Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 19:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TG787 sneller dan TG789
BerichtGeplaatst: za 06 feb 2010 22:57 
Errug vreemd dit....

Ik heb geruime tijd de TG787 gebruikt, en met deze router haalde ik een downloadsnelheid van 5.5Mb per seconde ( IPB extra abbo )
Sinds vandaag heb ik de TG789 geinstalleerd, en nu wil mijn downloadsnelheid niet boven de 5Mb komen......

Dus buiten het feit dat de TG789 ( en de TG787 ) voor problemen zorgen met de PS3, zit er intern ook iets niet helemaal lekker waardoor mijn downstream nu ook geknepen wordt.....

En dan krijg ik een verleidelijke folder van UPC in de bus........


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 12:40 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Er kan verschil in zitten. Niet alleen in andere type, maar ook in dezelfde type modems.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 20:05 
Mag ik zeggen dat ik dat de grootste BS vind sinds de uitvinding van het gesneden brood.....
Ik heb een 8Mb abbo, maar als ik dus van KPN weer zo'n router krijg dan heb ik dus maar 4 Mb..... :evil:

Mag dat op z'n zachtst gezegd dus wel opmerkelijk noemen....

Is het niet met randapparatuur op die Thomson boxen, dan is het wel omdat ik dus nu een verlies in snelheid heb alleen omdat ik een NIEUWERE router krijg van KPN.

Nu komt het volgende daar weer bovenop, nl. draadloos internet werkt ook niet meer.
Heb alle gegevens juist ingevuld, maar het ding weigert te werken....

Klachten: prima, maar laten we het wel gezellig houden, daarom alle overbodige rommel eruit gefilterd. Nogmaals, ipbforum is een laagdrempelig forum!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 23:27 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
"Nu komt het volgende daar weer bovenop, nl. draadloos internet werkt ook niet meer.
Heb alle gegevens juist ingevuld, maar het ding weigert te werken...."

Kom op, ik neem dat je je probleem opgelost wilt hebben, denk je echt dat we je een oplossing kunnen geven als je met deze info komt? Ja ik heb alles juist gedaan maar toch werkt het niet!!

Of wil je gewoon je ongenoegen uitten.. Denk dat je hier dan niet aan het juiste adres bent. Excuses dat ik een beetje hard overkom, maar hier kan niemand wat mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 23:44 
Okee,

SSID controle : Check
WPA Key controle : Check

Waarbij het weer opvalt dat de webinterface van de TG789 de draadloze gegevens van de TG787 weergeeft.
De SSID is bij de 787 hetzelfde als bij de 789 ( in de webinterface )
Terwijl op de onderkant van de routers twee totaal verschillende zaken staan.

En ja, ik ben behoorlijk gefrustreerd over zaken die niet werken waar ik wel voor betaal !
Zou jij dat niet zijn dan. Edit moderator: ja zou ik ook zijn, maar kan ook idd wel netter geformuleerd worden!

Ik neem IPB Extra bij KPN en haal max 5 Mb ( uitschieters naar 5.5 ) met de TG787
Ik krijg een nieuwe router ( TG789 ) omdat mijn PS3 niet functioneerd op de TG787 en deze haalt de snelheid nog verder naar beneden.
Ook functioneerd mijn PS3 nog steeds niet naar behoren.

Het is nou niet echt mijn eerste en enige probleem dat ik heb met KPN.
Het is op dit moment eigenlijk alleen de papierhandel nog die me weerhoud om over te stappen op een andere provider.
En dan ben ik geen abbo-hopper, ben al een flink aantal jaren klant bij de KPN ( zowel privé als zakelijk ).

Heb zojuist de 787 maar weer opgehangen, draadloos werkt weer, snelheid is weer "ok" ( voor zover je 5.5 Mb van de 8 ok vindt )
Ik ga m'n bed in, heb weer genoeg irritatie gehad voor één dag..... 8)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 10:31 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
een beetje minder mag ook wel hoor....
Vergeet niet dat er hier gewoon klanten van KPN aktief zijn, die mede-gebruikers gewoon willen helpen daar waar mogelijk.

Ik snap best dat je geïriteerd bent, zou ik ook zijn, maar richt je pijlen dan op KPN, en niet op de mensen van dit forum.

Dat heeft ook helemaal geen zin, hooguit dat je probleem helemaal niet opgelost wordt.........

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 11:57 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik heb het e.e.a eruit gehaald. Klachten: prima, maar laten we het wel gezellig houden. Ipbforum is een laagdrempelig forum en dat willen wij graag zou houden!

Vanaf hier weer verdergaan met het onderwerp svp.

Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 13:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Het verschil kan zitten in het profiel waar de modem op intraint, ADSL of ADSL2.

De keuze is aan de Experiabox en de capaciteit op dat moment.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 08:39 
KPNwebcare2 schreef:
Het verschil kan zitten in het profiel waar de modem op intraint, ADSL of ADSL2.

De keuze is aan de Experiabox en de capaciteit op dat moment.


Zou je hier misschien wat meer over kunnen vertellen, want voor mij is dat dan weer abracadabra...
ADSL / ADSL2
Capaciteit op dat moment... ???

Ik kijk er als complete leek tegenaan.
Oftewel, ik heb een TG787 die niet helemaal doet wat ik er van verwacht.
Vervolgens krijg ik van KPN de TG789, en aangezien deze er wat "gelikter" uitziet ga ik deze gebruiken. ( ondanks dat mijn probleem daarmee niet is opgelost )
Maar als ik dan vervolgens zie dat mijn snelheid substantieel afneemt snap ik het even niet meer.....

Alles wat ik doe is het ene kastje vervangen door het andere kastje.
Kabels blijven hetzelfde, apparatuur blijft hetzelfde en toch veranderd er iets....
Ik neem aan dat de mensen bij KPN zich kunnen voorstellen dat mensen dan met de wenkbrouwen tot onder hun haargrens zitten omdat ze dat niet snappen.....

Mijn excuses voor de toon van de voorgaande postings, maar ik was inderdaad even behoorlijk frustie aangaande KPN.
Ik snap dat het niet handig is om dan op zo'n toon postings te plaatsen, ik moet nog steeds leren om tot 10 te tellen..... :wink:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 14:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Hallo,

Voor het verschil tussen ADSL en ADSL2(+) is het misschien handig dit eerst dan door te lezen (dan krijgt u een idee wat ADSL is, de basis.):

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL & http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Afbeelding

Uw snelheid wordt bepaald door allerlei factoren, van bekabeling tot profiel en netwerk. De ADSL verbinding is dus onderhevig aan bepaald criteria, zoals demping en ruis. Daarom is het internetsnelheid nooit stabiel, maar fluctuerend.

De Modem bepaald zelf op welk profiel deze intraint en ligt aan de capaciteit die op dat moment geld. Daarmee bedoel ik dat een afnemer met IPTV op een vaste ADSL2(+) voorang krijgt op iemand die een ADSL profiel heeft.
Dus het kan zijn dat uw modem kiest tussen ADSL en ADSL2.

Ik begrijp dat veel mensen de techniek niet snappen, maar lezen is het halve werk.

Hoe werkt internet de basis vind je hier als filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=K0wBHV6UEFY (deel1/2)
http://www.youtube.com/watch?v=vHx6yqP2ma0 (deel2/2)

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling