Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 maart 2010 22:32 
Offline

Geregistreerd: di 27 okt 2009 00:09
Berichten: 1
Ik heb inmiddels mijn tweede TG787 van KPN.
Het eerste model (met firmware 8.2.2.1) was een waar drama, ik kon er echt niets mee.
Gevraagd om nieuwe firmware, maar dat was allemaal niet mogelijk, ik kreeg een volledig nieuw modem.
Gelukkig met een betere firmware (8.2.T.4), deze was een stuk stabieler.

Maar nu heb ik nog altijd 1 probleem wat mijn eerste TG787 ook had: alle instellingen die ik erin zet (zoals SSID naam, preshared key, port-forwardings, etc.) zijn weg als de stroom even van het modem is geweest. Vandaag weer een korte stroomstoring geweest, en ik kon weer alles gaan instellen.

Ik heb de helpdesk van KPN gebeld met het verzoek een exemplaar te bezorgen die wel de instellingen bewaart.
De persoon probeerde mij eerst wijs te maken dat dit gedrag normaal is ("een router heeft nu eenmaal geen harddisk zoals uw pc"....). Uiteindelijk gaf hij aan dat er inmiddels een TG789 is, die de instellingen wel bewaart. Omruilen was echter niet bespreekbaar, mijn TG787 is niet defect maar dat euvel hoort gewoon bij dat model....

Uiteraard ben ik niet van plan om het hierbij te laten. Diverse zaken in mijn huis zijn afhankelijk van een werkende internetverbinding. Als dat ding een keer tijdens mijn afwezigheid even zonder stroom komt, zijn al mijn instellingen weg en staan de standaardinstellingen weer terug.

Iemand een suggestie wat ik kan doen om dit probleem de wereld uit te helpen? Ik weet het, een officiele klacht indienen bij KPN over het modem en "de hulp" van de helpdeskmedewerker, maar misschien kan ik zelf eerst nog iets proberen?

JDN


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 maart 2010 23:28 
Offline

Geregistreerd: vr 12 feb 2010 00:50
Berichten: 10
Ik kan je meteen uit de droom helpen dat de TG789 dit niet heeft, want deze verliest ook een gedeelte van zijn instellingen na een reboot/stroomonderbreking.

Toch lachen dat er word gesuggereerd dat het heel normaal is dat een apparaat instellingen verliest. In m'n tv zit toch ook geen hardeschijf.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling