Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 22:23 
Offline

Geregistreerd: vr 11 aug 2006 23:04
Berichten: 17
Weet iemand of je voor het gebruik van beide telefoonlijnen van de EB twee telefoonnummers moet hebben of kan één nummer over beide lijnen werken?
toelichting: gisteren is de portering helemaal afgerond en is mijn tweede lijn afgezien van een kiestoon niet meer actief. Moet ik nu perse een tweede nummer aanvragen om die tweede lijn te kunnen gebruiken?

bvd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 22:40 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Inderdaad moet je een tweede nummer aanvragen en dan kun je b.v ook onderling naar elkaar bellen.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 23:06 
Offline

Geregistreerd: vr 11 aug 2006 23:04
Berichten: 17
ja maar, gaan dan beide lijnen wel over als ik op mijn basisnummer gebeld wordt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 23:28 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
nee, het zijn 2 aparte nummers. dus telefoons aangesloten op tel1 gaan over als het huidige nr wordt gebeld en telefoons aangesloten op tel2 gaan over als het nieuwe nr wordt gebeld. het dus niet te vergelijken met isdn. met deze 2 nrs kan je wel 2 gesprekken tegelijk voeren.
ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

ps of het huidige nr reageer op tel1 of tel2 is natuurlijk afhankelijk van waarop deze lijn is aangesloten.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 19:47 
Offline

Geregistreerd: vr 11 aug 2006 23:04
Berichten: 17
Door een ander berichtje komt nu bij mij de volgende oplossing boven:

Als ik achter één van de analoge lijnen de webfox hang die ik nog over heb van voor mijn IPB tijd, kan ik daarmee dan deze lijn verdubbelen? De webfox heeft immers twee analoge uitgangen.
Of heeft de webfox een isdn signaal nodig om er iets mee te kunnen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 19:57 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Als je voorheen isdn heb gehad weet je toch wat die Webfox als signaal nodig heeft. isdn dus.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 20:10 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Willy schreef:
Als je voorheen isdn heb gehad weet je toch wat die Webfox als signaal nodig heeft. isdn dus.


En dat is nu digitaal en dus van enkele waarde meer vandaar dat ook oa het lampje bijv van een NT kastje uit is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 10:50 
Offline

Geregistreerd: vr 11 aug 2006 23:04
Berichten: 17
jwagenaar schreef:
nee, het zijn 2 aparte nummers. dus telefoons aangesloten op tel1 gaan over als het huidige nr wordt gebeld en telefoons aangesloten op tel2 gaan over als het nieuwe nr wordt gebeld. het dus niet te vergelijken met isdn. met deze 2 nrs kan je wel 2 gesprekken tegelijk voeren.
ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

ps of het huidige nr reageer op tel1 of tel2 is natuurlijk afhankelijk van waarop deze lijn is aangesloten.


Dit blijkt na aanvragen van (2) extra nummer(s) dus niet waar te zijn.
Via de kpn site heb ik mijn 2e nummer aan lijn 2 gekoppeld. vervolgens heb ik het 3e nummer aan lijn 2 gekoppeld omdat mijn EB aangaf dat de koppeling mislukt was.
Als ik nu gebeld wordt op mijn oorsronkelijke nummer gaan beide lijnen over. Daarnaast blijken biede nieuwe nummers te werken op lijn 2. Als ik daarmee uitbel wordt nu het eerst gekoppelde nummer meegegeven.
Ik ben hier zeer tevreden mee (a la ISDN).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 11:24 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
bedankt voor je aanvullende informatie; zou leren we allemaal :lol:

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 23:28 
Offline

Geregistreerd: vr 18 aug 2006 21:15
Berichten: 61
enbeware,
Wat moet je betalen voor een 2e en 3e nummer?
Aanvankelijk was een 2e nummer gratis maar ik meen mij te herinneren bij Planet gelezen te hebben dat per 1/9/06 ook betaald moet worden voor een 2e nummer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 00:08 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
zie http://www.kpn.com/kpn/show/id=1122189

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 20:45 
Offline

Geregistreerd: vr 22 sep 2006 11:13
Berichten: 28
Klopt,

Technisch is het mogenlijk om beide poorten te laten overgaan met 1 nummer.

Echter, deze functionaliteit is niet toegevoegd aan mijnKPN omdat:

Als je maar 1 toestel hebt aangesloten en in gesprek bent, de 2de beller géén inbezet toon krijgt maar een overgangs toon.

Ook bij een wijzigingsverzoek zal de MPSD dit niet programmeren in de EB omdat dit anders tot een overspoelde helpdesk leidt.
Er kan immers géén onderschijdt gemaakt worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 03:51 
Offline

Geregistreerd: wo 20 sep 2006 22:34
Berichten: 18
of de service desk dit inprogrammeerd zal aan de mederwerker liggen denk ik, situatie die kennis van mij gebruikt

TEL1 met nummer *70
TEL2 met nummer *50

TEL2 staat ingesteld op ring all die gaat dus ook over wanneer *70 wordt gebeld

TEL1 staat ingesteld bij ingesprek doorverbinden naar TEL2
TEL2 staat bij ingesprek ingesteld op voicemail

Zo is er 1 telefoonnummer dat gebeld wordt maar 2 telefoons die reageren en zelfs 2x een gesprek gevoerd kan worden.


Als je aardig bent en goed uitlegd wat je wil zullen ze je denk ik wel helpen en wat geduld natuurlijk want storingen hebben prioriteit


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 12:32 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
IPB-Master schreef:
of de service desk dit inprogrammeerd zal aan de mederwerker liggen denk ik, situatie die kennis van mij gebruikt

TEL1 met nummer *70
TEL2 met nummer *50

TEL2 staat ingesteld op ring all die gaat dus ook over wanneer *70 wordt gebeld

TEL1 staat ingesteld bij ingesprek doorverbinden naar TEL2
TEL2 staat bij ingesprek ingesteld op voicemail

Zo is er 1 telefoonnummer dat gebeld wordt maar 2 telefoons die reageren en zelfs 2x een gesprek gevoerd kan worden.


Als je aardig bent en goed uitlegd wat je wil zullen ze je denk ik wel helpen en wat geduld natuurlijk want storingen hebben prioriteit

vreemd dat het wel of niet inschakelen van deze functionaliteit afhankelijk is van "hoe aardig ben je zelf" en "hoe staat de muts van de desbetreffende medewerker". dit lijkt mij niet een juiste werkwijze en veroorzaakt veel onduidelijkheid bij de klant.
of dergelijke functionaliteit beschikbaar stellen voor alle klanten of dit geheel niet uitvoeren (welke redenen hiervoor dan ook ten grondslag mogen liggen).

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 18:22 
Offline

Geregistreerd: wo 06 sep 2006 17:21
Berichten: 39
Daarom hebben wij ook ondersteuningsvoorwaarden, waarin omschreven staat wat wij wel en niet ondersteunen. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die meer kennis in huis hebben en dit dan ook delen met de klant, je kan iemand die deze kennis niet heeft (en ook niet hoeft te hebben) het niet kwalijk nemen dat die die ondersteuning niet kan bieden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling