Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 23:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 09:46 

Ik hoop met een paar weken ook de "Experia Experience" te ondergaan maar zit nog met een paar vragen waar de KPN helpdesk ook niet direct raad mee wist.
Hopelijk kan dit forum mij verder helpen.

Ik heb momenteel een 100bT netwerk liggen met 5 PC's, 2 netwerkprinters en plannen voor een netwerk drive voor backup.
Ik werk van huis uit en gebruik een Linksys hardware firewall+router plus IPSec-VPN link naar mijn bedrijfsnetwerk.

Volgens mij heeft de Experia ook een hardware firewall maar er is geen info beschikbaar op welke manier deze firewall werkt.
Mijn gevoel zegt dat twee firewalls achter elkaar problemen gaan geven, te meer daar ik de Linksys en modem met fixed MAC adressen moest configureren om het geheel aan de praat te krijgen.

Ook kon KPN mij niet vertellen of een IPSec/VPN link werkt op de Experia (ze geloven van wel maar garanderen dit niet)

Iedere ervaring tip of suggestie hieromtrent is welkom.
Ik wil de downtime bij overschakelen beperken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 12:22 

jmvolkering schreef:
Ik hoop met een paar weken ook de "Experia Experience" te ondergaan maar zit nog met een paar vragen waar de KPN helpdesk ook niet direct raad mee wist.
Hopelijk kan dit forum mij verder helpen.

Ik heb momenteel een 100bT netwerk liggen met 5 PC's, 2 netwerkprinters en plannen voor een netwerk drive voor backup.
Ik werk van huis uit en gebruik een Linksys hardware firewall+router plus IPSec-VPN link naar mijn bedrijfsnetwerk.

Volgens mij heeft de Experia ook een hardware firewall maar er is geen info beschikbaar op welke manier deze firewall werkt.
Mijn gevoel zegt dat twee firewalls achter elkaar problemen gaan geven, te meer daar ik de Linksys en modem met fixed MAC adressen moest configureren om het geheel aan de praat te krijgen.

Ook kon KPN mij niet vertellen of een IPSec/VPN link werkt op de Experia (ze geloven van wel maar garanderen dit niet)

Iedere ervaring tip of suggestie hieromtrent is welkom.
Ik wil de downtime bij overschakelen beperken.

Ik gebruik zowel de experiafirewall als die van Norton internetsec., ik moest alleen in Norton de toestemming voor firewall voor Firefox en thunderbird geven, het loopt allemaal als een trein. Voor de andere vragen kan ik geen antwoord geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 15:52 

Welk type Linksys gebruik je en wat zijn de merken/types van de netwerkprinters ?
Aan welke abbo zit je te denken qua snelheid ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 00:34 

De Firewall in de EB is ook uit te zetten.

Verder heb ik het begin VPN over Ipsec gebruikt, zonder problemen.
Het enige is dat er 10kb/s aan data verkeer gebruikt werkt door de VPN verbinding, en ik dus 10kb/s minder snelheid had.

Alleen twijfel ik ofdat je wel zoveel apparaten op de EB aan kunt sluiten van wege het aantal verbindigen dat maximaal gelegd kan worden. Misschien dat iemand anders daar wat meer over weet.

(Volgens een 2e lijns helpdeskmedewerker hing dat ook nog eens af van het abbonement, en niet alleen van 256 mogelijke verbindingen die de EB aan kan)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]