Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 15:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Acces rules
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2010 17:37 
Offline

Geregistreerd: di 12 jan 2010 13:25
Berichten: 1
Hallo

Ik ben al weer een tijdje in het bezit van een Experiabox SX551 en deze werkt op zich prima. Mijn vraag is of er iemand is die gebruikt maakt van Acces Rules. Ik wil het internet gebruik van de kids "regulieren" maar die handige zoon van mij vindt altijd weer een "lek"in pa's zijn "beveiliging". 8)
Wat ik heb gedaan is het volgende . Ik heb 2 mac adressen gekoppeld aan een ip adres, dit heb ik gadaan in het localnetwork -> DHCP server. Aan deze ip adressen heb ik in het menu internet->firewall->acces control-> accesrule een aantal tijden geprogrammeerd waar bij het internetgebruik wordt geblokkeerd.
Nu werkt dit perfect totdat ik er achter kwam dat m'n zoon op z'n iPod touch het toegwezen ip adres zelf kon veranderen en dus dood leuk tot 's avonds laat in bed zat te internetten , hij lachen natuurlijk :lol: . Wie weet er een oplossing. Ik heb wel een idee maar of het sluitend is ? Ik kan de ip range beperken tot bv 4 en deze onder de acces rules laten vallen . M'n eigen pc via Macadres -> vast ipadres . verder de vrijheid geven. Wat wel jammer is dat in deze experiabox je niet kunt kiezen voor een acces rule op een mac adres, ik heb veschillende handleidingen op het internet van de experiabox gezien waarbij je dus een acces rule op IP range, ipadres , allclients en MAC adres kunt laten gelden !!!! Heb natuurlijk ook gemaild naar de KPN maar die kunnen me vwb de webinterface van de experiabox niet verder helpen.

Hopelijk is er iemand die hier al een oplossing voor heeft gevonden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Eelco


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling