Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 23:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 12:56 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010 23:40
Berichten: 2
Ik wil graag de experiabox aansluiten in de meterkast van mijn schoonouders, maar ik heb moeite om te bepalen welk kabel uit de lasdop komend ik moet splitsen voor de splitter. Uit de lasdop komen twee telefoon kabels respectievelijk naar woonkamer en slaapkamer en een verbinding met een beveiligingsinstallatie. Natuurlijk wil ik wel gebruik maken van alle telefoon aansluitingen en geen (mogelijk??) kwaliteitsverlies krijgen. Kan ik gerust een kabel doorsnijden (bijv. die naar de woonkamer) en daarin de splitter zetten, of moet ik de lasdop open maken en met verlengdraden de rode en blauwe kabeltjes van de hoofdaansluiting onderscheppen en daarbuiten (de lasdop) de knip maken? Qua plaats in de dop wordt dat laatste erg moeilijk, gezien de beperkte ruimte in de ring onderaan waar de hoofdaansluitingskabel en de drie uitgaande kabels doorheen gaan. In de handleiding wordt niet ingegaan op de situatie waar meerdere telefoonkabels uit de lasdop komen, terwijl er wel gewaarschuwd wordt om de splitter en experiabox te plaatsen na afsplitsing van een of meerdere teelfoonaansluitingen.

De KPN hulptelefoon raadde mij aan om gewoon eerst de aansluiting te doen van af de telefoon aansluiting in de woonkamer en dan te kijken of er mogelijke storing optreedt in de telefoon in de slaapkamer of met de beveiligingsinstallatie. Ik heb dit laatste gedaan, maar heb nog niet voldoende tijd gehad om te onderzoeken of er storingen optreden. Heeft iemand hier ervaringen hiermee?? Zelf prefereer ik ook een aansluiting in de meterkast gezien de situatie in de woonkamer die nu niet echt mooi is.

Alvast bedankt voor jullie raadgevingen, ervaringen of tips.

Groeten uit Emmeloord,

Jaap.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 15:17 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
De splitter moet je plaatsen voor de alarmcentrale. In de lasdop zit de telefoonlijn op 2 aders van een kabel die naar de ingang van de alarmkiezer gaat en komt via de uitgang van de alarmkiezer weer terug naar de lasdop en wordt dan verbonden met de woon- en slaapkamer.

Het beste kan je de kabel naar de alarmkiezer onderbreken en de 2 aders die van het ISRA-punt komen op de splitter aansluiten. De dezelfde 2 aders die naar de alarmkiezer gaan sluit je aan op TEL1 van het modem. De andere 2 aders verbindt je weer met elkaar door.

Let op! Als je overgaat naar IPB kan het zijn dat de alarmkiezer niet goed meer werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2010 13:33 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010 23:40
Berichten: 2
Marcel schreef:
Let op! Als je overgaat naar IPB kan het zijn dat de alarmkiezer niet goed meer werkt.


Bedankt Marcel voor je reactie. Wat bedoel je precies met "overgaan naar IPB"? De experiabox wordt uitsluitend gebruikt voor internet toegang (basis internet), maar niet voor internet en bellen over internet.
Bedoel je dat wanneer overgegaan wordt naar een internet en bellen over internet abonnement, de alarminstallatie (mogelijk) niet goed werkt , maar in de huidige beoogde situatie wel goed werkt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010 11:20 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Ja, dat klopt. Je hebt dus alleen internet in combinatie met een analoge telefoonlijn. In plaats van de lijn naar de alarmkiezer op TEL1 aan te sluiten, moet je deze op de splitter aan sluiten zoals in de installatie handleiding staat aangegeven.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling