Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 15:04 
Offline

Geregistreerd: za 19 dec 2009 22:40
Berichten: 1
Hi,

Ik heb sinds kort dus IPB en alles werkt fantastisch, behalve mijn xbox 360. De xbox kan op het netwerk, kan op xbox live, maar de NAT type is strict. Dat betekent dat je zo goed als niet met andere mensen kunt spelen. Ik heb allebei UPnP en alle poorten geforward die nodig zijn, maar hij blijft op strict staan. Ik heb wat rond gesurft en nou blijkt dat de inbraakdetectie functie van de tg787 het hele UPnP en port forwarding gebeuren teniet doet. Het probleem is dat ik die inbraakdetectie niet zelf uit kan zetten. Ik weet hoe het moet maar als ik het probeer wordt ik om een username en password gevraagd die ik niet heb. Ik heb naar de helpdesk gebeld en die verwezen me naar hier door. Hoe kan ik, of kan kpn, of wie dan ook die inbraakdetectie uitzetten?

mvg
paladine


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2010 16:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Ik ben afgelopen weekend tegen hetzelfde aangelopen maar dan met een prive Q3A server. Poort openen lukt (ook getest met diverse portchecks van buitenaf. Poort blijft open en aanspreekbaar. Maar zodra er een stroom UDP pakketjes binnenkomen op die poort, klapt de 'beveiliging' meteen in en is de poort voor UDP pakketten weer dicht, TCP pakketten komen wel binnen. In de testopstelling heb ik ook en UDP en TCP geprobeerd maar ook alleen UDP. Dan is het helemaal niet meer werkzaam, ja een enkele ping of een enkel udp pakket maar geen stroom. Erg vervelend als je bw een game-server(PC) of een Xbox(360), PS3 of PS2 gamesessie inkomend/uitgaand wil openen. Dit werkt dan niet of nauwelijks. Jammer.

Uit voorzorg heb ik een andere poort ingesteld in een ander bereik maar ook hier gebeurdt precies hetzelde. Poort openzetten voor bv P2P of een webcam gaat wel goed. Krijg de vage indruk dat de intrusion-detection te hardhandig optreedt ookal is de poort open voor UDP pakketten terwijl een stroom udp pakketten toch tegengehouden wordt.

Het mooie zou zijn dat je deze intrusion-detection kan instellen of zelfs kan uitschakelen naar wens.

Misschien dat iemand van Webcare hier iets mee kan of dit kan doorsturen naar de juiste afdeling?

[edit]
Gebruikte Experia Box is de Thomson TGV789ev (geloof ik). Is een installatie van April 2010 (bij mij) en ook getest met hetzelfde type EB-box bij een kennis geleverd in December 2009.
[/edit]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 11:28 
Offline

Geregistreerd: za 20 feb 2010 20:05
Berichten: 23
Moses lees dit topic maar eens.

viewtopic.php?f=32&t=3409

Het is niet anders


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 16:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Bedankt, had hem eerder al eens vluchtig doorgenomen maar nu even wat aandachtiger.
Dus maar even wachten op de firmware update ergens in Q4. Hopelijk lost dat een heleboel problemen op voor ons allemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling