Sinds een goede maand heb ik Internetplusbellen. Net nadat ik een nieuwe PC (Acer M1610) met Vista heb aangeschaft. De installatie via de CD en via ingebouwde draadlose kaart (Linksys) ging perfect. Dus alles leek prima te gaan. Kort daarna werd de internetverbinding onstabieler (waarschijnlijk teveel storing op de draadloze verbinding) Uiteindelijk viel de verbinding helemaal weg. Tip van diverse kenners: maak een LAN verbinding met de EB box en dan is het probleem opgelost. Dat ging nog niet zomaar. Had inmiddels Norton verwijderd (systeem was ook al traag). Firewall uitgezet en met de CD van Planet de bedraade verbinding tot stand gebracht. Gevolg: weer een stabiele Internet verbinding. Totdat ik de PC weer opnieuw opstarte (na de PC 's avonds gewoon uitgezet te hebben) Vanaf dat moment krijg ik geen verbinding tot stand (dat zou eigenlijk automatisch moeten gaan ...toch ?) Via de installatie CD geprobeerd, maar hij maakt geen verbinding met de EB. Via supportwizard alle mogelijkheden geprobeerd.....geen resultaat. KPN gebeld en diverse mogelijkheden geprobeerd (bc reset winsocket), geen resultaat. Steeds heeft men het over reset van de IP-instellingen, maar ik kom er niet verder mee. Ik heb het ook geprobeerd met vaste IP instellingen, dan herkent hij de EB kennelijk wel, maar maakt nog steeds geen verbinding. En geeft vervolgens aan dat de IP instellingen op automatisch moeten staan. Ook de Wireless kaart heb ik uitgeschakeld zodat dit geen conflict zou moeten kunnen maken. Ethernetkaart opnieuw geinstalleerd (in lijst gedelete, waarna hij zichzelf weer installeert) Modem uitgezet.....stekker eruit.....softwarematig gereset...) Nu ben in niet zo technisch aangelegd op PC-gebied, dus wellicht is het een stomme instellingsfout, maar ik kom niet verder. Wie heeft er nog tips !?
|