de EB dezelfde kuren gaat vertonen dan ligt aan mijn EB of de firmware van de EB.

Dus laat het jullie na het weekeinde weten als ik mijn schijf geformateerd heb en rechtstreeks heb aangesloten op de USB van de EB.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]