Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 18:59 
Offline

Geregistreerd: di 04 jan 2011 19:54
Berichten: 1
Door KPN ben ik gister naar dit forum verwezen om alhier meer te weten te komen over het gebruik van Playstation 3 en Experia box. Ik heb gezocht naar PS3 en playstation op dit forum maar helaas niets gevonden.

Wat ik wil:
Ik speelde regelmatig Gran Turismo 5 Proloog en ook online. Ik beschik over een PS3 een lankabel naar de Experia Box (een grijze) Siemens XS551. Verder heb ik gewoon internet bellen plus pakket . Een vaste telefoon en een bedrade PC. Ik werk niet draadloos.
Met de komst van Gran Turismo 5 (GT5) dacht ik mijn online racen te kunnen voortzetten.

Wat lukt er wel:
Nou ik kan internetten via de PS3 en ik kan ook in de Sony Playstation shop komen. Dus er is wel een verbinding!

Wat lukt er niet:
Zodra ik GT5 opstart krijg ik een melding dat je niet online kunt als je geen chat enabled hebt (daar begrijp ik al niets van). Zodra je in het spel bent en je kiest voor online gamen krijg je a l een melding dat er een server error is.
Op de website van KPN staat summier hoe je een PS3 aan de praat kunt krijgen. Die stappen heb ik doorgenomen.
http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bi ... aqid=11170

Op het web vond ik ook de volgende informatie:
Citaat:
Als eerste ga je op je PlayStation 3 naar instellingen. Daar druk je op netwerkinstellingen en op instellingen internetverbindingen. Hier zoek je zoals normaal je verbinding, alleen klik je bij instellingen niet op standaard, maar op aangepast. Je gaat nu naar rechts totdat je ziet staan instellingen ip-adres. Daar druk je op handmatig (in plaats van automatisch) en voer je het volgende in:
ip adres: 192.168.2.18
subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardrouter: 192.168.2.1
Primaire dns: 192.168.2.1
secundaire dns: 0.0.0.0
Nu blijf je weer naar rechts gaan (niks veranderen aan die instellingen die je tegenkomt!) en test je de verbinding. Er staat dat je nog steeds NAT-Type 3 hebt. Nu zet je je PlayStation 3 volledig uit. (Met de normale op de achterkant en met de slim trek je de kabel eruit). Dan ga je op je PC naar http://192.168.2.1./welcome_login.stm en log je in. Het wachtwoord is admin.
Nu ga je naar advanced settings en dan naar Address Translation (NAT) en dan naar Exposed host. Vul daar in: 192.168.2.18 PS3. Vink dan Enabled aan en druk op ADD. Dat duurt 10 seconden. Druk dan op OK en dat duurt weer 10 seconden. Klik nu alles weg en loop naar je Expera Box. Zet hem achterop even uit met de aan-uit knop en wacht 10 seconden en zet hem weer aan. Wacht tot alle lichtjes branden (als normaal) en zet je PlayStation 3 aan. Als het goed is, heb je nu NAT-Type 2!

Die stappen heb ik uitgevoerd en zowaar zie ik in de settings van de PS3 dat ik nu NAT 2 heb. Echter nog steeds kan ik niet online GT5 spelen.

Op de Experia box heb ik ook het volgende geprobeerd:
Onder de kop Portforwarding
Code:
Protocol - Public port - Local port - Local IP address - Comment
TCP         80               80              192.168.2.18         PS3
TCP         443             443             192.168.2.18         PS3
TCP&UDP 5223,5223  5223,5223    192.168.2.18         PS3
UDP        3478           3478             192.168.2.18         PS3
UDP        3479           3479             192.168.2.18        PS3
UDP        3658          3658              192.168.2.18        PS3

Bij Exposed Host staat
Local IP adres 192.168.2.18 Comment PS3

Ik zit er over te denken om bij KPN weg te gaan en een overstap naar XS4All te maken. Een collega speelt ook GT5 en hij zit met een Fritzbox + XS4ALL en kan online spelen. Wat mij nog weerhoudt om de overstap te maken is het feit dat mijn kpnplanet.nl email adres overal en nergens in gebruik is. Ga ik weg bij KPN dan ben ik dat ook kwijt.

Mijn vraag:
Natuurlijk is daar wel een oplossing voor maar ik dacht ik waag nog een poging hier om te kijken of er wellicht toch nog een oplossing is om de Experia box aan de praat te krijgen met GT5. Andere (online) games speel ik niet. Ter info, ik ben geen techneut.

Edit: Sprak net opnieuw met de helpdesk om erachter te komen wat email only optie kost (Eur 2.50 p mnd) en hij vertelde mij dat ik wellicht een te lage snelheid heb (8mbit meen ik) om GT5 te kunnen spelen. Met Gt5 proloog lukt(e) dit wel. Een hogere snelheid kiezen heeft geen zin omdat ik te ver van een centrale zit.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling