Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 13:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 maart 2010 17:40 
Offline

Geregistreerd: do 04 maart 2010 23:13
Berichten: 6
Hoi.
Leuk vraagstuk waar ik meer dan week mee lig te stoeien en waarvan de helpdesk zegt dat ik maar moet googelen:

Thuis draai ik met 2 notebooks draadloos via een SX551 Experiabox.
Nu wil ik de printer via de usb-poort daarvan aansluiten als netwerkprinter.
De settings in de EB zijn aangepast, hij ziet de usb-printer staan, incl het ip-adres 192.168.2.1.
Onder de kop USB staan de fileserver en internetserver beiden op OFF.
Als ik op de notebook kijk onder Start-printers, dan staat de printer daar OFFLINE.
Nu heb ik de printer daar verwijderd en laten zoeken naar een netwerkprinter, maar die herkent hij niet herkent.

Nadat ik voor de 3e keer belde met de kpn helpdesk (0900-0244), kreeg ik voor de 3e keer een verschillend antwoord:
1. de medewerker kon mij niet zo heel veel helpen en ik moest via googelen en bepaalde termen kijken wat ik kon vinden
2. de medewerker zei dat het onmogelijk is een printer op de usb aan te sluiten en ik een verloop kabeltje kon kopen om van usb naar utp te gaan
(bij Mycom zei men dat dat niet bestaat en had als alternatief een extra router à 85,= die ik maar even niet gekocht heb)
3. de medewerker zei dat hij het met de huidige settings in principe gewoon zou moeten doen.
(na navraag bij zijn collega's meldde hij dat hij mij hier niet langer mee kon ondersteunen omdat het geen kpn-randapparatuur betrof, begrijpelijk)

Mijn vraag is concreet:
Wie heeft hier ervaring mee en weet waar het fout gaat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 maart 2010 13:00 
Offline

Geregistreerd: di 09 maart 2010 15:41
Berichten: 1
Woonplaats: Sliedrecht
Hoi Houdini,

Volgens mij moet het in jouw geval op de volgende manier werken:

Ga naar start-printers
kies voor "Printer toevoegen"
in het keuzescherm kies je voor lokale printer (niet laten zoeken naar plug & play)
Kies in het volgende scherm voor "Een nieuwe poort maken" en selecteer in de lijst "Standaard TCP/IP poort"
In de wizard vul je nu het IP-adres van de printer in (192.168.2.1 volgens je post)
Nadat de wizard is voltooid, vervolg je de installatie en kies je de driver van je printer.
Testpagina printen... hier terug komen en laten weten of het werkt... :wink:

succes!

PS. zo werkt het onder windows XP, maar voor zover ik weet werkt het onder Vista of Windows 7 nagenoeg identiek.

m.vr.gr.
Rene


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 maart 2010 13:36 
Offline

Geregistreerd: do 04 maart 2010 12:39
Berichten: 24
Zit je met beide notebooks uberhaubt wel in hetzelfde 'thuisnetwerk' ofwel je werkgroep?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 maart 2010 21:19 
Offline

Geregistreerd: do 04 maart 2010 23:13
Berichten: 6
Hoi,

TER LERING EN VERMAAK VOOR IEDEREEN:
Ben een hele poos bezig geweest het probleem te ontdekken en kwam daar zelf niet goed uit.
Omdat het mij niet lukte de printer als netwerkprinter te installeren, besloot ik eens op de site van Canon naar drivers te zoeken.
Doordat dat niet lukte belde ik hen op. Daar werd mij verteld dat de Pixma iP4200 helemaal niet geschikt blijkt als netwerkprinter.
Ik moest hem maar delen in het netwerk.

Bij Conrad heb ik vervolgens een usb-servertje gekocht van 35,= en nu draait mijn printer als een tierelier, als NETWERKPRINTER!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling