Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: InternetMinBellen??
BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010 23:49 
Offline

Geregistreerd: di 12 okt 2010 16:45
Berichten: 2
Afgelopen zomer heb ik me in een onbewaakt moment laten strikken voor InternetPlusBellen (tot dat moment had ik ADSL Easy van Planet Internet). Vorige maand heb ik de Experia Box samen met een vriend geïnstalleerd. In eerste instantie leek alles goed te zijn gelukt, tot ik erachter kwam dat de telefoonverbinding ontzettend slecht was. De lijn is ontzettend onduidelijk en het blijkt dat er een vertraging van 2 seconden op zit. Telefoneren wordt daarmee een frustrerende bezigheid, omdat mensen steeds denken dat ik ze niet versta doordat mijn reactie pas zo vertraagd doorkomt. Volgens een KPN-medewerker (die ik met veel moeite te pakken kreeg, want de lijn valt ook om de haverklap weg) is de uploadsnelheid van mijn telefoon erg traag. Het internetten daarentegen levert relatief weinig problemen op. Alleen wel als ik gelijktijdig probeer te bellen; dan krijg ik vaak ineens allerlei foutmeldingen. Zijn er mensen die gelijksoortige belproblemen hebben, of sta ik hier alleen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: InternetMinBellen??
BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010 05:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Stuur even een mail naar de Web-Care op dit forum, zij kunnen je verder helpen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: InternetMinBellen??
BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010 20:55 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Jan Dorie schreef:
De lijn is ontzettend onduidelijk en het blijkt dat er een vertraging van 2 seconden op zit. Telefoneren wordt daarmee een frustrerende bezigheid, omdat mensen steeds denken dat ik ze niet versta doordat mijn reactie pas zo vertraagd doorkomt. Volgens een KPN-medewerker (die ik met veel moeite te pakken kreeg, want de lijn valt ook om de haverklap weg) is de uploadsnelheid van mijn telefoon erg traag. Het internetten daarentegen levert relatief weinig problemen op.

Duidelijk geval van een slechte lijnkwaliteit. Dit kan komen door o.a.:
- Corrosie, vocht op het ISRA-punt.
- Verkeerde kabel(platte snoer) gebruikt tussen ISRA en EB.
- Onderbreking van 1 van de aders, waardoor het signaal maar op 1 ader binnenkomt.
- Aftakkingen van andere kabels op de EB aansluiting.
- Etc, etc.

Sluit de EB rechtstreeks aan op het ISRA-punt en gebruik de juiste aders. Zorg dat de aders vrij zijn van roest en corrosie, dus dat de aders van blank koper zijn en niet zwart.

Nog steeds problemen, dan KPN monteur laten komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: InternetMinBellen??
BerichtGeplaatst: za 16 okt 2010 22:17 
Offline

Geregistreerd: di 12 okt 2010 16:45
Berichten: 2
Inmiddels ben ik uit de brand geholpen door een vriendin die net als ik dezelfde belproblemen had met InternetPlusBellen. Zowel mijn modem als mijn telefoon zijn nu verhuisd van de studeerkamer naar de huiskamer, vlakbij de plek waar de telefoonaansluiting via een wandcontactdoos mijn huiskamer binnenkomt. Zodoende is de afstand tussen wandcontactdoos en modem + telefoon geminimaliseerd. Er loopt nu provisorisch een computerkabel tussen huiskamer en studeerkamer. Niet fraai, maar de belproblemen behoren nu eindelijk tot het verleden. Mijn opluchting is groot.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: InternetMinBellen??
BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 03:00 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Jan Dorie schreef:
Inmiddels ben ik uit de brand geholpen door een vriendin die net als ik dezelfde belproblemen had met InternetPlusBellen. Zowel mijn modem als mijn telefoon zijn nu verhuisd van de studeerkamer naar de huiskamer, vlakbij de plek waar de telefoonaansluiting via een wandcontactdoos mijn huiskamer binnenkomt. Zodoende is de afstand tussen wandcontactdoos en modem + telefoon geminimaliseerd. Er loopt nu provisorisch een computerkabel tussen huiskamer en studeerkamer. Niet fraai, maar de belproblemen behoren nu eindelijk tot het verleden. Mijn opluchting is groot.


Dat is dus de reden waarom kpn adviseert de kabel tussen het israpunt en de experia niet langer te maken dan 2 meter. Uit uw verhaal blijkt maar dat een te lange kabel toch problemen veroorzaakt. (niet altijd!)

Ik plaats en slotje omdat het probleem is opgelost.

Gr Marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling